وبلاگ

سه روش برتر برای مراقبت از پوست

سه روش برتر برای مراقبت از پوست

فهرست مطالب

پوست شما لباس بدن شماست پس در نتیجه باید تا می‌توانید از آن مراقبت کنید که در طی زمان دچار آسیب نشود و به پیری زودرس یا بیماری‌های پوستی دچار نگردید.

در هر فصلی مطابق با خشکی یا گرمی همان فصل باید مراقبت‌های ویژه‌ای از پوست به عمل بیاورید. به طور مثال در فصل پاییز پوست خشکی بیشتری را تجربه می‌کند و باید آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست بالا رود. اما در تابستان به دلیل تعریق زیاد آب بدن کم می‌شود که باید با سرم‌های آبرسان آن را تقویت نماییم…

اما نکته‌ای که بسیار مهم می‌باشد این است که رعایت برخی اصول به فصل خاصی مربوط نیست و در ۳۶۵ روز سال باید این اصول برای مراقبت از پوست رعایت شود. اگر می‌خواهید بدانید که این موارد شامل چه گزینه‌هایی هستند؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

مراقبت از پوست: ضد آفتاب

فرق نمی­کند که در کجای این کره‌ی خاکی زندگی می‌کنید. آفتاب روح بخش انسان است و کمبود آن موجب افسردگی و بی‌حالی می‌شود. اما به طور کلی آفتاب با داشتن اشعه ماورابنفش، می‌تواند پوست شما را دچار آسیب نموده و به پیری زودرس و لک‌های پوستی مبتلایتان کند.

شاید ندانید که یکی از مهم‌ترین راز و رمزهای پوست خوب کره‌ای‌ها این است که از ابتدای زندگی خود، عادت به زدن کرم ضد آفتاب دارند، به همین جهت است که پوست‌هایی فوق العاده جذاب و صاف دارند.

تفاوتی نمی‌کند که از چه نوع ضد آفتابی استفاده می‌کنید، مهم این است که شما از پوستتان در برابر نور آفتاب به طور مداوم محافظت نمایید.

باتوجه به روشنی رنگ پوستتان و همچنین منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، اس پی اف کرم ضد افتاب خود را انتخاب نموده و برای مراقبت از پوستتان استفاده از این محصول را به صورت روتین به یک عادت تبدیل کنید. نکته‌ی مهم این است که spf کرم ضد آفتابتان تحت هر شرایطی نباید از ۳۰ کمتر باشد.

اگر در فضاهای عمومی هستید حداقل ۳ بار در طی روز ضد آفتاب خود را تمدید کنید و اگر در خانه می‌مانید و نور ملایم آفتاب دارید، می‌توانید هر روز صبح پس از اینکه از خواب بیدار شدید یک بار یک لایه‌ی مناسب از  کرم ضد آفتاب را برای مراقبت از پوست بزنید و در انتهای روز پوست صورتتان را با شوینده‌های مخصوص بشویید.

 شستن صحیح صورت

 شستن صحیح صورت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شستن صورت یکی از مهم‌ترین و البته اساسی‌ترین مواردی است که برای مراقبت از پوست لازم است انجام دهید. در ابتدا باید بدانید که نوع پوست شما چیست و نیاز به چه نوع شوینده‌ای دارد؟

پوست خشک، چرب، مختلط و معمولی از جمله انواع مدل پوست است که باید با تشخیص پزشک یا بررسی‌های خودتان آن را تشخیص دهید.

پس از اینکه نوع پوست را تشخیص دادید، حالا باید یک شوینده‌ی مناسب شستشوی صورت تهیه کنید. میتوانید به فروشگاه داروخانه آنلاین سری بزنید و از انواع شوینده‌های صورت دیدن کنید.

نکته‌ی حائز اهمیت در این خصوص این است که شما باید روزی دوبار صورت خود را بشویید. یکبار صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید، برای اینکه پوست صورت به بالشت مالیده شده و تا حد زیادی آلودگی جذب می‌شود. یکبار هم شبها این کار را انجام دهید تا تمام مواد مضری که به پوست چسبده را با شوینده مناسب خود پاک کنید. حواستان باشد که پس از شستن صورت، شبها حتما تونر صورت هم بزنید که لایه‌های عمیق پوست نیز تمیز شوند.

پس از آن از کرم‌های مخصوص روز و شب یا مرطوب کننده و ضد آفتاب برای مراقبت از پوست استفاده کنید تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

همچنین بخوانید:تفاوت کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده

 پاکسازی و آبرسانی

 پاکسازی و آبرسانی

مورد بعدی در خصوص مراقبت از پوست پاکسازی پوست و آبرسانی آن است. این کار که توسط کلینیک‌های پوست و مو به صورت تخصصی انجام می‌شود می‌تواند پوستتان را به طور منظم شاداب نگه دارد. اما اگر دوست ندارید که برای اینکار به کلینیک بروید کافی است موارد زیر را انجام دهید

1. پوستتان را بخور بدهید

2. از یک ماسک پاکسازی پوست سبک استفاده کنید

3. پس از اینکه ماسک را برداشتید از سرم آبرسان هاوی هیالورونیک اسید استفاده نمایید

4. در انت‌ها مرطوب کننده مخصوص پوست را بزنید

5. تمام.

جمع‌بندی

در این مطلب ما برایتان در خصوص مراقبت از پوست صحبت نمودیم. امیدواریم که مطالب فوق توانسته باشد به شما راهکارهای مناسبی برای مراقبت از پوستتان بدهد. در ادامه اگر دوست دارید درباره مکمل های مربوط به پوست بدانید پیشنهاد میکنیم مطلب آشنایی با مکمل های پوست، مو و ناخن را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *