وبلاگ

برای جلوگیری از آنفولانزا چه میتوان کرد؟

برای جلوگیری از آنفولانزا چه میتوان کرد؟

فهرست مطالب

آنفولانزا از جمله بیماری‌هایی است که هرکدام از ما حداقل یک بار در طی زندگی آن را تجربه نموده ایم. این بیماری علائم مشخصی دارد که در برخی افراد همه‌ی آن علائم و در برخی دیگر تنها چند علامت خفیف بروز می‌کند.

 اما بیشتر از اینکه لازم باشد در خصوص آنفولانزا بدانید، نیاز است که روش‌های پیشگیری و جلوگیری از آن را بدانید که بتوانید تا حد ممکن از ابتلا به آن جلوگیری کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا هرآنچه که لازم است در خصوص پیشگیری از آنفولانزا بدانید را به شما بگوییم.

آنفولانزا چیست و چه علائمی دارد؟

آنفولانزا چیست و چه علائمی دارد؟

امان از فصل پاییز که با این همه زیبایی‌هایش بازهم وقتی می‌آید، آنفولانزا و سرماخوردگی را با خود می‌آورد!

این بیماری که کاملا مسری است از راه سرفه، عطسه، تماس پوستی و لمس کردن و روش‌هایی از این دست منتقل می‌شود.

 اغلب بیماری آنفولانزا خطرناک نیست و با طی دوره‌ی درمان به سرعت بهبودی برای بیمار حاصل می‌شود، اما در برخی موارد برای افرادی که بدنهایی ضعیف دارند، ممکن است دردسر ساز شود. پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید تا اگر به این بیماری دچار شدید هم به سرعت خوب شوید.

چه راهکارهایی برای جلوگیری از آنفولانزا وجود دارد؟

همه‌ی پزشکان معتقدند که این بیماری از راه نزدیک شدن به افرادی که آن را دارند انتقال می‌یابد. پس یا باید خودتان را در برابر این بیماری ایمن کنید یا تا حد ممکن از افرادی که این بیماری را دارند دور شوید.

در ابتدا بهترین گزینه‌ای که به شما برای جلوگیری از آنفولانزا پیشنهاد میدهیم این است که پیش از شروع فصل پاییز واکسن آنفولانزا بزنید.

برطبق تحقیقات و آمارهایی که وجود دارد، این بیماری تا حد بسیار زیادی به وسیله‌ی واکسن کنترل شده و شما در طی فصول سرد که آنفولانزا شایع می‌شود در امان خواهید بود.

نکته‌ی بعدی در رابطه با پیشگیری از ابتلا به این بیماری این است که شما باید از افراد مبتلا دور باشید.

 قاشق، چنگال، لیوان و بشقابهایتان را جدا کنید، در فضایی که فرد بیمار تنفس می‌کند، یک راه تهویه مناسب ایجاد کنید و با دود کردن اسپند به طور مرتب هوا را ضد عفونی نمایید.

اگر در محلی زندگی می‌کنید که فرد مبتلا به آنفولانزا در آنجا وجود دارد، حتما الکل و مایع ضد عفونی کننده دست داشته باشید، تا بتوانید به صورت منظم دستهایتان را ضد عفونی کنید. زیرا ویروس آنفولانزا روی پوست هم می‌نشیند و کافی است یک لحظه دست را نزدیک صورت، دهان و بینی خود ببرید تا شما هم مبتلا شوید…

چه روشهایی به قوی شدن بدن در برابر آنفولانزا کمک می‌کند؟

چه روشهایی به قوی شدن بدن در برابر آنفولانزا کمک می‌کند؟

برای جلوگیری از آنفولانزا لازم است که بدنتان را قوی کنید و سیستم ایمنی بدن را بالا ببرید. این کار به واسطه‌ی اقداماتی که می‌تواند بنیه‌ی شما را قوی کند انجام می‌شود. اما چه روش‌هایی می‌تواند برای قوی‌تر شدن بدن ما در برابر آنفولانزا کارساز باشد؟

1. ساعت خواب کافی

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که خواب کافی ندارند و در طی شبانه روز علی الخصوص شبها، ۸ ساعت نمی‌خوابند بیشتر به این بیماری دچار شده و حتی انواع خفیف آن را هم می‌گیرند.

2. آب نمی‌خورید!

اگر می‌خواهید که انواع آنفولانزا را در فصول سرد سال تجربه کنید آب نخورید!

به طور قطع آب خوردن به شادابی بدن شما کمک می‌کند، اما نکته‌ی حائز اهمیت‌تر این است که نوشیدن آب در طی روز به صورت مرتب بدنتان را پاکسازی کرده و نمی‌گذارد بدن اندام داخلی بدن در رکود بماند!

3. حواستان به وسایل شخصی باشد

حتما سعی کنید در یک خانه و در کنار خانواده از لیوان شخصی خود استفاده کنید. این کار تا حد بسیار زیادی به جلوگیری از آنفولانزا و پیشگیری از انتقال آن کمک می‌کند.

4. ورزش فراموش نشود!

اگر ورزش کردن را جز یکی از مهم‌ترین کارهای روزمره‌تان قرار دهید، هیچ وقت به آنفولانزا آن هم به صورت شدیدش دچار نخواهید شد. ورزش کردن و عرق ریختن به صورت مرتب باعث می‌شود که سموم بدنتان دفع شده و از ابتلا به این بیماری تا حد بسیار قابل توجهی جلوگیری می‌شود.

5. مصرف ویتامین c را در اولویت قرار دهید

همین حالا به داروخانه آنلاین مراجعه کنید و مکمل‌های ویتامین c که در انواع و اقسام مختلف وجود دارند را خریداری نمایید. با خوردن مرتب ویتامین c علاوه بر اینکه به جلوگیری از آنفولانزا کمک می‌کنید، به بخش‌های دیگر بدنتان از جمله پوست و دندانها نیز خدمت‌رسانی کرده اید!

جمع‌بندی

جلوگیری از آنفولانزا مطلبی بود که ما در اینجا درباره آن صحبت کردیم. باید در خصوص این بیماری آگاهی و هوشیاری‌های لازم را داشته باشیم که در فصول سرد سال به طور مرتب به آن دچار نشویم، یا اگر این اتفاق افتاد به سرعت بتوانیم بهبود یابیم. اگر دوست داشتید درمورد روش های درمان کم خونی کودکان هم بدانید، این مطلب را بخوانید. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *