وبلاگ

روش‌ های درمان کم خونی کودکان چیست؟

روش‌ های درمان کم خونی کودکان چیست؟

فهرست مطالب

کم خونی در کودکان از جمله مواردی است که در بسیاری از مناطق کشورمان در کودکان شیوع بیشتری دارد و می‌تواند موجب ناراحتی‌های بیشتری شود که این موضوع در آینده احتمال دارد عوارض فراوانی نیز داشته باشد. برای اینکه بتوانید از کم خونی کودکتان جلوگیری نمایید، لازم است که هم درمورد پیشگیری از ابتلا به کم خونی و هم درباره‌ی روش ‌های درمان کم خونی کودکان بیشتر بدانید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا نکات مهم در خصوص این مطلب را به شما بگوییم.

علائم کم خونی چیست؟

پیش از آنکه درمورد درمان کم خونی کودکان با شما صحبت کنیم لازم است که بدانید در چه حالتی به کودکتان کم خون گفته می‌شود و چه علائمی موجب این موضوع می‌گردد؟

یکی از مهم‌ترین علامت‌های کم خونی این است که دائما کودک شما احساس ضعف و بی‌حالی دارد و حتی در حالت‌هایی هم که غذا خورده است باز می‌بینید که رمق ندارد.

از جمله‌ی دیگر علائم این موضوع این است که کودکتان کج خلق شده و در اغلب اوقات رنگ صورتش به زردی می‌گراید.

اگر دیدید که به طور مرتب دهان و لب‌های کودک شما خشک می‌شود بدانید که این موضوع هم می‌تواند از علائم مهم کم خونی کودک شما باشد.

تشخیص قطعی کم خونی چگونه انجام می‌شود؟

تشخیص قطعی کم خونی چگونه انجام می‌شود؟

اگر این علائم را در فرزند خود دیدید، بهتر است که برای درمان‌های بعدی اقدام نمایید. اما پیش از آنکه بخواهید درمان‌های قطعی را برای کودک شروع کنید باید از این موضوع اطمینان حاصل نمایید که آیا واقعا کودک شما کم خونی دارد یا خیر؟

برای این امر لازم است به پزشک مربوطه مراجعه نموده و از او بخواهید که برای کودکتان آزمایش کم خونی بنویسد.

پس از آن و با آزمایش و با بررسی پی بی‌سی، سی بی‌سی و هموگلوبین میزان و علت کم خونی مشخص شده و روش‌های درمان کم خونی کودکان مشخص خواهد شد.

همچنین بخوانید:برای افزایش قد کودکان چه کنیم؟

چه روش‌هایی برای درمان کم خونی کودکان وجود دارد؟

1. مصرف مکمل آهن

فقر آهن از جمله عوامل مهمی است که در درمان کم خونی کودکان نقش بسزایی دارد. برای اینکه به طور کامل کم خونی در کودک بهبود یابد، لازم است از مکمل‌های آهن که بهترین نوع آن قطره آهن است استفاده گردد.

2. افزایش مصرف گوشت و مواد غذایی سرشار از آهن

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که شما پس از اطلاع از کم خونی باید برای مداوای کم خونی کودکان به کار گیرید، تغییر رژیم غذایی است. این رژیم غذایی جدید باید تا حد بسیار زیادی حاوی گوشت قرمز، غلاتی که آهن دارند، گوشت ماهی و مرغ، تخم مرغ، حبوبات و اسفناج باشد تا به طور منظم، کودکتان از مواد غذایی خوب بتواند تغذیه کند و آهن را تا حد قابل توجهی از طریق این مواد غذایی دریافت نماید.

3. خوردن مواد غذایی خاص

برخی مواد غذایی از حالت عادی، آهن بیشتری دارند که تاثیر فوق العاده‌ای در بهبود وضعیت جسمی کودک علی الخصوص درمان کم خونی دارند. این مواد غذایی شامل صدف خوراکی، سیب زمینی کباب شده، سبوس گندم، گوشت گاو و مغز تخمه آفتابگردان بوده که تحت نظر پزشک و با تجویز وی می‌توانید این مواد غذایی را هم به رژیم دوم غذایی کودک اضافه نمایید.

ممنوعیات کم خونی در کودکان

ممنوعیات کم خونی در کودکان

در بحث درمان کم خونی کودکان باید بدانید که خوردن و نوشیدن برخی خوراکی‌ها ممنوع است. و باید این موضوع لحاظ شود که اگر کودکتان به خوردن آن‌ها ادامه دهد. هرچقدر هم که مکمل‌های دارویی مصرف نماید باز هم درمان اثر بخش نخواهد بود. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به:

  • چای
  • انواع قهوه
  • نسکافه
  • خوراکی‌های مضر مانند چیپس و پفک که سیری کاذب دارند و روند جذب آهن را کند می‌نمایند
  • و سایر موارد از این دست

جمع بندی

همانطور که در این مطلب مشاهده نمودید، موضوع درباره­ی درمان کم خونی کودکان بود. اگر کودک شما به صورت حاد به کم خونی دچار است، می­توانید از داروخانه آنلاین قطره آهن تهیه نمایید تا با خوردن این قطره، کودکتان هرچه سریعتر بهبود یابد. همچنین اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درمورد مکمل­های مربوط به کودکان داشته باشید می توانید مطلب آشنایی با بهترین مکمل­های غذایی کودکان را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *