وبلاگ

بهترین مکمل سه ماه اول بارداری

مکمل های سه ماهه اول بارداری

فهرست مطالب

مادران باردار در دوران بارداری باید به تغذیه و مکمل هایی که مصرف می کنند، توجه بیشتری داشته باشند. چون در این دوران هم باید مواد مغذی مورد نیاز بدن خودشان را تامین کنند و هم باید برای جنین مواد مغذی کافی داشته باشند. مکمل بارداری، یکی از مهم ترین مکمل های تغذیه ای در دوران بارداری هستند. چرا که در سه ماهه اول بارداری، حساسیت مادران برای سقط جنین بالا می رود و باید حتما از مولتی ویتامین سه ماهه اول بارداری استفاده شود تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری گردد.

در ماه های اول بارداری چه ویتامینی بخوریم

مکمل های سه ماهه اول بارداری دارای ویتامین های مورد نیاز در سه ماهه اول بارداری هستند. اگرچه ممکن است این ویتامین ها را بتوان از طریق تغذیه و مصرف منابع غذایی تامین کرد، اما مصرف مولتی ویتامین سه ماهه اول بارداری، راه حل مطمئن تری می باشد.

اسیدفولیک

اسید فولیک که یکی از انواع ویتامین های گروه ب است، تاثیر زیادی روی سلامت خانم های باردار و جنین آن ها دارد. کمبود اسید فولیک در دوران بارداری می تواند باعث متولد شدن نوزاد با نقص لوله سیستم عصبی و یا با وزن کم شود. بنابراین، مصرف اسید فولیک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مادرزادی در نوزاد ضروری است.

ویتامین A در سه ماهه اول بارداری

ویتامین آ از جمله ویتامین های ضروری در دوران بارداری است. این ویتامین می تواند باعث بهبود شکل گیری سیستم بینایی کودک شود. مصرف ویتامین آ در سلامت عمومی مادر نیز موثر است و می تواند شرایط جسمی مادران باردار را کنترل کند.

 کلسیم

کلسیم یکی از ترکیبات موجود در مولتی ویتامین های سه ماهه اول بارداری  است که می تواند از بروز پوکی استخوان در مادر جلوگیری کند. به دلیل اینکه مادران باردار در معرض پوکی استخوان بیشتری قرار دارند، مصرف کلسیم و ویتامین دی در دوران بارداری به آن ها توصیه می شود. کلسیم می تواند به شکل گیری سیستم اسکلتی نوزادان نیز کمک کند.

آهن

کم خونی ناشی از فقر آهن، از جمله مشکلاتی است که می تواند بر روی سلامت جنین و رشد آن تاثیر بگذارد. از طرفی چون میزان خون در دوران بارداری افزایش پیدا می کند، ولی میزان آهن همانقدری است که در گذشته بوده است؛ کمبود آهن در دوران بارداری بسیار شایع است. آهن از ضعف مادران جلوگیری و باعث بهبود رشد کودکان می شود.

مشاهده انواع قرص آهن

ید

ید یکی از ترکیبات معدنی ضروری برای مادران باردار است که عمدتا در مکمل های سه ماهه اول بارداری وجود دارد. ید می تواند در پیشگیری از سقط جنین موثر باشد. مصرف به اندازه ید در شکل گیری بهتر سیستم عصبی جنین در دوران بارداری موثر بوده و خواص و ویژگی های خاص خودش را دارد.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین های گروه ب از جمله ویتامین های مورد نیاز در سه ماه اول بارداری هستند. این ویتامین ها می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از بیماری های مختلف و تولید بیشتر گلبول های قرمز و گلبول های سفید در بدن شوند.

ویتامین های سه ماه اول بارداری

ممنوعات سه ماهه اول بارداری

همانطور که در سه ماهه اول بارداری، باید مادران باردار یک سری مواد غذایی و ترکیبات مفید را مصرف کنند؛ لازم است که از مصرف مواد غذایی مضر زیر و انجام برخی از کارها جلوگیری کنند.

  • عدم مصرف ماهی
  • عدم مصرف گوشت و مرغ خام یا نیم پز
  • عدم مصرف تخم مرغ نیم پز شده
  • عدم مصرف شیر و پنیر غیر پاستوریزه
  • عدم مصرف کلم، کاهو، خربزه
  • عدم مصرف پاپایا
  • عدم مصرف انگور سیاه
  • عدم مصرف زیاد کافئین مانند قهوه و چای
  • عدم مصرف مواد قندی به مقدار زیاد مانند دسرها، نوشیدنی ها و …
  • قرار گرفتن در معرض گرمای شدید مانند سونا

عوارض قرص آهن در سه ماه اول بارداری

عوارض قرص آهن در سه ماه اول بارداری زمانی مشخص می شود که مادران باردار اقدام به مصرف قرص آهن بیش از مقدار توصیه شده کرده باشند. در غیر این صورت، مصرف آهن در سه ماهه اول بارداری نه تنها ایرادی برای سلامت عمومی بدن ندارد، بلکه می تواند فواید بسیار زیادی نیز داشته باشد.

بنابراین، اگر نگران عوارض قرص آهن در سه ماه اول بارداری هستید، نگران نباشید. چون اگر پزشک توصیه به مصرف قرص آهن کرده باشد، هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

مکمل های سه ماهه اول بارداری

حال که با ویتامین های مورد نیاز در سه ماه اول بارداری آشنا شدید، بد نیست که در مورد مکمل های سه ماهه اول بارداری نیز اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، هر نوع مکملی که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ذکر شده با دوز مشخص باشد، می تواند برای سه ماهه اول بارداری مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه به یکی از بهترین مکمل های سه ماهه اول بارداری اشاره می کنیم که تمامی نیازهای شما را به مصرف ویتامین ها در این دوران برطرف خواهد کرد.

ماه اول بارداری چه قرصی بخوریم؟

قرص پرگناکر ویتابیوتیکس

قرص پرگناکر ویتابیوتیکس یکی از مکمل های سه ماهه اول بارداری است که به صورت اختصاصی برای مصرف در این دوران تولید شده است.

این مکمل حاوی ویتامین های ضروری برای سه ماهه اول بارداری، دوران شیردهی و حتی قبل از دوران بارداری است. بنابراین، مادران باردار می توانند برای ایجاد آمادگی در خودشان جهت بارداری، از چند ماه قبل اقدام به مصرف این قرص نمایند.

این قرص با کیفیت به غیر از داشتن ویتامین ها، حاوی ترکیبات معدنی مختلف و مواد مغذی زیاد دیگری نیز می باشد که هر کدام می توانند تاثیر خوبی روی سلامت جنین و مادر داشته باشند.

قرص پرگناکر کانسپشن اورجینال

قرص پرگناکر کانسپشن ویتابیوتیکس اورجینال، ساخت کشور انگلستان است. اما با توجه به شرایط داخل کشور ایران، این قرص به صورت تحت لیسانس به شما عزیزان ارائه می شود.

به طوری که کلیه مواد اولیه قرص از کشور انگلستان وارد و سپس این قرص بسته بندی شده و وارد بازار کشور شده است. اگر قصد مصرف یک مکمل مناسب برای قبل از بارداری دارید، این قرص گزینه خوبی برای شماست. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قرص، به داروخانه آنلاین بی بی دارو مراجعه نمایید.

11 دیدگاه در “بهترین مکمل سه ماه اول بارداری

  1. جلیل زاده گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    آیا مصرف فولیک اسید 5 بطور روزانه یک عدد در سه ماهه اول بارداری برای سلامت جنین کافی هست یا نه ؟

    1. با سلام و احترام
      بله ، این دوز از قرص فولیک اسید برای ماه‌های اول بارداری فرموله شده و اگر بصورت روزانه مصرف بشه ، برای نیاز بدن مادر و جنین کافی هست .

  2. بابازاده گفت:

    درود بر شما
    حداکثر زمانی که میشه از قرص های اورژانسی استفاده کرد , چقدر ه ؟؟

    1. حداکثر ۷۲ ساعت
      البته هر چی بیشتر به ۷۲ ساعت نزدیک بشیم ، احتمال عملکرد موثر دارو کاهش پیدا می‌کنه .

  3. بابای آینده گفت:

    بهترین مکمل سه ماه اول بارداری ، افزایش دریافتی حقوق والدین است 😁

  4. وجیهه گفت:

    سلام من دو ماهمه و قرص فربینیل مصرف کردم عوارضی نداره

  5. پزشک گفت:

    ویتامین A در سه ماهه اول بارداری ممنوعه ،اطلاعات غلط باعث عوارض جبران ناپذیر خواهد بود

    1. درود بر شما
      ویتامین A در سه ماهه اول بارداری علاوه بر اینکه ممنوع نیست ، جزو ویتامین های ضروری برای تکامل جنین محسوب میشه و اتفاقا کمبودش موجب عوارض جدی خواهد شد ولی مصرف بیش از حد مجاز این ویتامین عوارض جبران ناپذیری برای جنین ایجاد خواهد کرد . بدیهی است که تعیین مقدار مصرف با پزشک معالج یا داروساز خواهد بود . ضمن اینکه مقدار مجاز مصرف این ویتامین در مکمل های مخصوص دوران بارداری توسط تولید کننده ، لحاظ شده است .

      از همراهی و لطف شما در ثبت نظر خودتون و دادن آگاهی به دیگران ، سپاسگزارم.

  6. سحر گفت:

    سلام وقت بخير من ماه دوم بارداري رو شروع كردم پزشك بهم اكتي ناتال و فم استايل يك روزي ١ عدد از هر كدوم داده
    كه حدود ٤٠٠ واحد بين المللي ويتامين A داره
    من همش نگرانم دكترم اشتباه كرده باشه ابن ميزان ويتامين A ضرر تداره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *