وبلاگ

تأثیر کرم آبرسان در افزایش شادابی پوست

تأثیر کرم آبرسان در افزایش شادابی پوست

فهرست مطالب

تأثیر کرم آبرسان در افزایش شادابی پوست را دست کم نگیرید! کسانی که به طور مداوم از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند یا در مناطق خشک و گرمسیری زندگی می‌کنند با خشکی پوست دست و پنجه نرم می‌کنند. برای از بین بردن خشکی و باز گرداندن شادابی و لطافت به پوست باید از کرم‌های آبرسان استفاده کرد. هر بانویی باید از محصولات آبرسان به صورت روزانه استفاده نماید. با آبرسانی به پوست سلول‌های پوستی احیا شده و فرایند کلاژن‌سازی افزایش پیدا خواهد کرد در نتیجه باعث درخشندگی و شفافیت پوست خواهد شد. در این مقاله از داروخانه آنلاین بی بی دارو می‌خواهیم شما را با مزایای استفاده از آبرسان، عملکرد آن در سلول‌های پوستی و نحوه انتخاب آبرسان مناسب آشنا کنیم.

تأثیر کرم آبرسان بر پوست چیست؟

تأثیر کرم آبرسان بر پوست چیست؟

بیرونی‌ترین لایه بدن یعنی پوست در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار دارد که می‌تواند سلامت آن را به خطر بیندازد. خشکی پوست یکی از آسیب‌هایی است که بر اثر شستشوی مکرر، استفاده مداوم از محصولات آرایشی و شرایط آب‌وهوایی به پوست وارد می‌شود. اگر از یک آبرسان مناسب استفاده نکنیم به پیری زودرس یا افزایش چین و چروک‌های صورت مبتلا خواهیم شد. خرید کرم آبرسان مناسب مزایای زیر را در پی دارد:

  • یکی از مهم‌ترین تغییراتی که پس از آبرسانی در پوست خود احساس می‌کنید، بهبود حالت الاستیکی پوست است. پوستی که آب مورد نیازش به خوبی تأمین شده است به راحتی کش می‌آید و پس از آن به حالت اولیه و طبیعی خود باز می‌گردد. در مقابل پوستی که حالت کشسانی خود را بر اثر خشکی از دست داده باشد، ظاهری پر چین و چروک و افتاده به خود می‌گیرد.
  • کمبود آب در سلول‌های پوستی باعث کوچک و دهیدراته شدن آن‌ها می‌شود. این امر چروک‌های پوستی را بیش از پیش می‌کند. تأثیر کرم آبرسان در این پوست‌ها پس از مدتی به وضوح دیده می‌شود.
  • بر خلاف باور عموم پوستی که به خوبی آبرسانی شود، کمتر چرب می‌شود. در واقع پوست می‌تواند میزان آب را تشخیص دهد، در صورتی که دچار خشکی شود به غدد چربی پوست یا همان غدد ترشح‌کننده سبوم پیغام می‌فرستد. آنها نیز چربی بیشتری تولید می‌کنند تا خشکی به وجود آمده را برطرف نمایند. در هنگام خرید لوازم آرایشی بهداشتی می‌توانید انتخاب خود را از میان انواع بدون چربی یا Oil Free انجام دهید.
  • استفاده از آبرسان مناسب باعث افزایش قدرت دفاعی پوست خواهد شد. پوستی که سالم است و آب کافی دارد در مقابل عوامل محیطی مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل نمی‌توان از تأثیر کرم آبرسان چشم‌پوشی کرد. این امر در صورت استفاده از آبرسان حاوی آنتی‌اکسیدان بهتر و سریع‌تر انجام خواهد شد.
  • پوستی که به خوبی آبرسانی می‌شود توانایی سم‌زدایی بالاتری دارد. سلول‌های سالم پوستی قادر هستند تا زائدات متابولیسم را که باعث کدر شدن پوست می‌شود از سطح آن دفع نمایند. به همین علت بسیاری از افراد پس از یک دوره یک تا سه ماهه می‌توانند تأثیر کرم آبرسان را در روشن کردن پوست خود مشاهده کنند.

پس از مصرف آبرسان چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از مصرف آبرسان چه اتفاقی می‌افتد؟

آبرسان‌ها از موادی مانند اسید هیالورونیک، اسیدلاکتیک، روغن جوجوبا، روغن آفتابگردان، لانولین و گلیسیرین ساخته شده‌اند. این ترکیبات با جذب آب از محیط اطراف و نگه داشتن آن بر روی پوست باعث شادابی پوست می‌شوند. اسید هیالورونیک همان ماده‌ای است که در فیلر یا تزریق چربی به زیر پوست تزریق و باعث افزایش کلاژن‌سازی و شادابی پوست می‌شود. همچنین این ترکیبات با تنظیم PH پوست باعث نرمی و نشاط آن می‌شوند.

هنگام خرید کرم آبرسان باید به نوع پوست خود توجه کنید. اگر آبرسان مناسبی انتخاب نکنید ممکن است به نتیجه دلخواه و مطلوب خود نرسید. توصیه می‌شود در کنار مصرف یک آبرسان مناسب 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید و مصرف کافئین را به حداقل برسانید.

تحت تأثیر کرم آبرسان مواد مورد نیاز پوست به لایه‌های زیرین آن نفوذ کرده و پوست را به خوبی تغذیه می‌کنند. همچنین یک ‌لایه نازک روغن روی پوست ایجاد می‌شود، این لایه روغنی نه تنها با آب حل نمی‌شود بلکه مولکول‌های آب را نیز به دام می‌اندازد. با تجمع این مولکول‌ها در پوست فرایند آبرسانی به طور کامل انجام می‌شود.

چه نوع آبرسانی استفاده کنیم؟

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، در انتخاب آبرسان مناسب باید به نوع پوست خود دقت کنید. برای انواع مختلف پوست، آبرسان‌های متفاوتی در بازار وجود دارد، می‌توان انواع این آبرسان‌ها را در داروخانه آنلاین بررسی و مقایسه کرد. در ادامه شما را در انتخاب آبرسان مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

آبرسان مناسب پوست‌های چرب

 در کرم‌های آبرسان مخصوص پوست‌های چرب از مقدار کمتری فرآورده‌های روغنی استفاده شده است به عبارت دیگر این کرم‌ها بر پایه آب تولید شده‌اند. با انتخاب یک آبرسان مناسب برای پوست چرب، نه تنها آکنه و چربی پوست شما زیاد نمی‌شود بلکه از ایجاد جوش‌های ریز و زیرپوستی نیز جلوگیری می‌‌شود. پس تأثیر کرم آبرسان فقط از بین بردن خشکی پوست نیست بلکه به کنترل چربی آن نیز کمک می‌کند.

آبرسان مناسب پوست‌های خشک

در پوست‌های خشک احتمال بروز اگزما (قرمزی، ترک‌خوردگی و التهاب) بسیار بیشتر از سایر پوست‌ها است. این امر به علت کمبود ویتامین A در سلول‌های پوستی رخ می‌دهد. آبرسان مناسب پوست‌های خشک بر پایه روغن است و ترجیحاً باید حاوی ویتامین A باشد.

آبرسان مناسب پوست‌های معمولی

افرادی که پوست آن‌ها نه بیش از اندازه خشک و نه چرب است، دارای پوست معمولی هستند. این افراد بر اساس سلیقه خود می‌توانند از آبرسان‌های مختلف موجود در بازار استفاده کنند. محدودیتی برای انتخاب آن‌ها وجود ندارد.

آبرسان مناسب برای پوست‌های مختلط

پوست بعضی از افراد در برخی از نواحی چرب و بقیه قسمت‌ها خشک است. به این نوع پوست، مختلط گفته می‌شود. انتخاب آبرسان برای این نوع پوست کاری بسیار سخت و دشوار است و توصیه می‌شود که با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت شود.

سخن آخر در باب تأثیر کرم آبرسان

در این مقاله با بررسی تأثیر کرم آبرسان بر روی پوست و معرفی انواع مختلف آبرسان‌های موجود در بازار تلاش کردیم تا شما را برای رسیدن به شادابی و نشاط پوست یاری کنیم. برای خرید کرم آبرسان راه‌های مختلفی وجود دارد. خرید از داروخانه آنلاین بی بی دارو باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد. با ورود به این وب‌سایت با دنیایی از محصولات آرایشی و بهداشتی روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. در بی بی دارو خرید باکیفیت را با قیمتی مناسب تجربه خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *