وبلاگ

بدن خود را در مقابل بیماری ها ایمن کنید

بدن خود را در مقابل بیماری ها ایمن کنید

فهرست مطالب

بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی میوه‌ها، سبزیجات تازه و سایر غذاهایی که برای حفظ سلامت بدن در طول سال نیاز دارند، مصرف نکنند. غذاهای سالم و مهم ‌ترین مکمل‌های تقویت ایمنی بدن ، مواد بسیاری از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای قوی و سالم نگه داشتن ما فراهم می‌کنند. شما نمی‌توانید فقط یک پرتقال یا گریپ فروت بخورید یا یک قرص ویتامین بخورید و بعد انتظار داشته باشید که بلافاصله نیاز بدن شما به ویتامین C برای جلوگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن فراهم شود.

یک سیستم ایمنی سالم به یک رژیم غذایی سالم و متعادل در طول زمان بستگی دارد. این مسئله مانند تمرین برای حضور در میدان جنگ و آماده کردن بدن قبل از شروع جنگ است. تا بتواند هنگام حمله ویروس‌ها، باکتری‌ها و سموم، ضربه خوبی بزند. سایر شیوه‌های زندگی مانند ورزش منظم و خواب خوب، شما را بهتر برای نبرد آماده می‌کند.

به طور کل توصیه می‌شود به استثنای برخی موارد، بهتر است ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را به جای قرص‌های مکمل، از غذا دریافت کنید. با ما همراه باشید تا نکاتی را در رابطه با ویتامین‌ها و مواد معدنی به عنوان مهم ‌ترین مکمل‌ های تقویت ایمنی بدن به اشتراک بگذاریم.

ویتامین C جزو مهم‌ ترین مکمل‌ های تقویت ایمنی بدن

ویتامین C ممکن است به پیشگیری از عفونت‌ها یا کوتاه شدن مدت درمان آن کمک ککند ویتامین C در بسیاری از غذاها وجود دارد، اما بعضی از افراد به مصرف مکمل ویتامین C نیاز دارند و لازم است پزشک نیز مصرف آن را توصیه کرده باشد. قبل از مصرف هر گونه مکمل ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین E جزو مهم‌ ترین مکمل‌ های تقویت ایمنی بدن

ویتامین E جزو مهم‌ ترین مکمل‌ های تقویت ایمنی بدن

مانند ویتامین C، ویتامین E نیز می‌تواند نقش یک آنتی اکسیدان قوی را در بدن داشته باشد که به بدن شما در مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کند. این ویتامین مهم در نحوه عملکرد سیستم ایمنی شما بسیار مهم است. برای دریافت ویتامین E، به غذاهای گیاهی پرچرب مانند بادام، بادام زمینی و یا کره بادام زمینی، دانه‌های آفتابگردان، فندق و مکمل‌هایی که شامل ویتامین E می‌شوند نیاز خواهید داشت.

ویتامین A موثر در تقویت ایمنی بدن

ویتامین A یک مبارز قدرتمند با بیماری‌های عفونی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین را می‌توانید با مصرف مواد غذایی مانند هویج، سیب زمینی‌های شیرین، کدو تنبل و همینطور مکمل ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی بدن فراهم کنید.

ویتامین D به عنوان یکی از مهم ‌ترین مکمل‌های تقویت ایمنی بدن   

این ویتامین که به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین مواد مغذی برای حمایت از سیستم ایمنی بدن است. منابع غذایی که این ویتامین را دارند مانند ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین، ویتامین D غنی شده مانند شیر، آب پرتقال و غلات محدود هستند در نتیجه می‌توانید با مصرف مکمل‌های ویتامین D این ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کنید. به طور کلی توصیه می‌شود بیشتر ویتامین‌های خود را از غذا دریافت کنید، اما  ویتامین D  ممکن است از این قاعده مستثنی باشد. با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا به مکمل نیاز دارید یا خیر.

فولات (ویتامین B9) و اسید فولیک موثر در تقویت ایمنی بدن

فولات (ویتامین B9) و اسید فولیک موثر در تقویت ایمنی بدن

فولات شکل طبیعی ویتامین B9 و اسید فولیک شکل مصنوعی B9 شناخته می‌شود که اغلب به دلیل فواید که برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد به غذاها اضافه می‌شود. برای دریافت فولات بیشتر، لوبیا، عدس، آووکادو و سبزیجات برگ سبز بیشتری را به طور منظم به بشقاب خود اضافه کرده و اسید فولیک را نیز در غذاهای غنی شده دریافت کنید. ماکارونی غنی شده، نان غنی شده، برنج غنی شده و مکمل‌های این ویتامین را می‌توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 آهن به عنوان یکی از مهم ‌ترین مکمل‌های تقویت ایمنی بدن   

آهن به بدن شما کمک می‌کند اکسیژن را به سلول‌ها برساند. در بسیاری از فرآیندهای سیستم ایمنی نقش دارد. بدن شما به راحتی می‌تواند آهن را جذب کند که در موارد زیر فراوان است. گوشت قرمز (به مقدار کمتر و کمتر محدود شود)، مرغ، بوقلمون، ساردین کنسرو شده، لوبیا، کلم بروکلی، کلم پیچ، غلات غنی شده با آهن سرشار از این ماده هستند. در صورتی که کمبود آهن دارید برای جبران آن می‌توانید از مکمل آهن که جزو مهم‌ترین مکمل‌ های تقویت سیستم ایمنی بدن است استفاده کنید.

سلنیوم مکمل مورد نیاز بدن باری تقویت سیستم ایمنی

به نظر می‌رسد سلنیوم تأثیر قدرتمندی بر سیستم ایمنی به عنوان مهم‌ ترین مکمل های تقویت ایمنی بدن دارد و برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مهم است. غذاهای حیوانی بهترین منابع سلنیوم هستند.

غذاهای دریایی (ماهی تن، هالیبوت، ساردین)، گوشت و جگر، طیور سرشاز از سلنیوم هستند. در صورتی که کمبود سلنیوم توسط پزشک تایید شود لازم است طبق نظر پزشک از مکمل سلنیوم استفاده کنید.

روی مکمل مورد نیاز بدن باری تقویت سیستم ایمنی

روی برای تولید سلول‌های جدید سیستم ایمنی مورد نیاز است. این ماده عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‌شود، اما در برخی از غذاهای گیاهی نیز وجود دارد. این ماده نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است در برنامه غذایی شما به صورت خوراکی و یا مکمل وجود داشته باشد.

منیزیم مکمل مورد نیاز بدن باری تقویت سیستم ایمنی

منیزیم یک ماده مغذی است. به این معنی که باید آن را از غذا یا مکمل دریافت کنید. منیزیم به دلیل مهم بودن برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. با این حال، منیزیم ممکن است بیشتر از این داشته باشد. بسیاری از مردم به دلیل این که غذاهای مناسب نمی‌خورند، با کمبود منیزیم در بدن روبه‌رو هستند و برای این کمبود باید رژیم غذایی خود را تغییر دهند و یا از مکمل منیزیم استفاده کنند.

سخن آخر

در صورتی که ویتامین‌ها و پروتئین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما توسط خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید تامین نمی‌شود، ورزشکار هستید، به تازگی دوران نقاهت را پشت سر گذاشته‌اید و یا در حال درمان هستید و بسیاری از شرایط، می‌توانید از مهم‌ ترین مکمل‌های تقویت ایمنی بدن استفاده کنید. جهت خرید مکمل‌ مورد نیاز بدنتان می‌توانید به وبسایت اینترنتی داروخانه آنلاین بی بی دارو مراجعه کنید و مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن را از این داروخانه شبانه روزی در هر ساعتی به صورت اینترنتی ثبت کنید تا در اسرع وقت در هر کجای ایران که باشید آن را در محل تحویل بگیرید.

1 دیدگاه در “بدن خود را در مقابل بیماری ها ایمن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *