وبلاگ

بهترین شربت گرفتگی صدا در بزرگسالان و کودکان را بشناسید!

بهترین شربت گرفتگی صدا

فهرست مطالب

دلایل گرفتگی صدا چیست؟

گرفتگی صدا علامتی است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. مهمترین علت گرفتگی صدا تحریک یا آسیب تارهای صوتی و التهاب حنجره می باشد. برخی گرفتگی ها موقتی هستند و بر اثر برخی بیماری ها بروز پیدا می کنند. اگر گرفتگی صدا بیشتر از 10 روز ادامه پیدا کند، ممکن است نشان از یک مشکل جدی باشد. در چنین مواقعی برای یافتن علت گرفتگی باید حتما به پزشک مراجعه شود. برخی از دلایل شایع گرفتگی صدا در ادامه ذکر شده است.

  • آلرژی، سرماخوردگی و یا آنفولانزا
  • فلج یا ضعف تارهای صوتی
  • رشد بافت اضافی و وارد شدن فشار به تارهای صوتی
  • رفلاکس معده
  • استفاده نامناسب از صدا
  • مشکلات عصبی یا هورمونی
  • مصرف طولانی مدت دخانیات
  • استنشاق مواد تحریک کننده دستگاه تنفسی
  • سرفه مزمن
  • مشکلات تیروئید

علت سرفه و گرفتگی صدا در کودکان

سرفه کودکان یک واکنش سالم و دفاعی مهم برای محافظت از دستگاه تنفسی در برابر بیماری ها می باشد. سرفه علامت یک بیماری و یا وجود یک جسم خارجی در مسیر راه های تنفسی می باشد. کودکان به دلایل مختلفی مثل سرماخوردگی، وجود ویروس های تنفسی، رفلاکس اسید، آلرژی، محرک های محیطی، سینه پهلو و بسیاری از عوامل دیگر دچار سرفه می شوند. برای تشخیص علت سرفه و درمان آن، کودک حتما باید توسط پزشک معاینه شده تا درمان سریع تر آغاز شود.

گاهی اوقات تشدید سرفه در کودکان منجر به گرفتگی و تغییر صدا می شود. زمانی که کودک به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های دیگر دستگاه تنفسی مبتلا می شود، تارهای صوتی نیز ملتهب شده و گرفتگی صدا اتفاق می افتد. گرفتگی صدا در کودکان علاوه بر عوامل بیماری زا ممکن است به علت جیغ زدن و گریه های مداوم نیز باشد.

چه وقت باید به پزشک مراجعه نمود؟

سرفه و گرفتگی صدا از مشکلات بسیار آزاردهنده ای می باشند که زندگی عادی هر فردی را با اختلال مواجه می کنند. اگر سرفه و گرفتگی صدا بیشتر از یک هفته ادامه پیدا کند حتما باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان مناسب قرار بگیرید.

شربت گرفتگی صدا و هر داروی دیگری را نباید بدون تجویز پزشک و قبل از تشخیص علت، مصرف کرد. زمانی که علائم شدت پیدا می کنند مثلا تنفس دشوار شده و هنگام صحبت کردن درد را احساس می کنید و زمانی که سرفه ها شدید و خونی باشد به سرعت باید توسط پزشک معاینه شوید. اگر سرفه همراه با سینه درد و خس خس باشد و در صورت وجود بسیاری علائم آزاردهنده دیگر، به پزشک مراجعه کرده تا علت گرفتگی و سرفه سریعتر تشخیص داده شود.

راهکارهای رفع گرفتگی صدا

علت گرفتگی صدا ابتدا توسط پزشک تشخیص داده می شود و سپس با توجه به معاینات و سوابق بیمار، درمان آغاز می گردد. درمان ها و راهکارهای مختلفی برای رفع گرفتگی صدا وجود دارد که با توجه به علت گرفتگی، درمان مناسب صورت می گیرد. برخی گرفتگی ها علت جدی نداشته و با استراحت و درمان های خانگی مثل استفاده از دستگاه بخور، غرغره آب نمک، نوشیدن آب زیاد و مایعات فراوان درمان می شوند. گرفتگی های ناشی از آلرژی با دوری از مواد آلرژی زا و استفاده از برخی داروها رفع می شود.

گرفتگی های ناشی از عفونت های تنفسی با نوشیدن مایعات گرم، مصرف دارو با تجویز پزشک و مکیدن آب نبات های درمانی، از بین می رود. گرفتگی های ناشی از رفلاکس اسید نیز با استفاده از دارو و رژیم غذایی مناسب بهبود می یابد. برخی گرفتگی ها نیز بسیار جدی بوده و برای رفع آنها نیاز به عمل جراحی می باشد.

شربت گرفتگی صدا در کودکان

شربت گرفتگی صدا یک داروی موثر و کارآمد برای رفع گرفتگی صدا می باشد. ترکیبات موثر این شربت ها اثرات میکروب کشی داشته و خلط های اضافه را دفع می کنند. شربت گرفتگی صدا در انواع مختلف در داروخانه های معتبر موجود می باشند. پزشکان با توجه به معاینه کودک و تشخیص علت گرفتگی، شربت مورد نظر را تجویز می کنند.

شربت گرفتگی صدا به درمان علت های مختلف گرفتگی صدا مثل اختلالات تنفسی و سرفه های مزمن می پردازد. شربت گرفتگی با ترکیبات عالی و مفید، التهابات تارهای صوتی را کاهش داده و به تسکین درد و کاهش تحریکات مخاط کمک می کند.

 

شربت گرفتگی صدا در بزرگسالان

شربت گرفتگی صدا برای بزرگسالان نیز تاثیرات شگفت آوری در بهبود گرفتگی صدا دارد. شربت گرفتگی برای بزرگسالان نیز حتما باید با دستور و تجویز پزشک خریداری و مصرف شود. اگر پزشک برای رفع گرفتگی، استفاده از دارو را مناسب بداند، معمولا شربت گرفتگی صدا را تجویز می کند.

شربت گرفتگی صدا با تاثیر بر تارهای صوتی و درمان عفونت های دستگاه تنفسی به درمان گرفتگی کمک خواهند کرد. شربت ها با فرمولاسیون ویژه ای طراحی شده اند تا بتوانند با خاصیت التیام بخشی و تسکین دهندگی به رفع گرفتگی صدا در بزرگسالان کمک کنند.

در ادامه چند نمونه از بهترین شربت ها نام برده و معرفی شده اند.

پودر ساشه روتارین قائم دارو ۱۰ ساشه

پودر روتارین قائم دارو مفید برای تارهای صوتی، باز کننده صدا، درمان کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه، برطرف کننده گرفتگی می باشد. این محصول از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا گرفته شده است.

شربت کاف استاپ باریج اسانس

شربت ضد سرفه باریج اسانس یک شربت  کاملا گیاهی و موثر برای درمان مشکلات تنفسی می باشد. این شربت با دارا بودن گیاهان تاثیرگذاری مثل آویشن و عشقه، به درمان سرفه در کودکان بالای 1 سال می پردازد.

شربت ضد سرفه باریج راه های هوایی بدن کودکان را از وجود میکروب ها پاکسازی کرده و با داشتن خاصیت آنتی باکتریال مجاری تنفسی را ضد عفونی می کند. این شربت گیاهی با خواص درمانی خود سرفه را تسکین داده و گزینه مناسبی برای کودکان می باشد.

شربت کافنولیکس باریج اسانس

شربت ضد سرفه کافنولیکس باریج در درمان سرفه های حاد مورد استفاده قرار می گیرد. این شربت گیاهی  با فرمولاسیون ویژه فاقد شکر و الکل بوده و برای بیماران دیابتی بسیار مناسب می باشد. شربت کافنولیکس دارای ترکیبات بی نظیری مثل آویشن شیرازی، عشقه و ختمی می باشد. شربت ضد سرفه کافنولیکس با دارا بودن این ترکیبات یک داروی ضد التهاب، ضد باکتری و ضد عفونی کننده موثر می باشد.

 شربت بنفشه باریج اسانس

شربت ضد سرفه موثر دیگر، شربت بنفشه باریج اسانس می باشد. این شربت با دارا بودن عصاره های گل بنفشه و شکر سرخ، یک درمان موثر برای عفونت های تنفسی می باشد. شربت بنفشه معجزه برای گرفتگی صدا با نرم کردن تارهای صوتی و رفع التهابات حنجره تاثیر موثری در رفع گرفتگی صدا نیز خواهند داشت.

شربت دیفن هیدرامین برای گرفتگی صدا

یکی از داروهای ضد حساسیت که برای درمان آلرژی و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کاربرد دارد، دیفن هیدرامین است. شربت دیفن هیدرامین برای سرفه کاربرد دارد.

24 دیدگاه در “بهترین شربت گرفتگی صدا در بزرگسالان و کودکان را بشناسید!

  1. آرتام گفت:

    در تیتر اصلی نوشتین بهترین شربت گرفتگی صدا ، بعد شربت ضد سرفه رو معرفی میکنین؟
    این روزا چقدر مردم فریبی باب شده ! !

    1. سحر گفت:

      سلام من آلرژی دارم مخصوصا در فصل بهار صدام میگیره
      غیر از این شربت ها چه چیزی خوبه که برای آلرژی لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    2. حمزه جباری گفت:

      با درود
      همانطوریکه در مقاله هم اشاره شده یکی از دلایل اصلی گرفتگی صدا، التهاب حنجره و آسیب دیدگی تارهای صوتی میباشد.نیازی به ذکر نیست که کلیه شربت های گیاهی اشاره شده با توجه به مواد موثره اصلی خود دارای خاصیت ضد التهابی هستند که کاربرد آنها در درمان گرفتگی صدا توجیه میکند.

    3. درود بر شما
      قبل از هر چیز باید بگم کاش مقاله رو با دقت بیشتری مطالعه می فرمودید . همون طور که در مقاله ذکر شده گرفتگی صدا دلایل گوناگونی مثل عفونت گلو ، التهاب تارهای صوتی و …. می‌تونه داشته باشه که توسط پزشک تشخیص داده میشه و درمان متناسب با اون انجام میشه . در این مقاله به دلایل منع قانونی ، نویسنده حق نوشتن و توصیه به مصرف آنتی بیوتیک و داروهای شیمیایی رو نداشته ، با این حال با اطمینان میشه گفت که داروهای گیاهی ضد سرفه به دلیل خاصیت ضد التهابی خودشون ، تاثیر بسیار خوبی در درمان گرفتگی صدا دارند.
      با آرزوی سلامتی برای شما

  2. عاطفه گفت:

    بعد از سرما خوردگی سرفه های شدید و گرفتگی صدای شدید دارم آیا این شربت تاثیر دارد ؟

    1. با درود
      حتما شربت های گیاهی برای سرفه و گرفتگی صدا موثر خواهد بود ، فقط در صورت امکان با مراجعه به پزشک معاینه انجام بشه که از نبود وجود عفونت در قسمت سینوس ها و گلو ، مطمین بشید .

    2. با سلام بله با توجه به اثرات ضد التهابی این فراورده ها میتونن در حل مشکل شما مفید باشند .علاوه بر این رعایت رژیم غذایی و مصرف مایعات گرم مثل شیر و عسل گرم،سوپ گرم و .. میتونه بسیار مفید باشه

  3. ب.س گفت:

    ضمن عرض سلام وخسته نباشید
    همچنین تبریک سال نو و تشکر بابت مقاله های آموزنده سایت بی بی دارو
    من کرونا گرفتم این شربت برای گرفتگی صدا در اثر کرونا تاثیر داره؟

    1. درود بر شما همراه گرامی
      بنده هم سال نو رو خدمت شما شادباش میگم
      در جواب شما باید بگم ، بله ، شربت های گیاهی در کاهش میزان سرفه در بیماری کرونا هم موثر هستند . گرچه در بسیاری موارد مصرف همزمان شربت های شیمیایی به همراه شربت های گیاهی می تونه تاثیر بسیار بهتری برای شما داشته باشه.
      با آرزوی بهبودی سریعتر برای شما

      1. مرتضی گفت:

        سلام وقت بخیر من یکسالی میشه صدام گرفته موقع صحبت بزور حرف میزنم قسمت چپ گلوم درد میگیره داروهای پنتو پرازول ۴۰هم با تجویز متخصص خوردم تأثیر نداشته ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. mmkt گفت:

    شربت های گیاهی بهتره یا دارویی برای سرفه های حاد؟

    1. درود بر شما
      شربت های دارویی شیمیایی و شربت های گیاهی ، هر کدوم معایب و مزایای خاص خودشون رو دارند که شما می تونید با مشورت با پزشک یا داروساز خودتون مناسب ترین گزینه رو انتخاب کنید.

    2. با سلام.مطالعه خاصی در مورد مقایسه اثربخشی داروهای گیاهی یا دادویی وجود نداره ولی شاید برخی عوارض مثل گیجی و خواب آلودگی با مصرف فرآ وده های گیاهی کمتر باشه

  5. raha گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    این مقاله برای شخصی مثل من که شناختی در مورد داروها نداره واقعا بجا و مفید بود. ممنون از شما که اطلاعات مفیدی رو در اختیار کاربرانتان می گذارید.

    1. با سلام.باعث خوشحال و افتخار مجموعه علمی بی بی دارو هست که تونستی گامی کوچک در جهت افزایش اگاهی دوستان برداره

  6. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من چندروزه سرماخوردم. امروز دیگه صدام‌درنمیاد. اصلا نمیتونم صحبت کنم. دیشب خیلی سرفه کردم.
    دمنوش های گیاهی هم میخورم ولی فعلا خوب نشدم.
    چیکار کنم؟

    1. درود بر شما خانوم سارا
      اول از همه شما باید توسط پزشک معاینه بشید چون ممکنه بیماری شما ، سرماخوردگی نباشه و کرونا باشه .
      ولی در حالت کلی شربت های گیاهی به عنوان کمک درمان ، باعث کاهش میزان سرفه و کم شدن التهاب تارهای صوتی میشن که مصرف اونها می تونه برای مشکل شما موثر باشن .

  7. Amir گفت:

    سلام خسته نباشید من الان ۱۰ روزه که بت صدای عادی حرف می نم خیلی گرفته حتما باید از ته گلو حرف بزنم تا صاف بشه بتونم حرف ب نم شما
    تشخیصتون چیه چه چیزی مصرف کنم خوب بشه

    1. درود بر شما جناب امیر
      به نظرم بهتر ه که اول قسمت گلو و حلق شما توسط پزشک معاینه بشه تا ببینیم این گرفتگی بر اثر عفونت نباشه چون درمان عفونت باید حتما توسط پزشک انجام بشه . اما اگر عفونتی نباشه ، با داروهای ضد سرفه گیاهی و حتی غرغره شربت دیفن هیدرامین میتونید التهاب تارهای صوتی رو کم کنید .

  8. ستاره گفت:

    سلام دختر من از زمانی که به حرف آمده صداش حالت گرفته و سرماخوردگی داره الان ۳ سال و ۹ ماهشه ولی هنوز مشکل حل نشده راه کارش چیه

    1. درود بر شما
      چون این مشکل ظاهراً موقتی نبوده و ادامه دار هست ، در اسرع وقت با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید تا تارهای صوتی و حنجره کودک دلبند تون حتما مورد بررسی دقیق تر قرار بگیره .

    2. گفتار درمانی گفت:

      سلام
      به گفتار درمانی مراجعه کنید باید علت گرفتی صدا بررسی باشه شاید داره نیزال صحبت می‌کنه

  9. داوود گفت:

    سلام و عرض ادب می خواستم بدونم من خوانندگی کار می کنم و به من وتارین پیش نهاد شده که قبل و بعداز تمرین کمی مصرف کنم می خواستم ببینم عوارضش چیه ؟!؟اصلا ارزش مصرف داره یا نه؟!و اینکه تاثیرش به مقداری هست که به عوارضش بیارزه

  10. شیوا گفت:

    آیا قرص برای گرفتگی صدا موجود من شربت نمی تونم بخورم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *