وبلاگ

شیر خشک برای نوزادان نارس

شیر خشک برای نوزادان نارس

فهرست مطالب

شیر خشک برای نوزادان نارس معمولاً برای افرادی اهمیت بیشتری دارد که نوزاد آن‌ها سریعتر از حد موعد به دنیا آمده است و هنوز آمادگی زندگی در این دنیا را ندارد. در این مطلب در خصوص این مدل از شیر خشک ‌ها که صرفاً مخصوص این دسته از نوزادان ساخته و تولید می‌شوند و همچنین ویژگی‌های مربوط به آن‌ها به شما توضیح می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا نکات مهم در این زمینه را به طور کامل بیان کنیم که اگر نیاز به خرید شیر خشک برای نوزادان نارس پیدا کردید، بتوانید به سادگی خرید خود را انجام دهید.

ویژگی‌های شیر خشک مخصوص نوزادان نارس

ویژگی‌های شیر خشک مخصوص نوزادان نارس

 

اما شیر خشک برای نوزادان نارس چه ویژگی‌هایی دارد و یا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که بتواند گزینه مناسبی برای استفاده نوزادان در نظر گرفته شود. معمولاً نوزادان نارس و کم وزن باید شیر خشک ‌های مخصوص خودشان را بخورند که این شیر خشک ‌ها نیز باید کیفیت‌های مشخص و مؤلفه‌های مهمی را داشته باشند. در این قسمت به این موارد توجه خواهیم کرد.

طعم شیر خشک

اولین مورد مربوط به طعم شیرخشک می‌شود. برخی از شیر خشک ‌ها به دلیل متریال‌ها و مواد اولیه‌ای که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، دارای طعم نامناسبی هستند. این موضوع سبب می‌شود تا نوزاد نتواند به خوبی از آن شیر تغذیه کند و مسلماً نمی‌تواند نیاز‌های بدنش را نیز تأمین کند.

کیفیت تولیدی شیر خشک

علاوه بر طعم شیر خشک لازم است تا کیفیت مناسبی را نیز در شیر خشک خود ببینیم. این کیفیت باز هم مربوط به همان مواد اولیه‌ای می‌شود که برای تولید شیر استفاده می‌شود. کیفیت‌ها می‌توانند در سه دسته بالا، متوسط و پایین طبقه‌بندی شوند.

نوع شیر خشک

نوع شیر خشک نیز مؤلفه مهم بعدی است که باید حتماً به خاطر داشته باشیم. نوع شیر خشک می‌تواند مربوط به نوزادان نارس پیش از ترخیص از بیمارستان، پس از ترخیص از بیمارستان، مخصوص نوزادانی که مشکلات گوارشی دارند، مخصوص نوزادانی که در کنار شیر خشک از شیر مادر نیز تغذیه می‌کنند و… شود.

انواع شیر خشک‌ های ویژه

انواع شیر خشک برای نوزادان نارس وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند مخصوص یکی از نوزادان باشند. این مدل‌ها را به طور خلاصه و جامع در ادامه این بخش معرفی می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا اطلاعات کامل را در خصوص آن‌ها بیان کنیم.

بهترین شیر خشک برای قبل از ترخیص

اولین مورد مربوط به شیر خشک برای نوزادان نارس پیش از ترخیص از بیمارستان است. این مورد در واقع شیر خشک ‌هایی هستند که کالری مشابه با شیر مادر دارند. زمانی که نوزاد توانست این مقدار از غذا را هضم کند و به آن عادت کند می‌تواند غذای بیشتری را دریافت کند. معمولاً شیر خشک ‌هایی که قبل از ترخیص استفاده می‌شوند، کالری کمتری دارند، پروتئین بالاتری دارند و این دو مورد در حجم کمتری از شیر خشک وجود دارد.

بهترین شیر خشک برای بعد از ترخیص

زمانی که نوزاد از بیمارستان ترخیص شد نیز باید یک نوع از شیر خشک را مصرف کند. این نوع از شیر خشک‌ ها دارای چند ویژگی هستند. این شیر خشک‌ ها کالری بالاتر، پروتئین بیشتر، ویتأمین و مواد معدنی بیشتری نسبت به شیر خشک‌ های معمولی دارند. این موارد سبب می‌شود تا نوزاد به دلیل نارس بودن بتوند مواد لازم را دریافت کند و به وزن طبیعی و مناسب خودش برسد.

بهترین شیر خشک برای مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی یکی از موارد مهمی است که در نوزادان نارس دیده می‌شود. معمولاً در این نوزادان معده‌های حساسی وجود دارد و روده‌ها نیز نمی‌توانند به خوبی شیر را هضم کنند. معمولاً شیر خشک ‌هایی که کالری کمی دارند برای این مدل از نوزادان گزینه مناسبی هستند. هر قدر میزان کالری شیر خشک ‌ها کمتر باشد، گزینه بهتری برای نوزادانی هستند که مشکلات گوارشی دارند.

بهترین شیر خشک برای آلرژی

بهترین شیر خشک برای آلرژی

 

برخی از کودکان معده‌های بسیار حساسی دارند و نمی‌توانند پروتئین موجود در شیر گاو را به راحتی هضم کنید. آنزیم‌هایی که در شیر معمولی وجود دارند برای اینگونه از نوزادان قابل هضم نیست. برای این دسته از شیر خشک ‌ها معمولاً از سویا استفاده می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا معده کودک بتواند هرچه راحت‌تر شیر را هضم کند.

شیر خشک ‌های بدون لاکتوز

شاید این مدل از شیر خشک ‌ها را بیشتر از بقیه موارد دیده‌اید و نام آن را شنیده باشید. شیر‌های بدون لاکتوز در واقع فاقد قند اصلی شیر یعنی همان لاکتوز هستند. این نوع از شیر‌ها می‌توانند به راحتی توسط معده این کودکان و نوزادان هضم شوند و مشکلی از این بابت برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

شیر خشک‌ های دارای اسید آمینه

شیر خشک ‌های دارای اسید آمینه مدل دیگری از شیر خشک برای نوزادان نارس است. این شیر خشک ‌ها دارای اسید‌های آمینه ویژه و مشخصی هستند که می‌توانند برای نوزادان به طور کلی بسیار مناسب باشند.

جمع‌بندی

شیر خشک برای نوزادان نارس موضوعی بود که در طول این مقاله بررسی کردیم. این نوع از شیر خشک ‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند برای یک نوزاد مناسب باشند. خرید شیر خشک و یا خرید شربت تقویتی کودک را حتماً باید با مشورت پزشک داروخانه خریداری کنید. معمولاً در هر داروخانه‌ای نمی‌توانید شیر خشک مخصوص نوزادان نارس را پیدا کنید، اما با خرید از داروخانه آنلاین می‌توانید به راحتی این نوع از شیر خشک را تهیه کنید و در اسرع وقت نیز آن را دریافت کنید.

4 دیدگاه در “شیر خشک برای نوزادان نارس

  1. ظریف اکبری گفت:

    سلام من مرودشت هستم پسر نارس دارم شیر خشک مخصوص نوزادان نارس گیر نمیاد

    1. درود .بله متاسفانه توزیع شیرخشک های رژیمی مشکل دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *