وبلاگ

آشنایی با بهترین مکمل های غذایی کودکان

آشنایی با بهترین مکمل های غذایی کودکان

فهرست مطالب

کودکان ما در سنین اولیه زندگیشان باید تغذیه مناسبی داشته باشند تا بنیه‌ای قوی برای آینده پیدا کنند. دغدغه‌ی بسیار مهمی که بسیاری از والدین دارند این است که چه مکمل هایی برای کودکان مناسب است. حتی بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از برخی مکمل ‌ها برای کودکان ممکن است مضر هم باشد. پس این بسیار مهم است که چه چیزی برای تقویت و مکمل های غذایی کودکان خود انتخاب می‌کنید.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در این زمینه دوست دارید اطلاعات بیشتری کسب نمایید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کودکان چه مکمل هایی باید مصرف نمایند؟

کودکان چه مکمل هایی باید مصرف نمایند؟

ویتامین‌های زیادی هستند که برای کودکان مناسب می‌باشند. از جمله این ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین k
  • ویتامین a
  • کلسیم
  • آهن
  • ویتامین ad
  • روی
  • بکمپلکس
  • ویتامین d

و اما در این بخش به بررسی جزئیات هرکدام از این موارد مربوط به مکمل های غذایی کودکان خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:  شیر خشک برای نوزادان نارس

ویتامین k به عنوان یک مکمل غذایی چه نقشی در رشد کودکان دارد؟

احتمالا می‌دانید که ویتامین k مانند ویتامین d بدن را بازسازی و ترمیم می‌نماید. در صورتی که کودک شما از این مکمل به طور منظم و در صورت نیاز با تحویز پزشک مصرف کند، ایمنی بدنش در برابر بیماری و زخم‌هایی که ممکن است بر روی بدن ایجاد شود بالا میرود.

ویتامین AD و نحوه مصرف برای کودکان

یکی از مهم‌ترین مکمل های غذایی کودکان ویتامین یا قطره آ+د (A+D)  است که احتمالا از قدیم الایام شنیده بودید که برای اغلب کودکان تجویز می‌شده. اما چرا در سالیان اخیر توجه بیشتری به این ویتامین شده است؟

زیرا یکی از مهم‌ترین مکمل های کودکان است که اگر در بدن کودک کم باشد موجب ضعف شدید و و سوتغذیه در کودک خواهد شد. استفاده از مکمل Ad نباید بیش از حد باشد و لازم است که تحت نظر پزشک باشد. این مکمل را برای کودکان به صورت قطره تجویز می‌کنند و خوراندن آن به کودک به همین جهت کار بسیار ساده‌ای است.

ویتامین A

از جمله بهترین مکمل های غذایی کودکان این ویتامین است که خواص بسیار مهمی در رشد کودکان دارد. ویتامین a یکی از عوامل مهم در تقویت بنیه و بالا بردن سیستم ایمنی کودک است و همچنین برای کودکانی که رشد کمی دارند بسیار توصیه می‌شود. این ویتامین که همیشه به ویتامین بینایی معروف بوده، موجب می‌شود کودکان شما دچار ضعف در بینایی نشوند.

اما اگر بخواهید به طور دقیق بدانید که این ویتامین در چه زمانی لازم است مصرف شود بهتر است که این ویتامین را تحت نظر پزشک از ۷ تا ۲۴ ماهگی به کودک خود بدهید.

آهن و نقش آن در رشد کودکان

آهن و نقش آن در رشد کودکان

آهن هم از جمله برترین مکمل های غذایی کودکان است که اغلب والدین می‌دانند برای سلامتی استخوان و کبد کودکان نقش بسزایی ایفا می‌کند. همانطور که درمورد سایر مکمل های غذایی گفته شد، این مکمل هم باید تحت نظر پزشک به کودک داده شود تا کودک استخوان‌هایی محکم داشته باشد و سلامتی مغز و گلبول‌های قرمز تضمین گردد. البته نکته مهم در این خصوص این است که بهتر است این مکمل را پس ۷ یا ۸ ماهگی به کودک بدهید، زیرا به طور نرمال کودکان در ماه‌های اول به قدر کافی آهن در بدنشان دارند.

آیا مصرف روی برای کودکان زیر ۱ سال لازم است؟

احتمالا می‌دانید که زینک و روی یکی از اصلی‌ترین موارد برای رشد استخوان و سلامتی پوست است. این مکمل غذایی علاوه بر کودکان برای زیبایی پوست و ناخن بزرگسالان نیز تجویز می‌شود و بسیاری از پزشکان معتقدند نوجوانان در سنین ابتدایی بلوغ لازم است که این مکمل را مصرف نمایند. کمبود روی می‌تواند برای کودکان، ضعف سیستم ایمنی، شکنندگی ناخن ها، موهایی ناسالم، ضعف در بینایی، و مشکلات مربوط به ضعف استخوان‌ها را به همراه داشته باشد. پس اگر یکی از این علائم را در کودک خود دیدید، حتما به پزشک مراجعه نمایید و درخواست مکمل های غذایی کودکان که حاوی زینک و روی است را بنمایید.

بکمپلکس

و اما می‌رسیم به یکی از بهترین مکمل های غذایی کودکان که همان ویتامین‌های گروه b یا بکمپلکس است.

حتما خودتان می‌دانید که انواع ویتامین b تاثیرات متفاوتی بر روی بدن دارند. به طور مثال ویتامین b۶ و b ۱۲ اگر در بدن کم باشند موجب بی‌حالی و سستی در بدن می‌گردند.

طبق تحقیقات ثابت شده است کودکانی که بکمپلکس مصرف می‌کنند رشد مغزی سالم‌تری دارند و همچنین در طی روز خستگی کمتری را تجربه می‌نمایند. اگر در کودکتان پرخاشگری یا حالت‌های عصبی می‌بینید، لازم است به پزشک مراجعه کنید، زیرا شاید تنها دلیل آن کمبود ویتامین‌های گروه B باشد. اگر می‌خواهید این مکمل را بخرید می‌توانید به راحتی آن را در داروخانه آنلاین سفارش دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب با انواع مکمل های غذایی کودکان آشنا شدید. امیدواریم که سوالاتتان در این زمینه برطرف شده باشد و بتوانید با مشورت پزشک بهترین مکمل‌ها را برای کودکانتان تهیه نمایید. اگر می‌خواهید درمورد آشنایی با مکمل های پوست، مو و ناخن بیشتر بدانید این مطلب را هم بخوانید.

1 دیدگاه در “آشنایی با بهترین مکمل های غذایی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *