وبلاگ

با این ویتامین‌ها، جلوی ریزش موی سر را بگیرید

با این ویتأمین‌ها، جلوی ریزش موی سر را بگیرید

فهرست مطالب

ریزش موی سر همواره هم در خانم‌ها و هم در آقایان وجود داشته است و این موضوع تا یک تعداد مشخص تار مو در طول روز نیز کاملاً عادی و طبیعی است. این مسأله در حالی است که اگر ریختن مو‌ ها از این مقدار بیشتر شود، می‌توانیم بگوییم که فرد دچار ریزش موی سر شده است و این مسأله می‌تواند مشکلات مختلفی همچون کاهش حجم مو ‌ها و همچنین کچلی فرد را در پی داشته باشد. ویتأمین‌ها و مواد غذایی می‌توانند در مواردی این موضوع را کمتر کرده و یا حتی درمان کنند. در ادامه در خصوص ویتأمین‌هایی که چنین امکانی را دارند، توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

ویتأمین‌های مهم برای ریزش موی سر

برای درمان ریزش موی سر، علاوه بر روش‌هایی همچون کاشت مو، استفاده از مواد شوینده مناسب، استحمام مرتب و مداوم و همچنین داشتن تغذیه سالم، می‌توانید به ویتأمین‌های دریافتی بدنتان و مصرف مکمل های مولتی ویتامین و یا مکمل‌های پوست و مو و ناخن نیز توجه کنید. این موارد سبب می‌شوند تا بتوانید هم جلوی ریزش مو ‌های سرتان را بگیرید و هم به کیفیت و درخشندگی آن‌ها هرچه بهتر و بیشتر کمک کنید.

  • ویتأمین آ

ویتأمین آ A

اولین ویتأمینی که معمولاً مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی نیز بر روی درخشندگی و عدم ریزش مو ‌های شما داشته باشد، ویتأمین A است. این ویتأمین سبب افزایش رشد مو ‌ها شده و به دلیل داشتن اسید‌های ریتونیک، فولیکول‌های مو نیز تقویت می‌شوند که در نتیجه ریشه مو مستحکم‌تر خواهد شد. سفت‌تر شدن ریشه مو ‌ها سبب می‌شود تا ریزش کمتر شده و این موضوع را به چشم خواهید دید.

مواد غذایی که دارای این ویتأمین هستند و می‌توانید با مصرف آن‌ها ویتأمین مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید، غذا‌هایی همچون هویج، اسفناج، سیب زمینی‌های شیرین، کاهو، فلفل قرمز انبه می‌باشد. البته در بین غذا‌های دیگر می‌توان به ماهی، تخم مرغ، شیر و ماست نیز اشاره کرد. اگر فکر می‌کنید که میزان ویتأمین آ بدن شما کمتر از حد لازم است، بهتر است بدانید که با مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین نیز می‌توانید این ماده را در بدن خودتان افزایش دهید.

  • ویتأمین ب

ویتأمین ب در حقیقت یک نوع ویتأمین نیست و شامل چند دسته جدا از هم می‌شود؛ اما به طور کلی تمامی ویتأمین‌های این خانواده می‌توانند برای درمان ریزش موی سر اهمیت داشته باشند. در خانواده ویتأمین ب، نوعی ماده به نام بیوتین وجود دارد. کمبود بیوتین سبب افزایش ریزش مو ‌ها و در نهایت طاسی موی سر می‌شود.

معمولاً بیوتین در مواد غذایی مختلفی یافت می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا شما به ندرت دچار کمبود این ویتأمین شوید، البته اگر سبک نادرست تغذیه و رژیم غذایی را در پیش گرفته باشید، احتمال این موضوع وجود دارد که کمبود بیوتین در بدن شما سبب شود تا دچار ریزش‌های افراطی موی سر نیز شوید.

مواد غذایی که دارای ویتأمین‌های گروه ب هستند را می‌توانیم شامل مواردی همچون غلات سبوس دار، مغز‌های مقوی همچون بادام درختی، سبزیجات برگ تیره، گوشت قرمز و همچنین انواع غذا‌های دریایی بدانیم. تخم مرغ، آواکادوو، سیب زمینی‌های شیرین، تخمه آفتابگردان و قارچ و پنیر نیز سرشار از ویتأمین‌های گروه ب هستند و لازم است که آن‌ها را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

  • ویتأمین ث

ویتأمین ث

مورد بعدی ویتأمین C است که علاوه بر ریزش مو‌ ها می‌تواند بر روی بخش‌های بسیار زیادی تأثیر داشته باشد. ویتأمین ث به طور عمده در مرکبات وجود دارد و همین موضوع سبب می‌شود تا میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی، توت فرنگی و… بسیار محبوب شوند.

هر قدر میزان ویتأمین ث در بدن بیشتر باشد، رادیکال‌های آزاد نیز بیشتر از بین ‌می‌روند. با از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌توان گفت که کلاژن‌های فعال بیشتری تولید شده و این موضوع بر روی جلوگیری از ریزش مو‌ ها و همچنین بر روی افزایش سرعت رشد مو ‌ها اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: ویژگی ‌های ماسک مو خوب چیست؟

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص ریزش موی سر و همچنین ویتأمین‌های مؤثر بر روی این روند مطرح شدند، همگی به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر مراقب سلامتی مو‌ های خود باشیم. این که ویتأمین‌ها و مکمل‌های غذایی را از کجا تهیه کنید و همچنین چگونه بتوانید از بابت کیفیت آن‌ها مطمئن باشید، مربوط به فروشگاه و داروخانه‌ آنلاین یا داروخانه واقعی می‌شود که برای خرید انتخاب می‌کنید. در فروشگاه مورد نظر باید دارو‌ها و مکمل‌های اصل به فروش برسد که هم از بابت سلامتی جسمانی خودتان و هم از بابت تأثیرگذاری دارو‌ها خیالتان راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *