وبلاگ

بهترین قطره آهن که دندان را سیاه نکند؟

بهترین قطره آهن که دندان را سیاه نکند

فهرست مطالب

فقر آهن در کودکان، می تواند مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. در حالی که بسیاری از کودکان از بدو تولد با مشکل فقر آهن و کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه هستند، لازم است که برای درمان این مشکلات از قطره آهن برای کودکان استفاده شود. قطره آهن نوزاد به دلیل داشتن ترکیبات حاوی آهن و بعضی از ویتامین ها، می تواند برای بدن نوزادان و کودکان بسیار مفید باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد بهترین قطره آهن برای کودکان و ویژگی های این قطره صحبت کنیم.

اهمیت مصرف قطره آهن برای نوزادان

آهن یکی از انواع یون های ضروری برای بدن محسوب می شود که می تواند در رشد جسمی و ذهنی بسیار موثر باشد. متاسفانه، بسیاری از نوزادان از بدو تولد با مشکل کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه هستند. این کم خونی می تواند علائم زیادی را به دنبال داشته باشد که یکی از مهم ترین آن، بی حسی و بی حالی کودک است. اما عوارض کم خونی ناشی از فقر آهن بیشتر مربوط به رشد ذهنی، فکری و جسمی کودک است. در صورتی که نوزادان با مشکل کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه باشند، احتمال اینکه رشد ایده آلی نداشته باشند نیز وجود دارد.

به همین خاطر، توصیه می شود که نوزادان از زمان مشخصی شروع به مصرف قطره آهن کنند. بهترین قطره آهن برای کودکان، می توانند ضمن پیشگیری از کم خونی، باعث کاهش علائم کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان نیز شوند. بنابراین، لازم است که کودکان برای تامین آهن مورد نیاز خودشان تا قبل از 1 سالگی از قطره آهن استفاده کنند.

بهترین قطره آهن

علت سیاهی دندان با قطره آهن چیست؟

یکی از چالش های پیش روی والدین برای مصرف قطره آهن برای کودکان، سیاه شدن دندان های آن هاست. به طور کلی، سیاهی دندان ها پس از مصرف قطره آهن نوزاد نگران کننده نیست. چون این سیاهی نشان دهنده پوسیدگی یا خرابی دندان نیست و فقط به دلیل تغییر رنگ سطح دندان به وجود آمده است.

علت سیاهی دندان با مصرف قطره آهن نوزاد، مربوط به رنگی است که توسط یون آهن و بزاق دهان به وجود می آید. یون آهن دارای یک رنگ مشخص است که می تواند موجب ایجاد یک لایه رنگ روی دندان ها شود. این لایه کاملا سطحی بوده و فقط به شکل لکه های قهوه ای رنگ روی دندان مشخص می شود.

از چند ماهگی قطره آهن برای نوزادان استفاده شود؟

یکی از سوالات رایجی که در میان والدین برای دادن قطره آهن نوزاد وجود دارد این است که از چند ماهگی می توانند مصرف قطره آهن برای کودکان را شروع کنند؟ به طور کلی، باید برای مصرف قطره آهن خارجی و ایرانی به پزشک یا متخصص تغذیه کودک مراجعه کنید. چون به هر حال ممکن است کودک شما نیازی به مصرف قطره آهن نداشته باشد و مصرف آن برای او مضر باشد.

اما در صورتی که پزشک تشخیص به مصرف آهن برای کودک داشت، می توان مصرف قطره آهن نوزاد را از 4 ماهگی آغاز کرد. بهتر است که قطره های آهن تا قبل از 1 سالگی مورد استفاده قرار گیرند و پس از آن از شربت ها و مکمل های دیگر استفاده شود. البته مقدار قطره آهن برای کودک یک ساله بر اساس شرایط جسمی او تعیین می شود و شاید نیاز داشته باشید که تا سن 2 سالگی از قطره آهن برای کودکان استفاده کنید.

ویژگی قطره آهن خوب برای کودکان چیست؟

قطره آهن می تواند باعث بهبود شرایط جسمی نوزاد و کودک به ویژه در سنین رشد شود. اما متاسفانه بسیاری از نوزادان از خوردن قطره آهن نوزاد بیزار هستند. دلیل این موضوع هم بد طعم بودن برخی از قطره های آهن است. قطره های آهن نوزادان باید به گونه ای طراحی شده باشند که بو یا طعم بدی نداشته باشند. در این صورت نوزادان با میل بیشتری اقدام به مصرف قطره آهن می کنند.

از طرفی سیاه نشدن دندان ها با مصرف قطره آهن می تواند یکی دیگر از ویژگی های بهترین قطره آهن برای کودکان باشد. البته به لطف ورود تکنولوژی تولید قطره آهن بدون سیاهی دندان، اکثر قطره های آهن موجود در بازار با این خصوصیت تولید شده اند.

مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب بهترین قطره آهن برای کودکان به آن توجه داشته باشید، میزان آهن به کار رفته در قطره است. بهتر است که میزان آهن به کار رفته در قطره آهن، به اندازه متعادل باشد. در این صورت می توان قطره را برای بازه های سنی بیشتری مورد استفاده قرار داد.

معرفی 3 قطره آهن بدون سیاهی دندان

حال که با اهمیت مصرف قطره آهن برای کودکان آشنا شدید، احتمال به دنبال خرید قطره های آهنی هستید که دندان های کودکان شما را سیاه نکنند. در ادامه به 3 مدل از بهترین قطره های آهن بدون سیاهی دندان اشاره می کنیم که قطعا مصرف آهن ها برای کودکان شما مفید است.

1.قطره آهن سیدرال گوچه

قطره آهن سیدرال گوچه یکی از بهترین قطر های آهن برای کودکان است. این قطره نیز به گونه ای طراحی شده که باعث سیاهی دندان ها نمی شود. حتی اگر دندان ها در تماس با قطره آهن قرار گیرند، نیازی به نگرانی نیست. چون یون های آهن به صورت پوشش دار طراحی شده اند و با تماس آن ها با بزاق دهان، هیچ تیرگی روی دندان ایجاد نمی شود.

2. قطره آهن لیپیفر

قطره آهن لیپیفر یکی دیگر از قطره های ایرانی موجود در بازار کشور ایران است که موجب سیاهی دندان ها نمی شود. شما می توانید این قطره را برای پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان مورد استفاده قرار دهید.

3. قطره آهن لیپوزومال کودکان فروفورت

قطره آهن لیپوزومال کودکان فروفورت از جمله قطره های آهن خوب برای کودکان است که باعث سیاهی دندان ها نمی شود. شما می توانید این قطره را بدون هیچ نگرانی برای سیاهی دندان ها، مورد استفاده قرار دهید. این قطره کاملا ایرانی است و از نظر کیفیت مشابه با قطره های خارجی حاوی آهن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *