وبلاگ

برای افزایش قد کودکان چه کنیم؟

برای افزایش قد کودکان چه کنیم؟

فهرست مطالب

افزایش قد کودکان موضوعی است که اهمیت زیادی برای والدین دارد و می‌تواند سبب شود تا شما به عنوان یک والد در خصوص این موضوع نگران شوید و یا بتوانید با خیال آسوده و راحت به تربیت و تغذیه فرزند خود بپردازید. روش‌های مختلفی برای تقویت کردن افزایش قد کودکان توصیه می‌شود که ممکن است میزان تأثیرات مختلفی را بر روی کودکان برجا بگذارد. گاهی اوقات کودک ما به دلایلی همچون ژنتیک دارای قد بلندی نیست. این موضوع را نمی‌توان با مصرف انواع شربت تقویتی و… برطرف کرد. با این وجود معمولاً راه‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، می‌توانند به کودک شما تا حد زیادی کمک کنند.

روش‌های افزایش قد کودکان

در این قسمت به روش‌های افزایش قد کودکان توجه خواهیم کرد و سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین مواردی که می‌توانند بر روی این موضوع اثر بگذارند را به شما معرفی کنیم و توضیح دهیم. به طور کلی چندین روش برای این کار وجود دارند که بیشتر آن‌ها نیز بدون هزینه و یا کم هزینه بود.

نور خورشید

اولین موردی که قصد معرفی کردن آن را به عنوان یکی از عوامل افزایش قد داریم مربوط به نور خورشید است. خانواده‌هایی که در محیط‌های پر نور زندگی می‌کنند و کودک آن‌ها حداقل چند ساعت در روز را زیر نور خورشید قرار دارد، قد‌های بلندتری نیز دارند. این موضوع به آن دلیل است که نور خورشید می‌تواند منبع بسیار خوبی از ویتأمین D باشد. این ویتأمین می‌تواند در کنار کلسیم سبب رشد استخوان‌ها و افزایش قد کودک شود.

تاثیر مکمل بر رشد قدی

کمبود ویتامین و مواد معدنی می‌تواند موجب کاهش و یا توقف رشد قدی کودکان شود. در دوران رشد کودکان باید از لحاظ انواع ویتامین‌ها تامین شوند. مصرف مکمل‌های تغذیه ای، یکی از بهترین راه‌ها جهت اطمینان از رسیدن ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن کودکان است. مکمل افزایش قد کودکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمک به رشد قدی و استحکام استخوان‌های کودکان است.

نقش کلسیم در رژیم افزایش قد کودک

نقش کلسیم در رژیم افزایش قد کودک کلسیم یک ماده معدنی بسیار مهم برای رشد استخوان است و مصرف منظم آن می‌تواند استحکام استخوان‌های کودک را افزایش دهد. شیر و سایر محصولات لبنی، اسفناج، کلم، شلغم و سویا، منابع اصلی کلسیم هستند. دستورالعمل‌های سنی برای دریافت کلسیم به شرح زیر است:

۱-۳ سال: ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز

۴ – ۸ سال: ۸۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز

۹-۱۸ سال: ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز

۱۹-۵۰ سال: ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز

دویدن

دویدن

 

دویدن و ورزش‌های هوازی یکی از بهترین راه حل‌ها برای افزایش قد کودکان است. زمانی که کودکان در سن رشد قرار دارند، ورزش‌هایی همچون دویدن می‌تواند در رشد استخوان‌های بدن کودک تأثیر بسیار زیادی بگذارد و همین موضوع سبب می‌شود تا کودک بتواند به راحتی و به سادگی قد بلندتری را تجربه کند.

داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب می‌تواند یکی دیگر از مواردی باشد که برای افزایش قد کودکان گزینه بسیار مناسبی است. این نوع از رژیم‌ها باید حتماً شامل مواد مقوی و مناسب باشند تا بتوانند رژیم غذایی خوبی به حساب بیایند.

طرز‌ایستادن و نشستن

مورد بعدی در خصوص طرز نشستن و‌ایستادن کودکان است که مربوط به تمامی سنین کودک می‌شود. طرز نشستن و‌ایستادن کودک اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب می‌شود تا ستون فقرات او به شکل درستی شکل بگیرد.

خواب

داشتن خواب کافی از جمله مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به سلامت جسمی یک انسان کمک کند. خواب کافی برای انسان‌های مختلف در رده‌های سنی گوناگون می‌تواند متفاوت باشد. از سوی دیگر ممکن است به طور مثال یک کودک ۱۰ ساله با ۸ ساعت خواب بتواند روز خود را شروع کند و دیگری باید حتماً ۱۰ ساعت خواب را داشته باشد. در هر صورت لازم است تا کودک خواب کافی و با کیفیتی داشته باشد و از این بابت کمبودی را حس نکند.

شنا کردن

شنا کردن

 

شنا کردن یکی از ورزش‌هایی است که می‌تواند علاوه بر تأثیر بر روی افزایش قد کودکان، بر روی تقویت ماهیچه‌ها، تقویت ریه‌ها و… نیز بسیار تأثیر‌گذار باشد. البته این ورزش نیاز دارد تا به صورت اصولی به کودک آموزش داده شود.

طناب زدن

طناب بازی یا همان طناب زدن یکی دیگر از روش‌های افزایش قد کودکان است. این بازی می‌تواند به شما کمک کند تا هم میزان گردش خون بدن را افزایش دهید و هم در کنار تقویت کردن ماهیچه‌ها بتوانید قد خود را نیز افزایش دهید.

تمرینات یوگا

یوگا یکی دیگر از ورزش‌هایی است که علاوه بر تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها می‌تواند ذهن شما را نیز بسیار تقویت کند. این تمرین نیاز به دانستن اصول دقیق آن دارد و اگر به درستی اجرا نشود نمی‌تواند هیچگونه مزیتی را برای شما به همراه داشته باشد.

تمرین بارفیکس

تمرین کردن بارفیکس مورد بعدی است که می‌توانید برای بلند‌تر کردن قد کودک خود به آن تکیه کنید. تمرینات بارفیکس نیاز به وسایل زیادی ندارد. داشتن یک میله بارفیکس که به خوبی نصب شده باشد، برای شما کافی است. سعی کنید ورزش بارفیکس را به صورت اصولی به کودک خود یاد دهید تا آسیبی به مچ دست و دیگر قسمت‌های بدنش نزند.

حرکات کششی

انجام حرکات کششی یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید برای افزایش قد کودکان حتماً در نظر داشته باشید. این حرکات کششی هم می‌توانند بر روی رشد استخوان‌ها اثر داشته باشند و هم می‌توانند سبب شوند تا گرفتگی‌های عضلانی و ماهیچه‌ای برطرف شود. انعطاف‌پذیری بدن کودک نیز افزایش پیدا کند.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله و در خصوص افزایش قد کودکان مطرح شد را بهتر است به طور کامل در نظر داشته باشید و این موضوع را رعایت کنید که کودکان در سن رشد و تا پیش از رسیدن به دوره جوانی می‌توانند افزایش قد داشته باشند. این موضوع بیشتر از سن یک الی دو سالگی تا سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی دیده می‌شود. بنابراین در این سن حتماً مواردی که گفته شد را رعایت کنید. برای خرید دارو‌ها و مولتی ویتأمین‌ها نیز می‌توانید از داروخانه آنلاین دارو‌ها و محصولات مورد نیاز خودتان را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن آن‌ها به دست شما برسد.

1 دیدگاه در “برای افزایش قد کودکان چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *