وبلاگ

اگر مو‌های چرب دارید به این نکات توجه کنید

اگر مو‌های چرب دارید به این نکات توجه کنید

فهرست مطالب

موهای چرب یکی از مواردی است که برای بسیاری از افراد مشکل ساز می‌شود و دردسر‌های خاص و عجیب و غریبی را برای آن‌ها درست می‌کند. در طول این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که مو‌های چرب را باید با توجه به چه نکاتی نگهداری کنیم و بهترین کار برای آن که این مو‌ ها دچار آسیب دیدگی نشوند، چیست.

عوامل ایجاد موی چرب

ابتدا و پیش از آن که بخواهیم در خصوص راهکار‌های مربوط به نگهداری از مو ‌های چرب بپردازیم، لازم است بدانیم که چه عواملی سبب ایجاد مو‌های چرب می‌شود. همین عوامل می‌توانند کمک بسیار زیادی به ما در پیدا کردن راه حل مناسب برای مو‌ های چرب کنند.

عوامل ژنتیکی

اولین مورد مربوط به عوامل ژنتیکی می‌شود. عوامل ژنتیکی در حقیقت مربوط به عواملی هستند که به صورت ژنتیکی و اکتسابی در فرد وجود دارند. این عوامل به صورت درونی می‌توانند مو‌های چرب را ایجاد کنند و راه حلی که برای این موارد وجود دارد بیشتر شامل استفاده از ماسک مو‌ های مختلف می‌شود.

عوامل اکتسابی

عوامل اکتسابی نیز مربوط به مواردی می‌شود که شما در طول دوران زندگی خودتان بر روی مو‌ هایتان اجرا می‌کنید. این عوامل شامل استفاده از انواع ماسک مو، روغن مو و به طور کلی هر نوع لوازم آرایشی دیگری است که ممکن است مو ‌ها را چرب کند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مورد نیز مربوط به استفاده از کراتین برای مو‌ ها است. کراتین کردن مو ‌ها می‌تواند درصد چربی مو ‌ها را بسیار بالا ببرد و همین موضوع سبب می‌شود تا مو ‌های شما بسیار چرب‌تر از حالت معمولی باشد و نیاز به شستشوی بیشتری پیدا کند.

راهکار‌های نگهداری مو‌ های چرب

همان طور که گفته شد لازم است تا برای نگهداری کردن از مو ‌های چربی که دارید، راهکار‌های زیادی را بدانید و بهترین موارد را رعایت کنید. در این قسمت به صورت کلی به این راهکار‌ها اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا شما را با این نکات که ممکن است حتی به ظاهر ساده نیز باشند، آشنا سازیم.

اگر بخواهیم روش‌هایی که بر روی این موضوع اثر می‌گذارند را توضیح دهیم می‌توانیم به سه دسته‌بندی کلی برسیم که توضیح هر کدام را نیز ارائه خواهیم کرد:

اولین مورد مربوط به درمان‌های خانگی، دومین مورد مربوط به محصولات مراقبت از پوست و سومین مورد نیز مربوط به نحوه شستشوی مو ‌ها می‌شود. هر کدام از این موارد را در ادامه و در یک بخش جداگانه توضیح می‌دهیم تا بدانید که چگونه باید مو‌ های خود را شستشو داده و از آن‌ها مراقبت کنید تا مو‌های چرب شما در بهترین حالت خودش باقی بماند.

نحوه صحیح شستشوی مو ‌های چرب

نحوه صحیح شستشوی مو ‌های چرب

همان طور که گفته شد نگهداری از مو‌های چرب دارای ۳ بخش عمده و اساسی است و چگونگی شستشوی مو‌ ها یکی از این دسته‌بندی‌ها است.

شامپو‌ها

برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر از شامپو و مواد شوینده بیشتری استفاده کنند می‌توانند چربی‌های پوست را نیز به شکل بهتری کنترل کنند. این موضوع دقیقاً برعکس است؛ زیرا استفاده از مواد شوینده می‌تواند پوست سر را تحریک کرده و چربی بیشتری را تولید کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود بیشتر از یک بار در روز مو ‌های خود را نشویید. برای این کار نیز حتماً شامپو مخصوص مو‌های چرب را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را بر روی مو ‌های شما داشته باشد.

نحوه شستشو

زمانی که شامپو را بر روی مو‌ های خود می‌زنید باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که شامپو حداقل یک الی دو دقیقه بر روی مو‌ های شما باید بماند و به آرامی با انگشتان خود باید پوست سر را ماساژ دهید. و سپس پس از تمام شدن شستشو باید حداقل چند دقیقه مو ‌های خود را با آب ولرم بشویید که مطمئن شوید تمامی مواد شوینده از مو ‌های شما خارج شده است.

میزان دمای آب

گفته شد که سر خود را با آب ولرمی که رو به سردی می‌رود شستشو دهید. اما دلیل این کار چیست؟ مهم‌ترین دلیلی که برای این کار وجود دارد آن است که غدد تولید‌کننده چربی در پوست سر اگر با آب داغ شستشو داده شوند می‌توانند سبب ترشح بیشتر چربی شوند و این موضوع چیزی نیست که شما بخواهید آن را ببینید.

خشک شدن طبیعی مو ‌ها

خشک شدن طبیعی مو‌ ها و عدم استفاده از سشوار و اتو مو یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند میزان چربی مو‌ ها را کمتر کند. بهتر است برای خشک شدن مو ‌هایتان کمی صبر کرده و اجازه دهید تا با استفاده از باد طبیعی خشک شود.

استفاده از محصولات مراقبتی پوست

استفاده از محصولات مراقبتی پوست

استفاده کردن از محصولات مراقبتی پوست همچون مکمل‌های پوست و مو و ناخن از جمله مواردی است که می‌تواند به نگهداری بهتر مو‌های چرب کمک کند. انواع ماسک مو، شامپو‌های بدون سولفات و آمونیاک، انواع سرم مو و… نیز می‌توانند بر روی نگهداری بهتر مو‌ های شما تأثیرگذار باشند. در این بین مراقب باشید که استفاده کردن از محصولات مراقبتی پوست می‌تواند اگر بیش از اندازه باشد، تأثیرات نامطلوبی را بر روی سلامت مو ‌های شما داشته باشد و در عوض داشتن مو ‌های سالم باعث شکنندگی، خوردگی و ضعف و مو خوره در مو ‌های شما شود.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله و در خصوص راهکار‌های نگهداری از مو‌های چرب مطرح شد را بهتر است به طور کلی و به خوبی بشناسید تا اگر چنین مو‌ هایی دارید، دیگر نگران نگهداری از مو‌ های خود نباشید.

برای آن که هر کدام از محصولات نگهداری از مو را بتوانید تهیه کنید نیز نیازی نمی‌باشد که به تک تک داروخانه‌های شهر مراجعه کنید؛ صرفاً کافی است تا به یک داروخانه آنلاین مراجعه کرده و خرید خود را به صورت غیر حضوری انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت، محصول مورد نظر به دست شما برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *