وبلاگ

روش‌های نوین درمان میگرن | با روش‌های جدید درمان این بیماری بیشتر آشنا شوید

روش های نوین درمان میگرن

فهرست مطالب

نگاهی اجمالی به روش‌های نوین درمان میگرن

بیماری میگرن از شایع‌ترین بیماری‌های عصبی می‌باشد که دارای علائمی مانند سردرد و حالت تهوع شدید می‌باشد. روش‌های طبیعی و شیمیایی بسیاری از دیرباز برای درمان این بیماری درست شده است که اغلب کارساز نبوده‌اند. در این مطلب از بیبی‌دارو به معرفی روش‌های نوین درمان میگرن خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با بیماری میگرن

میگرن یکی از بیماری‌های عصبی می‌باشد، که گاهی بدون هیچگونه تحریک و یا تحت تاثیر عوامل بیرونی باعث ایجاد سردردهای شدید، حالت تهوع، حساسیت به نور، اختلالات بینایی، سرگیجه و بی حس شدن دست و صورت می‌شود.

 

روش‌های نوین درمان میگرن و علت این بیماری

شاید برایتان جالب باشد که درمان قطعی برای بیماری میگرن هنوز وجود ندارد اما با این حال روش‌هایی وجود دارد تا شدت این بیماری را 60 تا 75 درصد کاهش دهند. درحالی که سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز بسیار بالا است، اما هنوز دانشمندان علت و درمان قطعی این بیماری را کشف نکرده‌اند. در حقیقت سیستم عصبی مغز انسان آنقدر پیچیده است که جیمز فالون (عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیا که بالغ بر 40 سال بر روی این بیماری تحقیق کرده است) به این نتیجه رسیده است که شاید هرگز دانشمندان به درمان آن دست پیدا نکنند.

 

روش‌های نوین درمان میگرن

با وجود اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد اما روش‌هایی وجود دارند که افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها شدت این بیماری را تا حد امکان کاهش دهند.

 

روش‌های نوین درمان میگرن

 

درمان بیماری میگرن با بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های نوین درمان بیماری میگرن می‌باشد، که کاملا با عمل‌های زیبایی متفاوت است. این روش که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) توصیه شده است، برای حدود 60 درصد از بیماران موثر بوده است. شما برای درمان بیماری میگرن به وسیله تزریق بوتاکس می‌توانید با متخصصان مغز و اعصاب مشورت بگیرید.

 

درمان بیماری میگرن با داروهای شیمایی و گیاهی

از دیگر روش‌های نوین درمان بیماری میگرن می‌توان به استفاده از قرص‌های شیمیایی و گیاهی اشاره کرد. استفاده از مسکن‌ها، داروهای گیاهی به کسانی توصیه می‌شود که بیش از پنج با در ماه از حملات این بیماری رنج می‌برند. گفتنی است که مصرف زیاد این داروها خود باعث ایجاد سردردهای جدا شود.

 

قرص های که دارای ویتامین منیزیم و ویتامین گروه B

سنیور نوتری ویتا مولتی ویتامین از ترکیبات موجود در این محصول، می‌توان‌به، ویتامین های گروه B، که در سلامت سیستم عصبی، درمان سردردهای میگرنی و پیشگیری از پیری زودرس نقش دارد، اشاره کرد.

ساشه بیولکترا منیزیم دایرکت، مکمل غذایی جهت تامین نیاز روزانه بدن به منیزیم است. از نشانه‌های کمبود منیزیم در بدن می‌توان‌ به: اسپاسم و گرفتگی عضلانی، میگرن‌های مکرر، ریتم نامنظم قلب، اضطراب افسردگی و بی‌قراری، کاهش اشتها، خستگی و ضعف اشاره کرد.

 

درمان بیماری میگرن به وسیله TMS

TMS یا Transcranial Magnetic Stimulation یکی از روش‌های غیرتهاجمی درمان میگرن می‌باشد. این روش که در آن امواج مغناطیسی به بافت‌های مغز تابانده می‌شوند باعث تعادل میان تحریک‌پذیری سلول‌های عصبی مغز می‌شود و درد بیماری را کاهش می‌دهد.

 

درمان بیماری میگرن به وسیله TMS

 

درمان بیماری میگرن با جراحی

درمان بیماری میگرن یکی از روش‌هایی است که پزشکان در مرحله آخر و برای بیماران حاد تجویز می‌کنند. این جراحی به منظور برداشتن فشارهای عصبی اطراف جمجه انجام می‌شود که بر روی 70 درصد از بیماران در کشور آمریکا تاثیر مثبت داشته است.

 

منابع اصلی

https://headacheclinic.ir/index.php/headache-clinic/migrainetreatmentmethods.html

https://www.webmd.com/migraines-headaches/ss/slideshow-home-remedies-for-migraines

https://www.nhs.uk/conditions/migraine/treatment/

https://en.wikipedia.org/wiki/Transcranial_magnetic_stimulation

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *