وبلاگ

با بهترین شیر خشک های موجود در داروخانه ها آشنا شوید!

بهترین شیرخشک موجود در داروخانه

فهرست مطالب

شیر خشک ضد نفخ و یبوست

شیر خشک ها به طور کلی در دو دسته ی گاوی و غیر گاوی جای می گیرند. نکته ی قابل توجه این است که چیزی به عنوان شیر خشک ضد نفخ وجود ندارد. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که برخی نوزادان نسبت به پروتئین موجود در شیر های گاوی واکنش نشان داده و نفخ می کنند. پس بهترین شیر خشک برای نوزاد شیر خشکی است که حاوی شیر گاو نباشد.

بهترین شیر خشک برای نوزاد کولیکی

کولیک نوزاد ممکن است به دلیل حساسیت به پروتئین موجود در شیر گاو باشد. اگر شیر خشکی که برای نوزاد خود استفاده می کنید حاوی پروتئین گاوی است، بهتر است شیر های پایه غیر گاوی را برای نوزاد خود انتخاب نمایید شیر خشک های آنتی کولیک مانند هومانا یا آپتامیل کامفورت می توانند گزینه های مناسبی برای نوزادانی باشند که با خوردن شیر خشک دچار کولیک می شوند.

شیر خشک برای نوزارد

شیر خشک برای وزن گیری کودک

کودکان لاغر و ضعیف می توانند موجبات نگرانی والدین را فراهم کنند. کودکان کم وزن و لاغر به طور معمول سریع تر از دیگر کودکان مریض می شوند و روند بهبودی آنها هم کندتر پیش می رود. استفاده کردن از شیر خشک ها می تواند باعث افزایش وزن کودک شود. از بهترین شیر خشک هایی که می توانند برای وزن گیری کودکان مورد استفاده قرار بگیرند، می توان به شیر خشک آپتاکید نوتریشیا، شیر خشک نروکید، پودر مکمل غذایی پدیاشور و مکمل غذایی کودکان گین آپ استفاده کرد.

شیر خشک بدون لاکتوز

بیش از 80 درصد شیر خشک های موجود در بازار که می توانند برای تغذیه ی نوزادان شیر خوار مورد استفاده قرار بگیرند، از شیر گاو درست شده اند. با این که این شیر خشک ها خواص زیادی دارند برخی نوزادان نسبت به لاکتوز موجود در این گونه شیر ها حساسیت نشان می دهند. برای تهیه ی شیر خشک های بدون لاکتوز، شیر گاو را تصفیه کرده، لاکتوز موجود در آن را حذف نموده و از قند دیگری در آن استفاده می کنند. با این کار، نوزاد می تواند از کلیه ی پروتئین ها و مواد معدنی و مغذی موجود در شیر گاو استفاده کند.

شیر خشک بدون گلوتن

گلوتن در واقع یک نوع پروتئین است که در غلات زیادی وجود دارد. گلوتن منجر به فعال شدن پاسخ ایمنی در روده کوچک می شود. این کار می تواند باعث به وجود آمدن التهاب مزمن در بدن شود. چنانچه التهاب به وجود آمده به موقع کنترل نشود، می تواند باعث آسیب دیدن روده کوچک شود. گلوتن در شیر های ساده وجود ندارد. از انواع شیر خشک بدون گلوتن می توان به شیر خشک Similac ، ببلاک 1 و انفامیل اشاره کرد.

شیر خشک Neocate

یکی از بهترین شیر خشک های موجود در بازار، شیر خشک نئوکیت است. این شیر حاوی پروتئین گاوی نبوده و برای نوزادانی که به پروتئین گاوی حساسیت دارند، گزینه ی مناسبی محسوب می شود. نئوکیت در حقیقت ترکیبی از چند اسید آمینه می باشد.

ببلاک (Premature)

شیر خشک ببلاک برای نوزادان نارس و لاغر طراحی شده است. شیر خشک ببلاک Premature از نظر غذایی کامل و حاوی انواع مواد مغذی و معدنی مورد نیاز برای رشد نوزاد می باشد. از این شیر خشک می توان از بدو تولد برای تغذیه ی کودک استفاده کرد. استفاده از این شیر خشک به دلیل این که حاوی اسید های چرب ضروری است، باعث بهبود روند هضم و گوارش نوزاد شده و در رشد بینایی نوزاد موثر خواهد بود.

شیر خشک ببلاک

 

همچنین بخوانید:بهترین شیرخشک نوزاد

ببلاک 1

استفاده از شیر خشک ببلاک 1 از بدو تولد نوزاد تا سن 6 ماهگی امکان پذیر است. این نوع شیر خشک تمامی مواد معدنی و مغذی مورد نیاز برای رشد نوزاد را دارد. این محصول حاوی فیبر و پرو بیوتیک است که باعث افزایش تحمل پذیری شده و از این طریق، احتمال بروز یبوست را کاهش می دهد. در واقع پرو بیوتیک باکتری های مفیدی هستند که باعث بهبود کارکرد روده و سیستم گوارش می شوند. شیر خشک ببلاک 1 حاوی گلوتن نیست. این شیر خشک همچنین حاوی مقادیر زیادی نوکلئوتید است که در رشد نوزاد تاثیر زیادی دارند.

ببلاک 2

استفاده از شیر خشک ببلاک 2 را می توان از سن 6 ماهگی نوزاد شروع کرد و تا یک سالگی ادامه داد. به دلیل وجود مقادیر زیادی پرو بیوتیک، ویتامین D، کلسیم، آهن و اسید های چرب امگا3 در این نوع شیر، می توان از آن با عنوان یکی از بهترین شیر خشک های موجود یاد کرد. این نوع شیر خشک می تواند در کنار غذای کمکی، تاثیر زیادی در رشد نوزاد داشته باشد. از این شیر خشک می توان در غذاهای دیگر نوزاد هم استفاده کرد. در شیر خشک ببلاک 2 هم گلوتن، مواد نگهدارنده یا سوکروز وجود ندارد.

ببلاک 3

از این شیر خشک برای تغذیه ی کودکان بیشتر از یک سال استفاده می شود. این نوع شیر خشک هم حاوی گلوتن، مواد نگهدارنده یا سوکروز نیست و با کلسیم، آهن و ویتامین دی غنی شده است. این شیر خشک هم فاکتور های اساسی و ضروری برای رشد نوزاد را دارد و حاوی مقادیر زیادی پرو بیوتیک، امگا6، نوکلئوتیدها و امگا3 می باشد.

آپتامیل 1

یکی از بهترین شیر خشک های موجود در داروخانه ها که می تواند از زمان تولد نوزاد مورد استفاده قرار بگیرد، شیر خشک آپتامیل 1 می باشد. این شیر خشک حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، کولین، اینوزیتول، نوکلئوتید، تائورین، ریز مغذی ها و مواد معدنی است. علاوه بر این از نظر علمی به اثبات رسیده است که مصرف شیر خشک آپتامیل 1 می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به تکامل پیدا کردن مغز نوزاد کمک کند.

آپتامیل 2

استفاده از شیر خشک آپتامیل 2 می تواند از سن 6 ماهگی نوزاد شروع شده و تا یک سالگی ادامه پیدا کند. این شیر خشک در مقایسه با شیر خشک آپتامیل 1 دارای پروتئین، ریز مغذی ها و مواد معدنی بیشتری می باشد. علاوه بر این دارای پرو بیوتیک بوده و در رشد و تکامل مغز نوزاد تاثیر زیادی دارد.

نان (NAN)

شیر خشک نان نستله به دلیل وجود باکتری های مفید، سیستم ایمنی بدن نوزاد را تقویت می کند. استفاده از این نوع شیر خشک می تواند از بدو تولد نوزاد شروع شود. دو اسید چرب که در این شیر خشک وجود دارد باعث تکامل یافتن مغز نوزاد شده و بینایی او را بهبود می بخشد.

13 دیدگاه در “با بهترین شیر خشک های موجود در داروخانه ها آشنا شوید!

  1. رضا منصوری دارا گفت:

    بهترین موجود در ايران هیپ ۱. و ۲. و ۳. هستنند که متاسفانه بسیار گران است. ۳۳۰ هزار تومان ولی ارگانیک هستند .

    1. درود بر شما جناب منصوری
      متاسفانه در حال حاضر ، قیمت، یکی از شاخصه های مهم و موثر در خرید و مصرف شیر خشک هست .

  2. علی گفت:

    چرا از بیو میل نمیگید
    این شیر خشک جز نبلیغاتتون نیست
    من خودم با بیومیل دوقلوهام رو شیر دهی میکننم و شکر خدا بهترین حالت رشد و نمو دارند
    خیلی از سایتها رفتم ولی از بیومیل تمجید نمیشه نمیدونم چرا

    1. درود بر شما
      ما در مجموعه بی بی دارو تاکید به خرید و مصرف هیچ برندی از شیر خشک های موجود در بازار نداریم . در عمل هم هر کدوم از مارک های مختلف شیر خشک مصرف کننده های نازنین و دوست داشتنی و متعصب خودشون رو دارند .

  3. Hasti گفت:

    سلام ببخشید این نوع شیرخشک ها مثل شیرخشک نیدؤ نستله هستش؟
    چون شیرخشک نیدؤ نستله مناسب شیرینی پزی ام هست
    خواستم بپرسم این شیرخشک هایی که نمونه گذاشتید مناسب شیرینی پزی ام هست یا خیر؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید جوابگو باشید متشکرم موفق باشید 🙏🙏

  4. رها گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای افزایش وزن چه شیرخشکی برای بچه خوبه ؟ لطفا راهنمایی کنید.

    1. باسلام.انتخاب شیر خشک یا مکمل غذایی مثل سرلاک جهت افزایش وزن کودک بستگی به سن کودک و ذائقه اون داره.همه انواع شیر خشک ها میتونن بعنوان یک مکمل غذایی جهت افزایش وزن استفاده بشن .اگر کودک شما بالای ۲ سال هست تمکان انتخاب گزینه های دیگری هم مثل برند ریسورس جونیور یا اینترامیل کودکان هم وجود داره

  5. سیما گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    ممنون از اطلاعت خوب و مفید شما
    فقط خواستم سوال کنم آیا نوع ARهر برندی با هم فرق دارد؟

    1. درود بر شما خانوم سیما
      و ممنون از توجه شما
      برندهای مختلف AR از نظر طعم و مزه و سازگاری با دستگاه گوارش نوزادان ، با هم فرق دارند ولی عملکرد اونها یکی ه .

    2. با سلام.برندهای مختلف شیرهای ARتفاوتهایی با هم‌ دارن ولی بصورت کلی در صورت جابجایی برند اگر کودک شما شیر را قبول کرد مصرفش بلامانعه ،چون مسلیه ذائعقه کودک هم عاملی مهم و تاثیرگذار هست.

    3. مریم گفت:

      سلام خسته نباشید من خیلی خستم آقای دکتر دخترم مریضه خاص دارو وغیر ازاین پنمونی ریه هم داره الان هم داره با این همه مشکلات الان ی شیر خشک برام معرفی کنید که درمان اسهالش بشه بیومیل Sma اپتامیل ونان استفاده کردم خوب نشد ی راه حل ب من بدین

  6. مهسا گفت:

    درود بر شما
    ممنون بابت مقاله های به روز و خوبتون
    ولی جدیدا شیر خشک های رژیمی مثلا همون فاقد پروتئین گاوی یا فاقد لاکتوز سخت پیدا میشه چه کنیم

    1. باسلام.خوشحالیم که مقالاتمون برای خواننده ها مفید بودن.در همچین مواردی شیرهای سویا هم میتونن کاربردی و مفید باشن میتونید امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *