وبلاگ

تفاوت مولتی ویتامین زنانه و مردانه چیست؟

تفاوت مولتی ویتامین زنانه و مردانه چیست؟

فهرست مطالب

تفاوت مولتی ویتامین زنانه و مردانه بیشتر در مقدار آهن آنها است. همچنین مولتی ویتامین های زنانه ترکیبات غلیظ تری دارند. از آنجایی که فیزیولوژیک و بیوشیمیایی خانم ها با آقایان تفاوت دارد پس قطعاً میزان دریافت مواد مغذی آنها با یکدیگر یکسان نخواهد بود. به همین دلیل لازم است تا برخی مواد معدنی در مولتی ویتامین های مردانه بیشتر باشد. البته در ادامه این متن از سایت بی بی دارو به شما خواهیم گفت که این مواد معدنی کدام ها هستند.

مهم ترین تفاوت مولتی ویتامین زنانه و مردانه

مهم ترین تفاوت مولتی ویتامین زنانه و مردانه

همه ما می دانیم که هورمون های بدن زنان و مردان تفاوت زیادی با یکدیگر دارند پس به طور حتم عملکردهای متفاوتی هم در بدن خانم ها و آقایان اتفاق می افتد. به همین دلیل داروسازان فرمول های متفاوتی را در ساخت ترکیبات مولی ویتامین های زنانه و مردانه قرار می دهند. چنانچه شما مولی ویتامین مورد نیازتان را متناسب با سن و جنس خود انتخاب نکنید طبیعتاً با مصرف طولانی مدت آن دچار مشکلاتی خواهید شد. مثلاً مردان با مصرف طولانی مدت مولتی ویتامین زنانه ممکن است دچار تجمع آهن در بافت های بدن شوند.

مینرال در مردان

اگر ما به طور کلی افرادی بالغ با سن 19 تا ‌50 سال را مورد بررسی قرار دهیم. حتماً خواهیم دید که آقایان به ویتامین های گروه A، K، C و برخی مواد دیگر مثل تیامین B1 نیاز بیشتری دارند. البته ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین B2 و از همه مهم تر نیاسین B3 به همراه کولین هم جزو ویتامین های ضروری در بدن مردان هستند. از طرفی دیگر آقایان نیاز بیشتری به برخی مواد معدنی مثل کروم، منیزیوم، روی و دسته ای مواد معدنی دیگر مانند فلوراید و منگنز دارند. پس با این حال در هنگام خرید مکمل های مولتی ویتامین لازم است تا تفاوت مولتی ویتامین زنانه و مردانه را بدانید. همچنین به مقدار مواد معدنی و ویتامین های موجود در ترکیبات مولتی ویتامین با روزهای مختلف توجه زیادی داشته باشید.

مینرال در زنان

دقت کنید برخی ویتامین ها تنها مختص خانم ها هستند. چون زنان در دوران یائسگی، بارداری و زمانی که نوزادان خود را شیر می دهند به برخی ویتامین های ویژه نیاز دارند. از طرفی اغلب خانم ها دچار کم خونی هستند پس لازم است تا همیشه مقدار دریافت آهن خانم ها از مکمل های غذایی بیشتر از مردان باشد. پس زمانی که به سراغ خرید مکمل های مختلف از داروخانه های محلی یا داروخانه آنلاین می روید حتماً توجه داشته باشید که در ترکیبات مولتی ویتامین زنان دوز بالاتری از آهن وجود داشته باشد. بنابراین زنان در دوران یائسگی، شیردهی و یا زمان بارداری لازم است تا برای تهیه انواع مولتی ویتامین ایرانی و خارجی حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

همچنین بخوانید :با این ویتأمین‌ها، جلوی ریزش موی سر را بگیرید

مولتی ویتامین زنانه و مردانه چه تفاوت های دیگری با هم دارند؟

یکی دیگر از تفاوت های مهمی که در ترکیبات مولتی ویتامین زنان و مردان دیده می شود وجود برخی عصاره های گیاهی با خاصیت های جنسی مختلف است. اگر چه تمامی خانم و آقایان تقریبا به ویتامین ها و همچنین به مواد معدنی یکسانی نیاز دارند‌. اما ممکن است که در مقدار دریافت برخی مواد معدنی و ویتامین ها زنان با مردان تفاوت داشته باشند. مثلاً بدن مردان به میزان کمی روی بیشتر از زنان نیاز دارند. یا اینکه مولتی ویتامین های مخصوص کودکان و میانسالان حاوی مقدار بیشتری کلسیم است. در صورتی که زنان و مردان زیر 50 سال خیلی به مصرف کلسیم نیاز ندارند. در واقع این گروه از افراد بیشتر باید ویتامین D مصرف کنند.

بهترین مولتی ویتامین برای زنان و مردان

بهترین مولتی ویتامین برای زنان و مردان

همیشه به یاد داشته باشید که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی با تهیه مولتی ویتامین ها می تواند تا اندازه ای باعث شادابی و سلامتی شما شود. اما این کار تنها برای سلامتی شما کافی نیست بلکه باید روزانه بخش سالمی از سبزیجات را به همراه انواع میوه ها میل کنید. همچنین غذاهای غنی و مواد معدنی زیادی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. همیشه سعی کنید با پیاده روی در آفتاب ویتامین D مورد نیاز خود را تأمین کنید.

سخن پایانی

زمانی یک مولتی ویتامین یا نمونه های مختلفی از مکمل های روزانه می تواند برای حفظ سلامتی شما مفید باشد که آن را با مشورت پزشک تهیه کنید. در واقع تنها یک پزشک می تواند تشخیص دهد که چه نوع مولتی ویتامین را باید چه کسانی و در چه سنی استفاده کنند. از طرفی باید مکمل هایی را تهیه نمایید که در طولانی مدت عوارض جانبی و اثرات منفی برایتان نداشته باشند. پس هیچ گاه به طور خودسرانه مولتی ویتامین مصرف نکنید چون لازم است تا قبل از مصرف مولتی ویتامین های متنوع برای جلوگیری از اثرات منفی آنها یکسری آزمایشات توسط پزشک انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *