وبلاگ

جلوگیری از گرما زدگی در تابستان به ساده ترین شکل

جلوگیری از گرمازدگی در تابستان به ساده ترین شکل

فهرست مطالب

با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، ابتلا به بیماری‌هایی که در نتیجه گرما به وجود می‌آیند بیشتر می‌شود، از انواع مختلف این بیماری‌ها، گرما زدگی از شایع‌ترین آن‌ها می‌باشد. باید گفت روش‌های زیادی برای درمان گرما زدگی وجود دارد که بسیار آسان می‌باشند. اگر به موقع به دنبال درمان گرما زدگی نباشیم، به مشکلات جدی بر خواهیم خورد. در مواردی برای درمان گرما زدگی می‌توانید به داروخانه آنلاین مراجعه کنید و با دریافت مکمل های تقویت سیستم ایمنی، بدن خود را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها ایمن کنید و گرما زدگی خود را درمان کنید. معمولاً با فصل گرما، کسب اطلاعات در زمینه جلوگیری از گرما زدگی در تابستان به ساده ترین شکل، لازم و ضروری است. در این مقاله ما اطلاعاتی را در مورد گرما زدگی و شیوه‌های کنترل آن را در اختیارتان می‌گذاریم.

گرما زدگی چیست؟

گرما زدگی چیست؟

در تعریف گرما زدگی  باید گفت، به مجموعه عوارضی که برای بدن درنتیجه‌ی قرارگرفتن در معرض دماهای بالا به وجود می‌آید، گرما زدگی می‌گویند. در نتیجه این بیماری سیستم کنترل در چه حرارت بدن دچار نقص می گردد.در نتیجه علائمی نظیر ضعف، بی حالی، احساس تشنگی مفرط، تهوع، گیجی، در موارد شدیدتر تشنج، از دست دادن هوشیاری و کما بروز می کند. جدی‌ تگرفتن دائم ابتدایی می تواند منجر به بروز عوارض شدیدتر و در نتیجه آسیب‌های جدی به مغز و سایر اندام گردد و حتی در مواردی باعث مرگبیمار را باعث گردد. مشکل گرمازدگی می تواند در بین ورزشکارانی که خصوصا افرادی که در فضای باز در فصل گرم در به انجام ورزش می‌پردازند شایع باشد. دانش آگاهی علایم گرما زدگی (داروخانه آنلاین بی بی دارو ) و روش‌های درمان آن کمک شایانی در کنترل و مهار این عارضه می‌کند.

علائم گرمازدگی چیست؟

لازم است بعد از اینکه با مفهوم گرما زدگی آشنا شدید در مورد علائم این عارضه اطلاعاتی را نیز در اختیارتان بگذاریم. علامت بارز و یکی از نشانه‌های اولیه در گرما زدگی، درجه حرارت بیشتر از ۴۰ درجه بدن می‌باشد. باید غش کردن را اولین نشانه‌ی این عارضه دانست. تمام افرادی که دچار گرما زدگی می شوند علائم یکسانی را نشان نمی‌دهند بلکه هر کدام یک سری از علامت‌های ذکر شده را خواهند داشت. علائمی گرمازدگی عبارتند از:

  1.  علائمی که مربوط به سر می‌شوند؛ مانند سردرد تپنده، سرگیجه و سبکی سر که افراد در زمان این عارضه دچار آن می‌شوند.
  2.  پوست قرمز
  3.  عدم تعریق با وجود گرمای بالا
  4.  گرفتگی و ضعف عضلات
  5.  ضربان قلب نامنظم که ممکن است ضعیف یا قوی باشد،
  6.  تشنج
  7.  تغییرات رفتاری مانند بیهوشی
  8.  عدم هوشیاری
  9.  گیجی از دیگر علائم عارضه می باشند.

راه‌های جلوگیری از گرما زدگی

راه‌ های جلوگیری از گرما زدگی در تابستان به ساده ترین شکل امکان‌پذیر است. باید بدانید در فصل تابستان و در محیط‌های سربسته در دمای بالا، اولین نکته استفاده از تهویه مطبوع در محیط می‌باشد تا گرمای محیط کنترل شود. اما در اکثر مواقع افراد برای انجام کار‌های روزمره‌ی خود ناچار هستند از منزل بیرون بروند. چندین نکته برای این مواقع وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از این عارضه در امان باشید. در فصل گرما پوشیدن لباس گشاد، سبک و رنگ روشن بسیار مهم است. حتماً دقت کنید که در این فصل از کلاه لبه‌دار گشاد هم نیز استفاده کنید. یکی از نکات مراقبتی پوست که از گرما زدگی هم جلوگیری می‌کند استفاده از ضد آفتاب می‌باشد، دقت کنید که ضد آفتابی را که انتخاب می‌کنید با ضریب محافظت ۳۰ درصد به بالا باشد. استفاده از مایعات در فصل تابستان بسیار لازم و ضروری است. به‌طورکلی در منابع مختلفی ذکر شده است که روزانه حداقل هشت لیوان آب باید نوشید، برای جلوگیری از کمبود آب بدن این مقدار آب را به همراه میوه و یا آب سبزیجات حتماً میل کنید. در موارد بسیاری ذکر شده که گرما زدگی می تواند در نتیجه‌ی کاهش نمک بدن نیز باشد به همین دلیل توصیه می‌شود در کنار آب حتماً از یک نوشیدنی غنی از الکترولیت وان لایت داروخانه آنلاین بی بی دارو استفاده کنید. نوشیدنی‌هایی نظیر آب هندوانه، مرکبات، لیمو ترش، کرن بری و آب نارگیل از بهترین گزینه‌ها می‌باشند.

کمک‌های اولیه در زمان وقوع گرما زدگی

کمک‌های اولیه در زمان وقوع گرما زدگی

باید دقت کنید در مواجهه با فردی که علائم گرما زدگی را دارد حتما در ابتدا بدون هیچ تاخیری با اورژانس تماس بگیرید و یا در کمترین فرصت فرد را به بیمارستان منتقل کنید. آگاه باشید در موارد حاد هرگونه تاخیر فرد در رسیدن کمک پزشکی به او می‌تواند خطرناک و در مواردی کشنده باشد. در زمانی که منتظر رسیدن اورژانس و امدادگران هستید، اقدام به انجام کمک‌های اولیه کنید در اولین مرحله و شروع کار فردی را که دچار عارضه شده است را در یک محیط با تهویه‌ی مطبوع قرار دهید اگر در محیط باز هستید حتما او را به محیطی خنک و سایه‌دار انتقال دهید و لباس‌های فرد را از تنش در بیاورید. اگر دماسنج در اختیار دارید و قادر به اندازه‌گیری دمای بدن فرد هستید، درجه حرارت بدن را اندازه گرفته و اقدامات لازم را برای کاهش دمای بدن و خنک شدن او انجام دهید دقت کنید دمای بدن فرد باید به ۳۷ یا ۳۸ درجه برسد. اگر دماسنج در اختیار ندارید بدون تاخیر و گرفتن دما کمک‌های لازم برای کاهش دمای بدن فرد را انجام دهید. راه‌های کاهش دما و خنک کردن فرد به اینگونه است که پوست بدن فرد گرمازده را با دستمال مرطوب و یا شلنگ آب خیس کنید و با یک پارچه که در دست دارید شروع به چرخاندن پارچه کنید تا هوای اطراف فرد در جریان بیفتد و تهویه مناسب صورت گیرد. در مواردی که دمای بدن فرد کاهش پیدا نکرد، بسته‌های یخ را در نواحی، کشاله ران، گردن، کمر و زیر بغل فرد بمالید. نواحی ذکر شده از آن نواحی می‌باشد که رگ‌های خونی بسیاری در این نواحی وجود دارد که خنک کردن آن‌ها باعث می‌شود که دمای بدن به سرعت کاهش پیدا کند. یکی دیگر از شیوه‌های خنک کردن و کاهش دما، قرار دادن فرد در زیر دوش آب و یا وان آب خنک می‌باشد.

درمان گرمازدگی

در فصل تابستان پیشگیری و درمان گرما زدگی یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه است. که افراد می توانند برای درمان گرما زدگی به داروخانه آنلاین مراجعه و محلول او آر اس وانلایت که غنی از الکترویت ها می باشد باعث کنترل این عارضه در فصل گرم سال می شود سفارش دهید و یا بعد از بهبودی کامل این عارضه با استفاده از مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن، قوای بدنی خود را برگردانده و بدن خود را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *