وبلاگ

شایع‌ترین دلایل ترک لب چیست؟

شایع‌ترین دلایل ترک لب چیست؟

فهرست مطالب

دلایل ترک لب می‌تواند بسیار متعدد و مختلف باشد، اما هر کدام از آن‌ها که باشد، می‌توانیم بگوییم که در نهایت سبب می‌شود تا هم لب‌ های ما ظاهر نامناسب و زشتی پیدا کنند و هم سبب می‌شوند تا درد و سوزش زیادی را به علت ترک خوردن لب ‌ها و همچنین پوسته پوسته شدن آن‌ها حس کنیم. بررسی دلایل و سپس راهکار‌های مربوط به این موضوع می‌تواند به ما کمک بسیار زیادی کند که در این زمینه بتوانیم عملکرد مناسب و خوبی داشته باشیم.

دلایل ترک لب شامل چه مواردی می‌شود؟

دلایلی که سبب می‌شوند تا لب یک نفر دچار ترک خوردگی شود، شامل چه مواردی می‌شوند؟ بررسی کردن این دلایل به ما کمک می‌کند تا اگر هر کدام از این موارد و کار‌ها را انجام می‌دهیم، هرچه سریعتر آن را کنار گذاشته و دیگر ادامه ندهیم. با این کار به سلامت لب‌ های خودمان کمک بسیار زیادی کرده‌ایم.

کمبود آب بدن

کمبود آب بدن

زمانی که بدن در حالت کمبود آب به سر می‌برد، می‌توان گفت که مشکلات بسیار زیادی از جمله ترک خوردن لب ‌ها را خواهید داشت. پوست لب ‌های ما به شدت نسبت به پوست دیگر قسمت‌های بدن نازک است و همین موضوع سبب می‌شود تا هرگونه نوسانی در شرایط داخلی بدن، در این قسمت نمایان شود. زمانی که بدن دچار کم آبی می‌شود، پوست لب ‌ها نیز خشک شده و ترک خوردگی پیدا می‌کنند. اگر کمی دقت داشته باشید، متوجه می‌شوید که این موضوع بیشتر در فصل تابستان و حتی در ایام ماه مبارک رمضان که افراد در طول روز روزه هستند، رخ می‌دهد.

زبان زدن‌های مداوم

برخی از افراد عادت کرده‌اند تا دائماً با زبان خودشان سطح لب ‌ها را خیس کنند. پوست لب در صورتی که آب بدن کامل و کافی باشد، رطوبت مناسب خودش را دارد و نیازی نیست تا بخواهید با استفاده از زبان زدن این سطح را به صورت موضعی خیس کنید. این کار سبب می‌شود تا لب ‌های شما برای چند ثانیه حالت مربوط پیدا کنند و سپس حتی از قالب قبلی که داشتن نیز خشک‌تر شوند.

تیک‌های عصبی و استرسی

بسیاری از افراد وجود دارند که تیک‌های عصبی و استرسی داشته و این موضوع را به شکل‌های مختلفی بروز می‌دهند. تیک‌های عصبی می‌توانند با تکان دادن‌های مداوم پا، حرکات انگشتان دست به صورت‌های مختلف و قفل شدن آن‌ها در هم، دست کشیدن به پشت گردن و صورت و همچنین جویدن لب‌ها و کندن پوست لب ‌ها با دندان‌ها بروز پیدا کنند. جویدن لب ‌ها و همچنین کندن پوست لب‌ ها از جمله مهم‌ترین دلایل ترک لب است که می‌تواند در عرض مدت زمان بسیار کوتاهی تأثیرات منفی که دارد را نشان دهد.

بیماری‌ها

برخی از بیماری‌ها هستند که می‌توانند سبب شوند تا شما دچار ترک خوردگی لب ‌ها شوید. سه مورد از مهم‌ترین بیماری‌هایی که می‌توانند وجود داشته باشند مربوط به تیروئید، کمبود ویتأمین و التهاب روده‌ها می‌شوند. بیماری تیروئید از نوع کم کاری است که می‌تواند سبب بروز چنین مشکلی در افراد شود.

کمبود ویتأمین‌ها و مواد معدنی

کمبود ویتأمین‌ها و مواد معدنی

البته کمبود ویتأمین‌ها و مواد معدنی نیز بر روی این موضوع بی‌تأثیر نیستند. معمولاً ویتأمین‌ها باید به شکلی به بدن برسند که نه بیشتر از حد ممکن و نه کمتر از حد لازم باشند. کمبود ویتأمین‌هایی همچون ویتأمین ب، آهن و روی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل ترک لب به حساب بیاید.

روش‌های برطرف‌سازی ترک لب ‌ها

برای آن که بتوانید ترک لب را برطرف کنید، لازم است تا از روش‌هایی که برای این کار پیشنهاد می‌شود، استفاده نمایید. به طور کلی می‌توانیم به چند روش ساده اما مفید و کاربردی اشاره داشته باشیم.

اولاً آن که ترک خوردگی لب ظرف مدت چند روز و با از بین رفتن دلایل این ترک خوردگی‌ها می‌تواند برطرف شود. در صورتی که این موضوع برطرف نشد، لازم است تا از بالم لب ‌های معتبر و با کیفیت استفاده کنید. روش دیگر نیز مصرف مکمل‌های غذایی و ویتأمین‌ها به خصوص ویتأمین ث می‌باشد که تأثیر بسیار زیادی بر روی برطرف کردن این نوع از خشکی‌های لب ‌ها دارد. این نوع از مواد می توانند در حقیقت مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن نیز باشند که تهیه آن ها از داروخانه آنلاین همچون بی بی دارو گزینه بسیار خوبی است.

همچنین بخوانید:سریع ترین راه های درمان تبخال به صورت کامل

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص دلایل ترک لب مطرح شد، همگی مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از عواملی که سبب ترک خوردگی لب‌ ها می‌شوند دوری کرده و حتی اگر دچار این موضوع شدید، بدانید که چگونه باید آن را برطرف کنید. خریدن دارو‌ها و محصولات بهداشتی برای برطرف کردن ترک خوردگی لب ‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد به همین دلیل است که معمولاً توصیه می‌کنیم تا دارو‌های مورد نظر خودتان را همچون خرید کرم ترمیم ترک پوست را حتماً از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بهداشتی معتبر انجام دهید. یا سعی کنید هر طور که شده است این موارد را از آنلاین شاپ‌های معتبر و مناسبی تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *