وبلاگ

بهترین مکمل برای رشد کودکان چیست؟!

بهترین مکمل برای رشد کودکان چیست؟!

فهرست مطالب

انسان در دوره کودکی نیاز به انواع ویتامین‌‌ها، پروتئین‌‌ها، مواد معدنی و غیره دارد، که چنانچه به اندازه کافی آن‌‌ها را دریافت نکند باعث بروز مشکلاتی هم در سنین پایین و هم در بزرگ‌‌سالی او خواهد شد؛ بنابراین تکمیل کردن میزان مواد مغذی در کودکی از اهمیت فراوانی برخوردار است به گونه‌‌ای که امروزه انتخاب بهترین مکمل کودکان به یکی از دغدغه‌‌های والدین تبدیل شده است و برای دست‌‌یابی به آن به هر دری می‌‌زنند، از دکتر رفتن گرفته تا پرس‌‌‌‌جو از دوستان و آشنایان! درست است که این مسئله مهم است اما هر مکملی مناسب فرزند شما نخواهد بود؛ زیرا که طبق تحقیقات به عمل آمده ازدیاد بعضی از ویتامین‌‌ها هم خود منجر به بیماری و برخی از مشکلات خواهد شد.

بنابراین توصیه می‌‌کنیم که ابتدا کودک خود را پیش متخصص برده تا با آزمایشات و بررسی‌‌های بالینی خود بداند کودک نیازمند چه ویتامین و ماده مغذی می‌‌باشد و سپس طبق آن مکمل تقویتی مورد نیاز را برای شما تجویز نمایند.

در این مقاله از سایت بی بی دارو، معتبر‌‌ترین و بهترین داروخانه آنلاین، ما به بررسی مکمل ‌‌های کودکان و اینکه چرا کودک باید از آن استفاده کند و دیگر موارد می‌‌پردازیم تا چنانچه قصد خرید مکمل داشتید، بتوانید با چشم باز و آگاهی کامل اقدام کنید.

آیا کودک شما به مکمل غذایی نیاز دارد؟!

آیا کودک شما به مکمل غذایی نیاز دارد؟!

همان طور که می‌‌دانید اگر هر فردی چه کودک و چه بزرگسال از رژیم غذایی مناسبی برخوردار باشد عموماً نیاز به هیچ گونه مکملی نخواهد شد زیرا که تمامی مواد مغذی به اندازه کافی به بدن او می‌‌رسد؛ بنابراین کودکانی که به علت‌‌های مختلف ویتامین‌‌‌‌ها و مینرال‌‌های بدنش تامین نشود باید از مکمل‌‌های غذایی استفاده کند، از جمله دلایل و شرایط این موضوع می‌‌توان به بی‌‌اشتهایی یا امتناع کودک از غذا خوردن، بیمار بودن، رژیم گیاه‌خواری خانواده، عدم تغذیه از شیر مادر و غیره اشاره کرد‌.

اولین و مهم‌‌ترین دلیل، عدم تغذیه از شیر مادر می‌‌باشد که باید کودک حتما زیر نظر پزشک قرار بگیرد. این کودکان معمولاً رشد خوبی ندارند و اکثرا می‌بایست از مکمل‌‌های تقویتی جهت رشد بهتر و تامین کردن ویتامین‌‌ها و املاح مورد نیاز بدن استفاده کنند‌؛ به عنوان مثال کودک اکثریت ویتامین A  بدنش توسط شیر مادر تامین می‌‌شود که در صورت عدم تغذیه از شیر مادر باعث کمبود این ویتامین و بروز برخی از بیماری‌‌‌ها خواهد شد؛ پس کودک خود را نزد پزشک برده تا بهترین مکمل کودکان را برایش تجویز کند‌.

دومین علت می‌‌توان به بی‌‌اشتهایی یا امتناع کودک از غذا خوردن اشاره کرد که این وضعیت ممکن است در هر کودکی و در سنین مختلف به علت‌‌های گوناگونی مثل بازیگوشی، مطبوع نبودن طعم غذا، مشکلات روحی، بی‌‌اشتهایی، خوردن هله و هوله و غیره به وجود آید. در این راستا شما برای اولین کار باید ریشه‌ی این بی‌‌اشتهایی را بیابید و سپس با نظر دکتر از مکمل‌‌های غذایی یا شربت‌‌های اشتها‌‌آور و مولتی ویتامین‌‌ها در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده کنید تا تمامی ریز‌‌مغذی‌‌های بدن فرزند‌‌تان تامین شود‌.

مورد سوم ابتلاء کودک به برخی از بیماری‌‌هاست که کودک شما را نیازمند مکمل غذایی و ویتامینی می‌‌کند. چنانچه کودک از بدو تولد یا پس از مدتی به بیماری مبتلا شود مثل سلیاک، بیماری‌‌های گوارشی، سرطان، جراحی خصوصاً جراحی‌‌های معده و روده و غیره می‌بایست حتما از بهترین مکمل کودکان بهره بگیرد تا تمامی ویتامین‌‌ها و مینرال‌‌های مورد نیاز بدنش تامین شود‌. البته استفاده از رژیم غذایی مناسب و مفید از یادتان نرود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر علت‌‌های کمبود مواد مغذی که کودک شما را به مکمل‌‌های غذایی محتاج می‌‌کند می‌‌توان به داشتن رژیم گیاه‌خواری برخی والدین اشاره کنیم که با این رژیم خاص خود باعث بروز مشکلاتی در کودکی و بزرگسالی فرزند خود می‌‌‌‌شوند یا برخی از خانواده‌‌ها به علت مشغله‌‌های زیاد در طول روز رژیم غذایی مناسبی برای کودک خود فراهم نمی‌‌کنند و کودک از دریافت برخی مواد ریز‌‌مغذی محروم می‌‌ماند؛ بنابراین این کودکان نیازمند استفاده از مکمل‌‌های غذایی به صورت شربت یا پودر هستند که انتخاب آن بر عهده پزشک متخصص است.

بهترین مکمل کودکان

حال که به شما کامل توضیح دادیم چه کودکانی به مکمل غذایی نیاز دارند و تحت نظر دکتر هم باید این امر صورت بگیرد به بررسی ۳ عدد مکمل جزو  بهترین مکمل کودکان  می‌‌پردازیم تا شما به ویژگی‌‌های این ۳ محصول بیشتر پی ببرید‌.

این سه محصول که برخی پودر و برخی شربت هستند و در سنین مختلف استفاده می‌‌شوند عبارت‌‌اند از:

_ شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سانستول

_ گینر مخصوص کودکان دوبیس

_ شربت رویال ژلی فیشر کیندر

شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سانستول

شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سانستول

یکی از قدیمی‌‌ترین و البته بهترین شربت‌‌های تقویتی که برای رشد بهتر کودکان استفاده می‌‌گردد شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سانستول می‌‌باشد که علاوه بر اینکه به عنوان مکمل رشدی کاربرد دارد برای رشد موی کودکان هم مفید است.

از ویژگی‌‌های تقویتی این شربت می‌‌توان تقویت استخوان‌‌ها، سلامت پوست، مو و ناخن، تقویت دندان‌‌ها، کاهش خستگی و افزایش انرژی در بدن و غیره اشاره کرد که این فوائد باعث استفاده گسترده این محصول شده است. البته نا‌‌‌گفته نماند امروزه شربت و قرص زینک برای رشد قد و رفع کم‌‌پشتی مو کاربرد بیشتری دارد!

گینر مخصوص کودکان دوبیس

گینر دوبیس نوعی پودر از رده بهترین مکمل‌‌ کودکان است که برای کودکانی که به سوء تغذیه یا کم وزنی شدید دچار هستند توصیه می‌‌‌‌شود‌. البته اگر فرزند شما دچار بی‌‌اشتهایی شدید است و شما راه‌‌ها و دارو‌‌های اشتها‌‌آور فراوانی برای رفع این مشکل استفاده کردید و نتیجه ندیدید، استفاده از گینر مخصوص کودکان دوبیس خالی از سود نخواهد بود و باعث رفع کمبود مواد مغذی بدن فرزند‌‌تان خواهد شد.

شربت رویال ژلی فیشر کیندر

شربت رویال ژلی از جمله شربت‌‌های مفید در زمینه بهبود سلامت عمومی بدن کودکان با داشتن غنی‌‌ترین مواد مغذی یا همان رویال ژلی می‌‌باشد‌. این شربت با داشتن خواص تقویتی برای بدن موجب افزایش ایمنی بدن، بهبود رشد کودک از جمله رشد ذهنی و جسمی کودک، حفظ سلامت پوست و مو و ناخن، افزایش اشتهای کودک و غیره می‌‌شود.

کلام آخر

همان طور که از این مقاله من باب بهترین مکمل کودکان دریافتید، ابتدایی‌‌ترین و مهم‌‌ترین عمل جهت خرید مکمل زیر نظر پزشک قرار گرفتن است تا ایشان با بررسی آزمایشات، مکملی مناسب برای کودک شما تجویز کند.

چنانچه نیاز به مشاوره درباره انواع مکمل‌‌ های کودکان داشتید، می‌‌توانید با کارشناسان مجرب داروخانه آنلاین بی بی دارو با استفاده از شماره‌‌های درج شده در زیر، تماس حاصل فرمایید تا به شما رایگان مشاوره دهند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *