وبلاگ

آیا قرص مولتی ویتامین چاق کننده است؟

قرص مولتی ویتامین چاق کننده است

فهرست مطالب

بدن ما انسان ها نیاز زیادی به ویتامین ها و مواد معدنی مختلف دارد. متاسفانه بسیاری از ما ایرانیان و حتی مردم جهان تغذیه مناسبی نداریم و فقط برای رفع تکلیف، غذا می خوریم. در حالی که تامین ویتامین ها و مواد معدنی تا حد زیادی در گرو مصرف غذای مناسب است.

قرص مولتی ویتامین را نمی توان جایگزین خوبی برای رژیم غذایی مناسب دانست؛ اما این قرص ها می توانند به عنوان مکمل برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی استفاده شوند. موضوعی که همواره برای افرادی که قصد مصرف مولتی ویتامین ها را دارند، مورد ابهام است این است که قرص مولتی ویتامین چاق کننده است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

قرص مولتی ویتامین چیست؟

قرص مولتی ویتامین یک مکمل تغذیه ای است که به دلیل داشتن ویتامین های متعدد با این نام، شناخته می شود. قرص مولتی ویتامین را می توان به عنوان یک مکمل در کنار رژیم غذایی مناسب مورد استفاده قرار داد. مصرف مولتی ویتامین باعث می شود که افراد سلامت عمومی بیشتری داشته باشند و از بروز بیماری های مختلف در جسم خودشان پیشگیری کنند.

به طور کلی، می توان قرص های مولتی ویتامین موجود در بازار را به دو دسته قرص های مولتی ویتامین و قرص های مولتی ویتامین مینرال تقسیم بندی کرد. همانطور که از نام قرص مولتی ویتامین مینرال مشخص است، حاوی ترکیبات معدنی علاوه بر ویتامین های مختلف می باشد. بنابراین، این مکمل ها کامل تر از مکمل هایی اند که فقط حاوی ویتامین های مختلف می باشند.

قرص مولتی ویتامین چیست

فواید مولتی ویتامین

قرص مولتی ویتامین حاوی ویتامین های بسیار مفیدی است که هر کدام می توانند نقش موثری در سلامت عمومی بدن داشته باشند. کمبود هر ویتامین در بدن، باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می شود و احتمال بروز بیماری های مختلف را افزایش می دهد. بنابراین، تامین ویتامین های ضروری برای بدن، کاری است که همه ما انسان ها باید انجام دهیم.

پس می توان گفت که مکمل مولتی ویتامین، می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. به طوری که هر یک از ارگان های بدن از این ویتامین ها تاثیر می گیرند. در ادامه به برخی از فواید قرص مولتی ویتامین ها اشاره می کنیم. البته فراموش نکنید که بسته به ترکیبات موجود در مولتی ویتامین ها، این فواید می توانند متفاوت باشند.

  • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  • موثر در پیشگیری از بیماری های مختلف
  • کمک به کاهش علائم برخی از بیماری ها
  • افزایش انرژی بدن
  • موثر در کنترل شرایط جسمی و بیماری های زمینه ای
  • کمک به کاهش
  • تامین ویتامین های ضروری برای بدن

مولتی ویتامین مینرال و تامین انرژی برای بدن

همانطور که اشاره کردیم، یکی از فواید مولتی ویتامین این است که می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. پس قرص مولتی ویتامین مینرال، تامین کننده انرژی برای بدن است؛ اما چرا؟ ویتامین ها و مواد معدنی در مولتی ویتامین های مینرال وجود دارند که در تولید انرژی موثر هستند.

تحقیقات زیادی پیرامون این موضوع انجام شده اند و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که قرص مولتی ویتامین در تامین انرژی موثر است. به خصوص اگر در آن ویتامین های مفیدی مانند ویتامین های گروه ب، یا مواد مغذی مانند آهن، زینک و … وجود داشته باشد.

تولید انرژی توسط قرص مولتی ویتامین مینرال، می تواند دلیلی برای کاهش وزن پس از مصرف این مکمل ها باشد. شاید باورهای رایج مردم در مورد چاقی در اثر مصرف مولتی ویتامین باعث شده باشد تا افراد چاق خود را از مصرف این قرص ها محروم کنند.

اما طبق برخی از تحقیقات انجام شده می توان نتیجه گرفت که مصرف مولتی ویتامین باعث می شود تا انرژی مورد نیاز شما تامین شود و نیاز کمتری به مصرف کربوهیدرات و یا مواد غذایی دیگر داشته باشد.

چه ویتامین هایی باعث افزایش اشتها می شود؟

قرص مولتی ویتامین به عنوان یک مکمل تغذیه ای، می تواند برای تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرد. رسیدن هر ویتامین به بدن می تواند باعث بهبود عملکرد ارگان های مختلف شود. بنابراین، در اینکه برخی از ویتامین ها می توانند در تنظیم اشتها موثر باشند، شکی نیست. در ادامه به برخی از انواع این ویتامین ها اشاره می کنیم.

  • ویتامین های گروه ب

ویتامین های گروه ب نقش موثری در بهبود هضم غذا، رفع مشکلات اشتها و تنظیم اشتها دارند. همچنین، این ویتامین ها می توانند باعث کنترل استرس شوند و در رفع پرخوری یا کم خوری عصبی بسیار موثر هستند.

  • ویتامین سی

ویتامین سی، ویتامین بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری های عفونی و کاهش علائم بیماری های مختلف است. تحقیقات نشان می دهند که این ویتامین در کنترل اشتها موثر است.

مولتی ویتامین چاق می کند

آیا قرص مولتی ویتامین چاق کننده است؟

پاسخ به این سوال هم مثبت است هم منفی. قرص مولتی ویتامین می تواند باعث افزایش وزن شما شود، به شرطی که در کنار آن وعده های غذایی پر کربوهیدرات و پر پروتئین مصرف کنید. پس اگر هدف شما این است که در اثر مصرف قرص مولتی ویتامین چاق شوید، به شما تبریک می گوییم. اما اگر نگران چاق شدن خودتان هستید، می توانید قرص مولتی ویتامین را شب ها و قبل از خواب میل کنید. در این صورت حتی اگر اشتهای شما افزایش پیدا کند، در خواب هستید و دیگر غذایی میل نمی کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن

هر یک از مولتی ویتامین های موجود در بازار، می توانند برای افزایش وزن و چاقی شما مفید باشند. اما با توجه به اینکه تنها برخی از ویتامین ها می توانند در تنظیم اشتهای شما موثر باشند، توصیه می کنیم که به دنبال خرید مولتی ویتامین هایی باشید که دارای این ویتامین ها هستند.

ویتامین سی، ویتامین های گروه ب، کلسیم، آهن و … از جمله ترکیباتی هستند که می توانند باعث افزایش اشتها و وزن شما شوند. زینک نیز به دلیل هضم سریع تر غذا، به شما کمک می کند تا اشتهای بهتری داشته باشید. البته برخی از مکمل ها نیز به صورت تخصصی برای افزایش اشتها تولید شده اند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد تاثیر قرص مولتی ویتامین بر چاقی صحبت کردیم. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات خوبی در مورد تاثیر مولتی ویتامین ها روی افزایش وزن، کسب کرده باشید.

9 دیدگاه در “آیا قرص مولتی ویتامین چاق کننده است؟

  1. بی بی دارو گفت:

    خیلی عالی

  2. Mmkt گفت:

    من خودم معمولا ظهر ها میخورم
    تایم بهتری برای مصرف هستش؟؟

    1. نوشین گفت:

      اگر میخوای افزایش وزن نداشته باشی ، شب بخوری بهتر ه

  3. الهه گفت:

    چه زمان بهتره مصرف کنیم که روی اشتها تاثیر نزاره؟

    1. نوشین گفت:

      شب بخور عزیزم

  4. فردین گفت:

    من هم از ش استفاده می کنم

  5. رضا گفت:

    ویتامین های ب کمپلکس ، قشنگ اشتها رو باز می‌کنه

  6. گلاره گفت:

    جواب اینه
    برای افراد لاغر و خوش شانس , خیر , چاق کننده نیست ولی برای افراد چاق مثل من شبیه سه دست کله پاچه عمل می کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *