وبلاگ

انزال زودرس در مردان | برای رفع این مشکل چه باید کرد

انزال زودرس در مردان | برای رفع این مشکل چه باید کرد

فهرست مطالب

انزال زودرس در مردان و کاهش لذت رابطه جنسی

انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که مرد در حین رابطه جنسی خیلی سریع و زودتر از زمانی که خودش یا شریک جنسی می‌خواهد به انزال برسد. این یک مشکل جنسی شایع است که تقریبا از هر پنج مرد یک نفر تجربه می‌کند. تا زمانی که این اتفاق به ندرت بیفتد جای نگرانی نیست اما اگر همیشه یا اکثر اوقات در عرض یک دقیقه پس از دخول، با تحریک جنسی کم و بدون کنترل انزال دارید یا در به تاخیر انداختن انزال در حین رابطه جنسی ناتوان هستید و به همین دلیل لذت جنسی کمی می‌برید احتمالا شما انزال زودرس دارید. انزال زودرس در مردان شرایطی است که لذت جنسی مرد یا شریک او را دچار اختلال می‌کند و ناراحتی‌های شخصی زیادی مثل احساس گناه، خجالت و ناامیدی را برای مرد به همراه می‌آورد.

 

عوامل موثر در انزال زودرس در مردان

هم عوامل روانی و هم عوامل بیولوژیکی می‌توانند در انزال زودرس در مردان نقش داشته باشند. در این مقاله از داروخانه آنلاین بی بی دارو  به شرح عوامل روانی و بیولوژیکی موثر در انزال زودرس مردان می‌پردازیم.

 

علل روانی

  • تجربیات جنسی اولیه
  • سوء استفاده جنسی
  • افسردگی
  • نگرانی در مورد انزال زودرس
  • احساس گناه که باعث عجله می‌شود
  • اختلال در نعوظ
  • اضطراب
  • مشکلات رابطه

 

علل بیولوژیکی

  • سطوح هورمونی غیرطبیعی
  • سطوح غیرطبیعی مواد شیمیایی مغز (انتقال‌دهنده‌های عصبی)
  • التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
  • ویژگی‌های ارثی

 

درمان انزال زودرس در مردان

انزال زودرس یک بیماری شایع و قابل درمان است با این‌حال بسیاری مردان از صحبت درباره آن خجالت می‌کشند. اگر دچار زودانزالی هستید حتما با پزشک خود در این باره صحبت کنید. صحبت با پزشک به کاهش نگرانی‌های بی‌مورد می‌انجامد، مثلا دانستن این موضوع که زودانزالی گاه‌به‌گاه طبیعی است و میانگین زمان انزال حدود ۵ دقیقه است، ممکن است آرامش‌بخش باشد. رفتاردرمانی یکی از روش‌های راحت برای درمان زودانزالی است که درآن از تکنیک فشاردادن استفاده می‌شود.

اگر حس می‌کنید که در شرف انزال زودرس هستید رابطه جنسی را قطع کرده، تنه آلت تناسلی را بین یک شست و دو انگشت فشار دهید و به مدت ۲۰ ثانیه فشار ملایمی به سر آلت وارد کنید و سپس رها کنید. این تکنیک را هرچندبار که لازم است تکرار کنید. به مرور بدون ایجاد فشار هم قادر به کنترل انزال خود هستید.

 

درمان انزال زودرس در مردان

درمان انزال زودرس در مردان

 

خطرات احتمالی انزال زودرس در مردان

اختلال در نعوظ و هرگونه فشار عاطفی یا ذهنی در هر زمینه‌ای در انزال زودرس نقش دارد. انزال زودرس می‌تواند مشکلاتی را در زندگی شخصی شما ایجاد کند، به عنوان مثال استرس و مشکلات رابطه یکی از عوارض شایع انزال زودرس است. همچنین اگر انزال داخل واژینال اتفاق نیفتد، انزال زودرس گاهی اوقات می‌تواند عمل لقاح را برای کسانی که در تلاش برای بارداری هستند دشوار کند.

 

جلوگیری از انزال زودرس در مردان

اگرچه هیچ راه قطعی برای جلوگیری وجود ندارد، نگرش سالم نسبت به رابطه جنسی تا حد زیادی باعث جلوگیری از انزال زودرس می‌شود. اگر در مورد زندگی جنسی خود احساس اضطراب، گناه یا ناامیدی دارید حتما  به دنبال روان‌درمانی یا درمان جنسی خود باشید. اگر دچار این مشکل شدید خود را سرزش نکنید و احساس ناکافی بودن نداشته باشید، با شریک جنسی خود صریحا صحبت کرده و از ارتباط نادرست جلوگیری کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انزال زودرس در مردان و برای رفع این مشکل چه باید کرد پرداختیم. و دانستیم که با شریک جنسی خود صریحا صحبت کرده و از ارتباط نادرست جلوگیری کنید و همچنین اگر در مورد زندگی جنسی خود احساس اضطراب، گناه یا ناامیدی دارید حتما  به دنبال روان‌درمانی یا درمان جنسی خود باشید.

 

 

منابع و مراجع اصلی

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/premature-ejaculation/symptoms-causes/syc-20354900

https://www.menshealth.com/health/a19547955/what-is-premature-ejaculation/

https://www.webmd.com/men/what-is-premature-ejaculation

 

2 دیدگاه در “انزال زودرس در مردان | برای رفع این مشکل چه باید کرد

  1. حامد گفت:

    مقاله بسیار کاربردی و نفید خصوصا برای زوحهای جوان میباشد

  2. بی بی دارو گفت:

    سپاس بابت توجه و حسن ظن شما .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *