وبلاگ

درمان سردرد بدون قرص

درمان سردرد بدون قرص

فهرست مطالب

یک عارضه بسیار شایع که اکثر ما در طول زندگی بارها ممکن است به آن دچار شویم، سردرد است که علامت اصلی آن درد د ناحیه سر یا صورت است. بسیاری از سردردها با تغییر سبک زندگی، رفتاردرمانی و درمان‌های خانگی قابل درمان هستند.
اگر شما دچار سردردهای شدیدی هستید که اغلب موارد شما را اذیت می‌کند، حتما ابتدا به پزشک مراجعه کنید و سرخود از دارو استفاده نکنید. خرید دارو از داروخانه آنلاین می‌تواند در مواردی که بیمار هستید به شما کمک کند.
درمان سردرد بدون قرص امکان‌پذیر است اگر می‌خواهید بدانید چگونه، با ما همراه باشید.

 

درمان سردرد بدون قرص

سردرد چه عارضه‌ای است؟

سردرد یک احساس درد در ناحیه سر و بالای گردن است که به طور کلی منشأ عصبی دارد. یک بافت نازک به نام ضریح جمجمه وجود دارد که استخوان‌ها، چشم‌ها و گوش‌ها را احاطه کرده است که اگر ملتهب و دردناک شوند موجب سردرد می‌شود. بافت پوشاننده مغز و نخاع که مننژ نام دارد هم اگر ملتهب شود، سردرد را در پی دارد.
سردرد ها انواع مختلفی دارند که بر اساس منشأ تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از انواع سردرد نشانه‌های متفاوتی دارد. در بعضی از افراد سردردها منشأ غذایی داشته و در بعضی به علت کار زیاد یا خستگی بروز می‌کند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اثر گرما سردرد باشید و بعد با یک نوشیدنی خنک بهبود پیدا کنید‌ همین عوامل در ایجاد سردرد موثر هستند. به آسانی می‌توان آن‌ها را کنترل کرد. تنها کافی است با بدن خود بیشتر آشنا شوید.

رفتار درمانی یک روش درمان سردرد بدون قرص

سردردها ممکن است بر اثر اضطراب، استرس، افسردگی و … به وجود آیند. این عارضه می‌تواند در روابط، تحصیل و کار افراد اختلال ایجاد کند. رفتار درمانی یک روش برای حل مشکلات ناشی از سردرد است که می‌تواند بسیار به افراد کمک کند. انواع رفتاردرمانی عبارتند از:

تمدد اعصاب

این روش تنش عضلانی را از بین می‌برد و شامل مدیتیشن، خودهیپنوتیزمی و رفع تدریجی انقباض عضلات می‌شود. تمرین‌های مهارت افزایی گروهی هم کمک‌کننده هستند. این تمرین‌ها باعث بهبود و تقویت روابط می‌شوند.‌ کتاب‌هایی هم در زمینه این مهارت‌ها به عنوان یک درمان سردرد بدون قرص وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
چند ماده غذایی جایگزین برای درمان سردرد بدون قرص
در این قسمت می‌خواهیم از مواد غذایی نام ببریم که می‌توانند سردردهای شما را بهبود ببخشند:

زنجبیل

این ماده خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد و حاوی ماده جینجرول است که از خواص دارویی قدرتمندی برخوردار است. زنجبیل به عنوان یک درمان سردرد بدون قرص شناخته شده است که در عین حال یک داروی خانگی بسیار عالی محسوب می‌شود.
روش استفاده از آن به این صورت است که مقداری از زنجبیل را در آب جوش بریزید و سپس با آب گرم مخلوط کنید سپس این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز مصرف کنید.

فلفل

این ماده حاوی کپسایسین است که در رقیق شدن مخاط می‌تواند تاثیرگذار باشد و به رفع گرفتگی بینی هم کمک کند. روش استفاده از آن بدین صورت است که باید پودر آن را به غذا یا چای اضافه کنید و بعد میل کنید. استفاده از مکمل های مولتی ویتامین هم می‌تواند در بهبود سردردها تاثیرگذار باشد.

نقش دارچین در درمان سردرد بدون قرص

این ادویه غنی از آنتی اکسیدان است و در سلامت قلب بسیار موثر است. این ماده دارای خواص ضد عفونت است بنابراین می‌تواند سردرد را بهبود ببخشد. مقداری چوب دارچین را خرد کنید و به آن آب اضافه کنید تا به شکل خمیری در بیاید بعد آن را روی پیشانی خود بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه به پشت دراز بکشید.

 

درمان سردرد بدون قرص

روش‌های خانگی برای درمان سردرد بدون قرص

برای درمان سردرد انجام برخی از فعالیت‌ها هنگام روز می‌تواند تا حد زیادی آن را کاهش دهد. اقدامات بسیار ساده و بدون هزینه‌ای را در خانه می‌توانید برای درمان سردرد بدون قرص انجام دهید. نوشیدن آب به مقدار زیاد، استفاده از کمپرس سرد برای سردردهای میگرنی و یا حوله گرم روی پیشانی، شقیقه و گردن می‌تواند در درمان سردرد موثر باشد.
سردردهای عصبی هم با انجام تکنیک‌هایی مانند یوگا، تمرینات تنفسی، فشار دادن نقاط دردناک به مدت دو دقیقه، ماساژ دادن صورت و شقیقه‌ها و نواحی سر و گردن می‌تواند مانند داروهای موثری مانند استامینوفن عمل کنند. طب سنتی روش‌های مختلفی برای درمان سردرد بدون قرص پیشنهاد داده است.
استفاده از دمنوش‌های گیاهی التیام‌بخش مانند دمنوش بابونه و گل ساعتی و استفاده از گیاهان دارویی به شکل موضعی مانند جعفری خرد شده، زنجبیل تازه و خمیر دارچین تا حد زیادی می‌تواند در درمان سردرد تاثیرگذار باشد. روغن‌های گیاهی مانند اکالیپتوس، لاوندر، بابونه و رزماری هم از موادی هستند که می‌توان برای بهبود سردرد از آنها استفاده کرد.

کلام آخر

شاید بسیاری از شما به عارضه سردرد درگیر باشید‌ در بعضی از افراد سردردهای شدید و مداوم موجب شده است تا آنها از فعالیت‌های روزانه خود باز بمانند. افرادی که سردردهای میگرنی و مشکلات مربوط به این موضوعات را دارند باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کرده و سر خود از مواد دیگری استفاده نکنند.
اما به طور کلی برای درمان سردردهایی که ممکن است در اثر خستگی، گرما، خوردن غذاهای نامناسب و … به وجود آمده باشند، می‌توانید از درمان‌هایی که ذکر کردیم استفاده کنید، چرا که هم سریع و قابل دسترس هستند و هم به مواد شیمیایی ربطی ندارند.
به طور کلی هر چه از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنیم بدنی سالم‌تر داریم.
برای اینکه بتوانید در خصوص انواع سردرد، داروهای قابل مصرف و درمان سردرد بدون قرص و … مطالبی کسب کنید، می‌توانید از کارشناسان داروخانه آنلاین بی بی دارو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *