وبلاگ

درمان فشار خون | آخرین مطالعات انجام شده در این زمینه و درمان‌های موجود

آشنایی با مطالعات انجام شده در زمینه درمان فشار خون

فهرست مطالب

فشار خون را جدی بگیرید

یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک در بین افرادی که سبک زندگی سالمی ندارند، فشار خون است. به خاطر اینکه این بیماری تا زمانی که کار از کار گذشته باشد هیچ علامتی ندارد، به آن کشنده بی سر و صدا نیز می‌گویند. درمان آن روش‌های مختلفی دارد، و هر ساله مطالعات بسیاری در این زمینه در جهان در حال انجام است. فشار خون در حالت طبیعی به دلیل استرس و یا فعالیت زیاد، بالا می‌رود، اما فردی که به این بیماری مبتلا است، حتی در زمان استراحت نیز فشار خون بالایی دارد.

فشار خون را جدی بگیرید

 

 

بیشتر بخوانید: جهت خرید تست های خانگی کلیک کنید

دلایل بروز بیماری

عوامل زیادی بر فشار خون بالا تاثیر گذار هستند، که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاقی و اضافه وزن بیش از حد
  • استعمال دخانیات و مصرف الکل
  • رژیم غذایی حاوی نمک و چربی زیاد
  • کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی
  • قرارگیری در شرایط پر استرس
  • عوامل ژنتیکی و بسیاری موارد دیگر

درمان فشار خون با روش سنتی

برای درمان به روش سنتی، شیوه‌های پزشکی بسیاری وجود دارد. از رژیم غذایی گرفته تا طب سنتی، از گذشته تا به امروز برای این بیماری استفاده شده است، که البته درباره قطعی بودن این درمان نظرات زیادی وجود دارد. همچنین داروهای گیاهی نیز در این میان محبوبیت زیادی دارند.

 

درمان فشار خون با روش سنتی

 

 

گیاهانی مانند تخم کتان، سیر، ریحان، دارچین، هل و بسیاری موارد دیگر را برای پایین آوردن می‌توان استفاده کرد. البته در این باره نیز سندیت علمی آن مورد شک است، و تحقیقات جامعی برای قطعی بودن این روش درمانی وجود ندارد.

 

درمان فشار خون با استفاده از دارو و پزشکی مدرن

روش‌های پزشکی مختلفی برای درمان فشار خون بالا وجود دارند، و تمامی این روش‌ها مورد تایید وزارت بهداشت جهانی است و بر اساس مطالعات به دست آمده‌اند. استفاده از داروهای ضد فشار تحت نظارت پزشک، کاهش شرایط استرس‌زا، انجام ورزش و تغییر شیوه زندگی، ترک دخانیات و الکل، کاهش وزن و بسیاری از روش‌های دیگر برای درمان این بیماری مفید هستند.

 

آشنایی با مطالعات انجام شده در زمینه درمان فشار خون

مطالعات بسیار زیادی در رابطه با درمان آن تا کنون انجام شده است، و به دلیل فراگیری این بیماری، تحقیقات درباره آن همچنان در حال انجام است. بر اساس نشریه رسمی مقالات بین المللی به نام الزویر، بهترین راه برای درمان انجام فعالیت بدنی مداوم و تغییر سبک زندگی است. علاوه بر این، درمان به وسیله مهارکننده‌های ACE، بلوکه کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین ARBS-2، استفاده از بتابلاکرها و دیورتیک‌ها نیز می‌توانند در این رابطه نقش بسیار خوبی را ایفا کنند.

 

آشنایی با مطالعات انجام شده در زمینه درمان فشار خون

 

همچنین در سال 2020، طی یک مطالعه در 10 سال در نشریه Age and Aging Science مقاله‌ای منتشر شد، عنوان شد که میزان فشار بالا در سالمندان ارتباطی با میزان مرگ و میر در این سنین ندارد. بر اساس یافته‌ها، تا 16 درصد نیز این درصد مرگ و میر پایین‌تر از سایر گروه‌های سنی است.

در مطالعه‌ای دیگر که در نشریه Endocrine منتشر شد، رابطه‌ای میان اندازه دور ران و فشار خون بالا عنوان شد که به عنوان یافته‌ای جدید مطرح می‌شود. بر اساس این یافته‌ها، در افراد بالای 40 سال، هرچه اندازه دور ران افراد بیشتر باشد، امکان ابتلای این افراد به فشار خون بالا کمتر است.

 

تغییر سبک زندگی مساوی است با جلوگیری از فشار خون

با وجود اینکه عوامل زیادی بر فشار بالا تاثیر گذار هستند، در تمام یافته‌ها به وضوح بر اهمیت تغییر سبک زندگی، و سالم‌تر زندگی کردن رابطه مستقیمی با جلوگیری و درمان فشار خون دارد. سعی کنید تا حد امکان از مصرف دخانیات و الکل جلوگیری کنید، فعالیت بدنی و رژیم‌های غذایی سالمی داشته باشید تا دچار این بیماری نشوید.

سایت بی بی دارو همچنین برای درمان کم خونی نیز مکمل آهن را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *