وبلاگ

سیاهی دور چشم | دلایل ایجاد این مشکل و راهکارهای پیشگیری

روش های شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

فهرست مطالب

سیاهی دور چشم یا حلقه‌های سیاه زیر چشم

حلقه‌های تیره زیر پلک پایین یا تیره‌شدن مناطق دور چشم مشکلی شایع است. گاهی اوقات این سیاهی دور چشم ممکن است باعث شود که خسته به نظر برسید. دلایل زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارد و همیشه از کمبود خواب نیست. در ادامه سایت بی بی دارو قصد دارد دلایل ایجاد مشکل سیاهی اطراف چشم و راهکارهای درمان و پیشگیری از آن را بگوییم.

 

دلایل ایجاد سیاهی دور چشم چیست؟

دلیل سیاه‌شدن دور چشم و ایجاد حلقه‌های تیره دور چشم چیست؟ زمانی که بتوانید دلایل ایجاد سیاهی را متوجه شوید می‌توانید برای درمان آن اقدام کنید. اگرچه ممکن است مشکل سیاه‌شدن اطراف چشم برای هر کسی پیش بیاید؛ اما این مشکل در موارد زیر شایع‌تر است:

  • بزرگسالان مسن‌تر
  • افراد دارای استعداد ژنتیکی به این بیماری
  • افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند و بیشتر در معرض رنگدانه‌های دور چشم هستند

 

چگونه سیاهی دور چشم را با روش های خانگی از بین ببریم؟

اگر به دلایل زیر سیاهی دور چشم دارید 3 راهکار معجزه آسای خانگی برای درمان سیاهی دور چشم را به شما پیشنهاد میدیم.

 

خستگی از عوامل اصلی سیاهی دور چشم

خستگی ممکن است شناخته شده ترین علت به نظر برسد، اما در واقع دلایل زیادی برای سیاه‌شدن دور چشم وجود دارد. در بیشتر موارد، نیازی به نگرانی نیست و نیازی به مراقبت پزشکی نیست. همیشه فشار زیادی روی افراد وجود دارد که همیشه باید کامل به نظر برسند. در واقع، داشتن حلقه‌های سیاه دور چشم می‌تواند بخشی طبیعی از انسان بودن باشد.

راهکار 1

با این حال راهکار پیشگیری از آن داشتن استراحت کافی است. ممکن است شما هم زمانهایی را که خواب با کیفیت پایین داشته‌اید را به یاد داشته باشید. در این موارد ممکن است متوجه مشکل سیاه‌شدن اطراف چشم خود شوید. یکی از دلایل ایجاد این مشکل، کمبود خواب است. مطالعات نشان داده است که داشتن استراحت کافی و سلامت عمومی خوب، به کاهش این مشکل کمک می‌کند.

 

عوامل اصلی سیاهی دور چشم

 

بالا بودن سر در هنگام خواب

اگر در صبح دچار تیرگی پوست زیر چشم می‌شوید و این تیرگی در طول روز کمی محو می‌شود، ممکن است دلیل آن افزایش رگ‌های خونی یا عروق اطراف چشم باشد.

راهکار 2

با بالا بردن سر در هنگام خواب، خون از سر و صورت دور می‌شود و ممکن است تورم را کاهش دهد و رنگ تیره زیر چشم را کاهش دهد. همچنین در این موارد، استفاده از کمپرس سرد می‌تواند کمک‌کننده باشد. کمپرس سرد به منقبض شدن رگ‌های خونی دور چشم کمک می‌کند. کمپرس سرد همچنین می‌تواند تورم اطراف چشم و سیاهی دور چشم را کاهش دهد. برخی از افراد همچنین از خیار یا چای کیسه‌ای که در یخچال سرد شده باشد، در دور چشم خود استفاده می‌کنند.

 

اشعه ماوراء بنفش نور خورشید

اشعه ماوراء بنفش ممکن است سبب تشدید تیرگی دور چشم در برخی افراد شود.

راهکار 3

محافظت از پوست در برابر نور خورشید، می‌تواند کمک کند که مشکل سیاه‌شدن اطراف چشم را کاهش دهید. محافظت با عینک آفتابی، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و کلاه می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند و از تشدید سیاهی دور چشم پیشگیری کند.

 

به راحتی از سیاهی دور چشم پیشگیری کنید یا آن را درمان کنید

در این مطلب با برخی دلایل و راهکارهای بهبود مشکل تیرگی یا سیاه‌شدن اطراف چشم آشنا شدید. به یاد داشته باشید که افزایش سن و تولید کلاژن هم می‌تواند یکی از دلایل ایجاد این مشکل باشد. برای این منظور پودر کلاژن کلاژینو – Collagen Powder Collagino می‌تواند مفید باشد. همچنین ویتامین C در افزایش تولید موثر است. همچنین محصولات بهداشتی که دارای ویتامین C هستند می‌توانند به بهبود این مشکل کمک کنند.

 

منابع و مراجع اصلی

 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/how-to-remove-dark-circles-under-eyes-permanently#removal

https://www.healthline.com/health/dark-circle-under-eyes#causes

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325989#_noHeaderPrefixedContent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *