وبلاگ

آشنایی با بهترین آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی

آشنایی با بهترین آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی

فهرست مطالب

آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی مثل گل گاو زبان و سنبل الطیب تأثیر زیادی در رفع خستگی دارند. همچنین با بهبود بخشیدن خلق و خوی شما به عنوان یک محرک مغزی عمل می کنند. گیاهان دیگری مثل زعفران، پونه کوهی، گلپر و زنجبیل هم می توانند افسردگی و اضطراب را از شما دور کنند. حتی میوه هایی مانند انگور و پرتقال تا حد زیادی شادی بخش هستند. اگر قصد دارید با درمان های طبیعی افسردگی و استرس خود را برطرف کنید با ما همراه شوید تا فوق العاده ترین داروهای گیاهی آرامبخش را در این مقاله به شما معرفی کنیم.‌

بهترین آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی کدامند؟

بهترین آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی کدامند؟

این روزها عوامل بسیاری در زندگی ما وجود دارد که باعث برهم زدن آرامش مان می شود. اما باید بتوانیم با بهترین راهکارها استرس و افسردگی را از خود دور کنیم. سپس با اعصاب و روانی آرام در کنار دوستان و در محیط های اجتماعی حضور پیدا کنیم. گاهی اوقات گیاهان دارویی می توانند جایگزین فوق العاده ای برای مکمل های شیمیایی و داروهای آرامبخش باشند. پس شاید بهتر باشد تعدادی از این گیاهان دارویی برای رفع افسردگی را در ادامه نام ببریم.

داروی آرامبخش طبیعی سنبل الطیب

سنبل الطیب از جمله گیاهان دارویی شفا بخش است که هر نوع مشکلات عصبی و بی خوابی را برطرف می کند. این گیاه با رفع افسردگی و استرس تا حد زیادی سیستم عصبی شما را تقویت کرده و بی حوصلگی را از بین می برد. چون سنبل الطیب طبع گرم و بسیار خشکی دارد مطمئناً بعد از مصرف دمنوش آن حس بسیار آرامی به شما دست می دهد.

گیاه گل گاو زبان برای آرامش اعصاب

سال هاست که بیشتر مردم برای رفع خستگی و داشتن روح و روانی آرام و خوب از گل گاو زبان استفاده می کنند. مصرف این دارو برای هیچ گروه سنی محدودیتی ندارد پس شما می توانید این گیاه را مثل چای در هر زمانی از روز با دیگر اعضای خانواده استفاده کنید. البته اگر بتوانید همراه با گل گاو زبان یک تکه ای نبات و مقداری لیموعمانی هم ترکیب کنید بدون شک یک دمنوش معجزه انگیز برای رفع افسردگی و استرس خواهید داشت.

داروی گیاهی مریم گلی

یکی از شایع ترین گیاه دارویی که به عنوان آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی مصرف می شود گیاه مریم گلی است. البته باید گلبرگ های این گیاه با توجه به پیشنهاد متخصص طب سنتی در مقدار آب جوش دم کنید. سپس در چند مرحله آن را پس از وعده های غذایی خود مصرف کنید.

اسطوخودوس جزو آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی

مهم ترین تأثیری که اسطوخودوس دارد تقویت هوش است‌‌ از طرفی می تواند با ایجاد حس آرامش هر گونه نگرانی و استرس را از شما دور کند. مهم تر اینکه سینوزیت را هم به سادگی درمان می کند.

داروی ضد افسردگی بیدمشک

شاید بارها برای رفع یبوست و سردردهای مزمن از عصاره و عرق بیدمشک نتیجه گرفته باشید. ولی این را بدانید که عرق بیدمشک تأثیر زیادی در آرامش بخشیدن به روح و روان دارد. همچنین می تواند در مدت کوتاهی استرس و بی حوصلگی را درمان کند.

درمان افسردگی با گیاه شانکپورشپی

درمان افسردگی با گیاه شانکپورشپی

اگر بیش از اندازه دلهره دارید و یک شخص عصبی هستید بهتر است به جای خرید مکمل های انرژی زا به سراغ خرید گیاه شانکپورشپی بروید. چون این گیاه دارویی به راحتی مشکلات بی خوابی و استرس شما را برطرف می کند سپس حس آرامبخشی را در وجودتان احیا خواهد کرد.

همچنین بخوانید :بهترین مکمل های گیاهخواری را بشناسید

داروی آرامبخش گشنیز

شاید تعجب کنید که چرا گشنیز با داشتن طبیعی سرد می تواند جزو آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی باشد. اما حقیقت این است که تخم گشنیز می تواند عملکرد قلب را بهبود ببخشد پس با عملکرد مناسب قلب حتماً گردش خون بالا می رود و اعصاب و روان به همراه خلق و خوی شما تا حد زیادی خوب می شود.

گیاه شقایق برای رفع افسردگی و استرس

دمنوش گلبرگ های گیاه شقایق تأثیر زیادی در ایجاد حس آرامش دارد. البته باید برای نحوه مصرف آن با متخصصان طب سنتی در داروخانه آنلاین یا داروخانه های محلی مشورت کنید.

داروی آرامبخش و ضد اضطراب بنفشه

اگر دچار افسردگی و اضطراب های شدید شده اید ممکن است بارها به سراغ مصرف قرص های آرامبخش و مکمل های شیمیایی رفته باشید. در صورتی که آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی مانند روغن بنفشه به راحتی می توانند به روح و روان شما آرامشی باور نکردنی هدیه بدهند.

داروی ضد افسردگی آویشن

از آنجایی که آویشن طبع گرم و ضد نفخی دارد پس برای رفع افسردگی و تقویت روان بسیار مؤثر است. این گیاه علاوه بر آرامبخشی و رفع افسردگی سیستم گوارشی را هم بهبود می بخشد.

موثرترین آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی

تعدادی از داروهای گیاهی به دلیل داشتن برخی هورمون های شادی بخش تأثیر بیشتری در رفع افسردگی دارند. یکی از این گیاهان دارویی گیاه شیرین بیان است که به دلیل داشتن هورمون قوی می تواند استرس و افسردگی را در کوتاه‌ترین مدت درمان کند. همچنین با تنظیم کردن قند خون نیز اعصاب شما را به یک آرامش قابل توجهی برساند‌.

سخن پایانی

اگر تمایل دارید تا با کمک آرامبخش های طبیعی ضد افسردگی نیز خلق و خوی بهتری داشته باشید باید به نکات مهمی توجه کنید. چون ممکن است برخی از داروهای گیاهی برای خانم های باردار و نوجوانان زیر 15 سال مضر باشد. حتی باعث عواقب جبران ناپذیری در افراد بالای 65 شود پس حتماً قبل از استفاده گیاهان دارویی به‌عنوان آرامبخش با متخصصین طب سنتی مشورت کنید تا متناسب با شرایط بدنی شما بهترین داروی ضد افسردگی طبیعی را به شما پیشنهاد دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *