وبلاگ

اثر جینسینگ در توانایی جنسی | مزایای گیاه جینسینگ برای درمان اختلالات جنسی

اثر جینسینگ در توانایی جنسی

فهرست مطالب

افزایش میل جنسی با استفاده از جینسینگ

استفاده از ریشه گیاه جینسینگ، قرن‏هاست که بین مردم دنیا، به ویژه ساکنین شرق آسیا رواج دارد. مهم‏ترین دلیل گرایش مردم به مصرف جینسینگ را می‏توان تاثیر باورنکردنی این گیاه در جوان‏سازی پوست دانست. با این حال، جینسینگ خواص دیگری نیز دارد که باعث شده این گیاه مفید به پرفروش‏ترین داروی گیاهی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا تبدیل شود. از جمله خواص گیاه جینسینگ می‏توان به کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی و درمان اختلالات جنسی در مردان اشاره کرد. در این مطلب به بررسی اثر جینسینگ در توانایی جنسی خواهیم پرداخت.

 

اثر جینسینگ در افزایش توانایی جنسی

مصرف جینسینگ باعث افزایش سطح آنتی ‏اکسیدان می‏شود و به همین دلیل برای رفع اختلالات مرتبط با نعوذ مردان، بسیار مفید است. با این حال به نظر می‏رسد مصرف این گیاه روی سیستم ترشح دوپامین نیز تاثیر می‏گذارد و به همین علت ممکن است در رفع اختلالات جنسی زنان نیز مفید واقع شود.

طی آزمایشی که روی 34 زن و 24 مرد انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که 25 مورد از زنان مورد آزمایش پس از مصرف جینسینگ، به سطح رضایت جنسی قابل قبولی رسیده ‏اند. علاوه بر این، 21 مورد از مردان حاضر در مطالعه نیز اعلام کردند که پس از مصرف جینسینگ، میل جنسی بیشتری پیدا کرده‏ اند و سطح ناتوانی جنسی آن‏ها کاهش یافته است. با این حال می‏توان گفت اثر جینسینگ در توانایی جنسی برای مردان و زنان متفاوت است.

 

اثر جینسینگ در افزایش توانایی جنسی

 

اثر جینسینگ در توانایی جنسی مردان

تحقیقات نشان می‏دهند که تقریبا نیمی از مردان کره زمین تا حدی با مشکل اختلال نعوذ (ED)، و تقریبا یک سوم مردان با مشکل زود انزالی (PE) مواجه هستند. درمان‏های شیمیایی متفاوتی برای رفع این اختلالات وجود دارند، اما این نوع درمان‏ها همیشه با عوارض جانبی همراه هستند. استفاده از جینسینگ برای درمان این گونه اختلالات، به خصوص در کشورهای شرقی بسیار رواج دارد.

گیاه جینسینگ حاوی ترکیبات دارویی از جمله ساپونین، پلی ساکارید، پلی استیلن، فنل، گومیسین، پپتید اسیدی و کربوهیدرات است. هر قسمت از گیاه جینسینگ دارای ویژگی‏های جینسنوزوئید متفاوتی است، بنابراین بخش‏های مختلف گیاه جینسینگ، تاثیرات درمانی متفاوتی دارند.

 

اثر جینسینگ در توانایی جنسی زنان

 

جینسنوزوئید موجود در گیاه جینسینگ، باعث آزاد شدن اکسید نیتریک می‏شود و به این ترتیب به درمان اختلالات جنسی در آقایان کمک می‏کند. علاوه بر این، مصرف ریشه جینسینگ باعث افزایش ترشح هورمون تستوسترون در مردان می‏شود.

 

اثر جینسینگ در توانایی جنسی زنان

بررسی تاثیرات مصرف جینسینگ بر توانایی جنسی بانوان، به دلیل عدم برخورداری از ابزار اندازه ‏گیری پاسخ جنسی زنان، کار دشواری است. اما نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان داده‏ اند که مصرف جینسینگ در زنان ممکن است باعث افزایش رضایت جنسی شود.

 

جینسینگ؛ معجزه طبیعت

جینسینگ از جمله گیاهان پرکاربرد در طب سنتی است که خواص بسیاری دارد. علاوه بر خاصیت جوان‏سازی پوست، از جینسینگ می‏توان برای کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی، پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا، افزایش میل جنسی و درمان اختلالات جنسی استفاده کرد. از همین رو، جینسینگ در طول قرن‏های متمادی و به خصوص در کشورهای شرق آسیا به عنوان گیاهی جادویی، در انواع درمان‏های خانگی و سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

کپسول ژلاتینی نرم اورامین-اف حاوی ترکیبی منحصر به فرد از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری،عصاره جینسینگ کره ای و ژل رویال که سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و به سلامت عمومی بدن کمک می کند.

 

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4700177/

https://www.sharecare.com/womens-health/can-ginseng-spice-up-your-sex-life

https://www.nature.com/articles/ijir201245

https://www.medicalnewstoday.com/articles/262982#benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *