وبلاگ

بهترین داروهای تب بر چیست؟

بهترین داروهای تب بر چیست؟

فهرست مطالب

داروهای تب بر مثل ایبوپروفن خیلی سریع تر از استامینوفن تب را پایین می آورند. اما باید قرص یا شربت ایبوپروفن را حتماً بعد از غذا مصرف کنید چون این دارو می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. البته داروهای دیگری هم وجود دارد که پزشک آنها را به عنوان قرص تب بر قوی تجویز می کند اما برخی از این داروها به شکل آمپول و شیاف هستند پس می توانند ظرف چند دقیقه دمای بدن را پایین بیاورند. اگر تمایل دارید با بهترین داروهای تب بر دیگری آشنا شوید همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب از وبسایت بی بی دارو پرطرفدارترین داروهای خوراکی و تزریقی تب بر را به شما معرفی کنیم.

موثرترین داروهای تب بر

موثرترین داروهای تب بر

تب یک روش دفاعی بدن است که به علت های مختلفی رخ می دهد. اما در مواقعی که تب دارید حتماً لازم است تا دمای بدن را با روش های مختلفی کنترل کنید چون تب بالا در مواقعی هم که مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف می کنید به مرور زمان می تواند عملکرد برخی از اندام های بدن را مختل کند. اولین راهکار برای درمان تب های شدید و خفیف استراحت کافی است. سپس خوردن مایعات زیاد می‌تواند تا حد زیادی تب را پایین بیاورد. اما مهم ترین راه برای از بین بردن تب استفاده از داروهای تب بر است معمولاً این داروها با نام های تجاری مختلفی در داروخانه ها وجود دارند که به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

استامینوفن

استامینوفن با نام تجاری پاراستامول از شناخته ترین و پرمصرف ترین قرص تب بر است. این دارو به شکل قرص، شربت و حتی آمپول و شیاف برای درمان دردهای خفیف و پایین آوردن تب تجویز می شود. استامینوفن جزو داروهای بدون نسخه است پس به راحتی می توانید این دارو را بدون تجویز پزشک در هر داروخانه محلی یاداروخانه آنلاین تهیه کنید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات استامینوفن با داروهای مؤثر دیگری ترکیب می شود و در قالب اسم های متفاوتی مثل پانادول، آستیفد، کوریزان و غیره قابل دسترس است. به همین دلیل هنگام خرید داروی استامینوفن حتماً تأکید کنید که این دارو را برای کنترل تب می خواهید.

همچنین بخوانید :چرا باید کمبود کلسیم را جدی گرفت؟

ایبوپروفن یا ژلوفن

آیا ایبوپروفن تب بر است که نام های تجاری دیگری مثل بروفن، ادویل و مورتین دارد. ایبوپروفن با کاهش دادن هورمون هایی که سبب التهاب و درد می شود در کمترین زمان باعث کاهش درد و پایین آوردن دمای بدن خواهد شد. معمولاً این دارو خیلی سریع تر از داروهای تب بر دیگری مثل استامینوفن عمل می کند خصوصاً زمانی که به شکل شیاف برای کودکان استفاده شود. البته شما می توانید در هنگام تب از آمپول ایبوپروفون، قرص یا شربت آن هم استفاده کنید.

داروهای تب بر آسپرین یا آ. اس. آ

داروهای تب بر آسپرین یا آ. اس. آ

داروی آسپرین تنها به شکل قرص باعث کاهش التهاب و تب می شود. ولی فقط افراد بزرگسال می توانند از آسپرین برای پایین آوردن تب استفاده کنند. چون این دارو می تواند در کودکان باعث بیماری جدی مثل سندرم ری شود یا حتی برای آنها کشنده باشد.‌ بنابراین هیچ گاه این دارو را برای کنترل کردن تب کودکان و نوجوانان به کار نبرید.

ناپروکسن

یکی از بهترین داروهای تب بر که تأثیر زیادی در درمان درد هم دارد قرص ناپروکسن است. این دارو با نام های تجاری دیگری مثل آلِو و آناپروکس هم شناخته می شوند. در واقع قرص ناپروکسن جزو داروهای غیر استروئیدی است که می تواند ضمن کنترل تب بالا تا حد زیادی التهابات ناشی از عارضه های مفصلی مثل آرتروز را هم به شدت کاهش دهد. به همین دلیل برای برطرف کردن بسیاری از التهابات ناشی از بیماری های مختلف این دارو تجویز می شود.‌

کتوپروفن

کتوفن جزو داروهای تب بری است که به شکل های مختلفی از جمله قرص، کپسول و حتی به صورت آمپول و قطره چشمی تجویز می شود. این دارو خاصیت ضد التهابی دارد و در سریع ترین زمان باعث کاهش حرارت بدن شما می شود. جالب اینکه داروی کتوپروفن به صورت ژل هم قابل استفاده است. پس به راحتی می توانید این دارو را در هر مکانی برای کنترل تب و جلوگیری از مشکلات جدی تر به کار ببرید.

سخن پایانی

داروهای تب بری که در اینجا معرفی کردیم معمولاً جزو داروهای بدون نسخه یا همان OTC هستند. اما تهیه راحت این داروها از داروخانه های محلی یا داروخانه های آنلاین به معنی نیست مصرف خودسرانه نیست. به همین منظور حتماً قبل از مصرف این داروهای شیمیایی برای کنترل تب با یک پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *