وبلاگ

خواص منیزیم در حفظ سلامتی | اهمیت منیزیم در درمان بیماری‌ها

خواص منیزیم برای حفظ سلامتی

فهرست مطالب

منیزیم، ماده‌ای مهم برای سلامتی

داروخانه آنلاین بی بی دارو در این مقاله با خواص منیزیم در حفظ سلامتی آشنا می‌سازد.

منیزیم یکی از مواد مهم معدنی است که در بدن انسان نیز فراوان است. این ماده نقش‌های مهمی در بدن ایفا می‌کند که مهم‌ترین آن تشکیل بافت اصلی استخوانی بدن است، همچنین مصرف منیزیم برای حفظ سلامتی و رشد کامل اهمیت زیادی دارد. این ماده بیشترین تاثیر را در رشد استخوان‌ها دارد و به انتقال پیام‌های سیستم عصبی کمک می‌کند. تحقیقاتی که در مورد اثر این ماده بر بدن انجام شده، نشان‌دهنده این موضوع است که افرادی که در رژیم روزانه آن‌ها مقدار کافی منیزیم وجود دارد، از سلامت بیشتری برخوردار هستند.

 

خواص منیزیم برای حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها

مصرف منیزیم برای حفظ سلامتی بسیار مهم است و افرادی که در رژیم خود کمتر از این ماده استفاده می‌کنند معمولا با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. کمبود طولانی‌مدت منیزیم در بدن مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و از همه مهم‌تر پوکی استخوان را باعث می‌شود.

همچنین پزشکان در درمان بسیاری از بیماری‌ها این ماده را توصیه می‌کنند. بیماری‌ها و مشکلات مهمی که مصرف منیزیم می‌تواند در بهبودی سریع‌تر آن‌ها موثر باشد، موارد زیر هستند:

 

درمان اسپاسم عضلانی

مصرف منیزیم برای حفظ سلامتی عضلات مهم است و افرادی که رژیم آن‌ها فاقد این ماده است بیشتر از سایرین به مشکلات عضلانی مانند اسپاسم و گرفتگی عضله دچار می‌شوند. مصرف منیزیم جذب پتاسیم و کلسیم را افزایش می‌دهد و این دو ماده در کنار منیزیم باعث تقویت عضلات و کاهش مشکلات آن‌ها می‌شوند.

درمان میگرن

میگرن یکی دیگر از بیماری‌هایی است که مصرف منیزیم تا حد زیادی به بهبود آن کمک می‌کند. در افرادی که به طور مکرر به میگرن دچار می‌شوند، احتمال کمبود منیزیم بسیار زیاد است. حتی اگر منیزیم به درمان قطعی این مشکل کمک نکند هم تا حد زیادی باعث کاهش حملات میگرنی می‌شود.

 

غذاهای دارای منیزیم

 

درمان تپش قلب نامنظم

تپش قلب نامنظم دیگر عارضه‌ای است که احتمال بروز آن در اثر کمبود منیزیم وجود دارد و با مصرف این ماده در رژیم غذایی یا به صورت داروهای خوراکی می‌توان به درمان آن کمک کرد. البته در این بیماری هم منیزیم با جذب کلسیم و پتاسیم به روند بهبودی کمک می‌کند تا قلب ضربان و ریتم طبیعی داشته باشد.

درمان بی‌اشتهایی

در افرادی که منیزیم بدن آن‌ها از حد نرمال پایین‌تر باشد، مشکلاتی مانند بی‌اشتهایی رایج است. این افراد می‌توانند با مصرف منیزیم سیستم داخلی بدن خود را بهبود بخشیده تا مشکل بی‌اشتهایی آن‌ها برطرف شود.

درمان مشکلات حافظه

مصرف منیزیم برای حفظ سلامتی علاوه بر درمان مشکلات جسمی به درمان مشکلات و اختلالات ذهنی هم کمک‌ می‌کند. افرادی که از مشکلات کمبود حافظه یا عدم تمرکز رنج می‌برند با مصرف منظم منیزیم می‌توانند این مشکلات را تا حد زیادی بهبود ببخشند.

 

منیزیم؛ ماده‌ای مفید و قابل دسترس

مصرف منیزیم برای حفظ سلامتی ساده‌ترین راه برای سلامت کل بدن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از مشکلات و بیماری‌هاست. این ماده که به سادگی در طبیعت یافت می‌شود و در بسیاری از خوراکی‌های روزمره نیز وجود دارد کمک زیادی به سلامت بدن کرده و مانع بسیاری از مشکلات است. تنها کافی است که در رژیم روزانه خود مقدار مناسب منیزیم را مصرف کرد. نهایتا در صورت کمبود منیزیم میتوانید از مکمل های موجود در داروخانه ها استفاده کنید

 

کپسول مگنیفورت هولیستیکا، مکملی غذایی است، که با تامین نیاز روزانه بدن به ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌ D3، ویتامین B1، ویتامین B6، ویتامین K2 و منیزیم دریایی، به حفظ سلامت استخوان‌ها، اعصاب و عضلات کمک می‌کند. کپسول مگنیفورت، در کاهش دردهای عصبی، سردردهای میگرنی، تنظیم فشار خون، قند خون و ضربان قلب، و در کاهش یبوست هم موثر است.

 

منابع و مراجع اصلی

 

 

https://www.healthline.com/nutrition/magnesium-benefits

https://www.healthdirect.gov.au/magnesium

https://www.medicalnewstoday.com/articles/286839#benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *