وبلاگ

انتخاب ضدآفتاب مناسب | محافظت از پوست با خرید کرم‌های ضدآفتاب استاندارد

چرا انتخاب ضدآفتاب مناسب اهمیت دارد؟

فهرست مطالب

چرا انتخاب ضدآفتاب مناسب اهمیت دارد؟

تابستان فصل حکمرانی خورشید و تابش شدید آفتاب بر پوست بدن است. اگرچه از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در تمامی روزهای سال می‌توانید استفاده کنید اما استفاده از آن در تابستان به یک ضرورت تبدیل می‌شود. نکته قابل توجه این است که هر کرم ضد آفتابی کاملا ضد آفتاب نیست! پس برای انتخاب ضدآفتاب مناسب با ما در این مطلب همراه باشید.

 

چرا انتخاب ضدآفتاب مناسب اهمیت دارد؟

 

برای انتخاب ضدآفتاب مناسب این نکات را رعایت کنید!

مقررات سازمان غذا و دارو در هر کشوری، شرکت‌های تولید کننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله: کرم ضد آفتاب را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ویژه در زمینه برچسب‌گذاری می‌کند. این برچسب‌ها حاوی اصطلاحاتی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید. در ادامه با برخی از این اصطلاحات و نکات راهنمای انتخاب ضدآفتاب مناسب، آشنا می‌شویم.

محافظت کامل

روی برچسب کرم ضد آفتاب دنبال کلمات Broad Spectrum بگردید. این اصطلاح به‌معنای طیف وسیع یا گسترده است و منظور از آن، محافظت از هر دو نوع اشعه UVA و UVB است. اشعه UVB موجب آفتاب‌سوختگی و اشعه UVA موجب پیری زودرس و آسیب رسیدن به DNA پوست می‌شود.

 

ضریب محافظت SPF

 

اصطلاح SPF حروف اختصاری عبارت انگلیسی (Sun Protection Factor) به‌معنای “شاخص محافظت در برابر آفتاب” است. عدد این ضریب نشان دهنده میزان محافظت در برابر اشعه UVB است و عدد بالاتر به‌معنای محافظت بیشتر است؛ اما این اعداد دارای این معانی هستند:

  • SPF 15: این ضریب، 93 درصد از اشعه UVB را فیلتر می‌کند
  • SPF 30: این ضریب، 97 درصد از اشعه UVB را فیلتر می‌کند
  • SPF 50: این ضریب، 98 درصد از اشعه UVB را فیلتر می‌کند
  • SPF 100: این ضریب، 99 درصد از اشعه UVB را فیلتر می‌کند

ضد آب بودن

اصطلاح (Water Resistanse) از نظر لغوی یعنی: مقاوم در برابر آب؛ اما بهتر است بدانید این به‌معنی ضد آب نیست. در واقع هیچ نوع ضد آفتابی کاملا ضد آب یا ضد تعریق نیست و تولید کنندگان نیز مجاز به چنین ادعایی نیستند. ضد آفتاب مقاوم در برابر آب، کرمی است که بتواند در زمان شنا یا تعریق به مدت 40 تا 80 دقیقه روی پوست شما مقاومت کند.

 

راهنمای مصرف کرم ضد آفتاب

 

برای پوشاندن دست، صورت، پا و گردن یک بزرگسال، حدود 30 گرم کرم ضد آفتاب نیاز است! همچنین دست کم 30 دقیقه طول می‌کشد تا این کرم، کاملا جذب پوست شما شود؛ پس حدود 30 دقیقه پیش از خروج از منزل یا پیش از شنا و پیاده‌روی در ساحل از این کرم استفاده کنید.

اگر به انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله کرم ضد آفتاب نیاز دارید، بدون خروج از منزل هم می‌توانید محصولات مورد نیاز را به صورت آنلاین از بیبی‌دارو تهیه کنید. بیبی‌دارو فروشگاهی آنلاین است که انواع مکمل‌های رژیمی و غذایی، ویتامین‌ها، محصولات تغذیه نوزادان و محصولات آرایشی و بهداشتی را برای شما گرد هم آورده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *