خانه / بهداشتی / بهداشت دهان و دندان

نمایش 1–24 از 58 نتیجه

بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان نقش مهمی بر سلامت و تندرستی بدن ما دارد. عدم به کارگیری راه‌کارهای اصولی حفظ بهداشت دهان و دندان نه تنها به حفظ سلامت دندان و لثه آسیب وارد می‌کند، بلکه می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نیز تا حد زیادی افزایش دهد.

اهمیت بهداشت دهان و دندان

اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان به دلایل زیر بسیار حائز اهمیت است:

  • عدم  فاصله گرفتن دوستان و آشنایان از شما
  • جلوگیری از ایجاد بوی بددهان بعد از کاشت دندان
  • جلوگیری از رشد باکتری‌ها دردهان
  • جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن دندان
  • جلوگیری و رفع بوی بددهان
  • جلوگیری از لزوم هزینه پزشکی  بالا
  • ظاهر زیبا، کمک و اصلاح طرح لبخند

اصول رعایت بهداشت دهان و دندان

  • مسواک زدن
  • نخ دندان
  • استفاده از دهان‌شویه

علت بیماری‌های دهان و دندان

مشکلات مربوط به دهان و دندان معمولاً تجمع باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها در دهان می‌شوند. هر چند که مقدار کم این باکتری‌ها و ویروس‌ها بی‌ضرر است، اما عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و تشدید مشکلات دندان می‌تواند باکتری‌های تولید کننده اسید را در دهان افزایش دهد و مشکلات جدی‌تری را ایجاد کند. اسیدی شدن فضای دهان می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند و حفره‌های دندانی را افزایش دهد.

بهداشت دهان و دندان

برای سلامت ماندن دهان و دندان باید راهکارهای مناسبی اتخاذ نمود. 

مسواک

مسواک یکی از این راهکارها می باشد. حال اکثر سوال ما این است که کدام مسواک خوب است؟ چه مسواکی بخریم؟

مناسب ترين مسواك براي عموم افراد جامعه نرم يا (soft) است. بنا بر نياز بيماران خصوصا افرادي كه با فشار و شدت زيادي مسواك مي زنند دندانپزشك مسواك خيلي نرم يا (extra soft) را توصيه ميكند.بعضي بيماران هم بنا به وضعيت لثه خاص نياز به مسواك متوسط (medium) دارند.

خميردندان

یکی دیگر از راهکارها خميردندان است که خمیردندان خوب، بايد حاوي مقادير كافي فلورايد باشد. براي افراد معمولي حدود ١٠٠٠ واحد و افرادي كه پوسيدگي زياد دارند ١٤٠٠ واحد. خميردندان خوب براي استفاده روزانه را نبايد از انواع ” سفيد كننده- ضد جرم- مخصوص سيگاريها” انتخاب كرد. چون داراي مواد ساينده زيادي هستند.

براي كودكان حتما از خميردندان كودک استفاده شود، چون ممكن است كودكان مقاديري از خميردندان را قورت بدهند.

هر خميردندان با اين ويژگي ها را مي توانيد استفاده كنيد. هم انواع ايراني و هم خارجي خوبي در بازار هست.

نخ دندان

یکی از مهم‌ترین اصولی که می‌تواند بسیار در بهداشت دهان و دندان شما مؤثر باشد، استفاده صحیح از نخ دندان است که البته زیاد توجه خاصی به آن نمی‌شود؛ بین دندان‌ها محل مناسبی است برای باقی ماندن مواد غذایی و بعدازآن رشد انواع باکتری که با فعالیت این باکتری‌ها اسیدی تولید می‌شود که روی دندان‌ها و بوی دهان بسیار تأثیر بدی دارد و می‌تواند در سطح دندان‌ها حفره‌هایی را ایجاد نماید. شما با استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی و یا در پایان روز، می‌توانید از این اثرات مخرب و از پوسیدگی دندان‌های خود جلوگیری نمایید.

دهانشویه

دهان شویه مایعی است که برای شستشو و تمیز نگه داشتن فضای داخل دهان استفاده می شود. معمولاً آنها حاوی مواد ضد عفونی کننده نیز هستند که باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند را از بین می برند. بعضی از مردم از دهانشویه برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده می کنند و برخی دیگر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان.

خرید محصولات بهداشت دهان و دندان

انواع محصولات بهداشت دهان و دندان مانند انواع مسواک‌ها، دهان شویه و نخ دندان در داروخانه آنلاین بی بی دارو از بهترین برندها با بالاترین کیفیت موجود است. شما می توانید به آسانی و تنها با یک کلیک یکی از صدها محصول تعریف شده در داروخانه آنلاین بی بی دارو  را خرید کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت درب منزل تحویل بگیرید.