نمایش دادن همه 10 نتیجه

یکی از مهم ترین وسایل بهداشت شخصی است که از آن برای حفظ سلامت دندان ها استفاده می شود نخ دندان که با نام انگلیسی Dental floss شناخته می شود.

هیچ گونه محدودیت سنی و جنسیتی برای استفاده از این محصول بیان نشده است. توصیه می شود برای حفظ سلامت دندان ها، کودکان را از دوران کودکی به استفاده از این محصول تشویق کنید. جلوگیری از ایجاد پوسیدگی های بین دندانی، کمک به حفظ سلامت لثه ها، جلوگیری از بوی بد دهان، رفع جرم و پلاک های بین دندانی و کمک به خارج کردن باقیمانده مواد غذایی از بین دندان ها از مهم ترین اهداف استفاده از نخ دندان هستند.

انواع نخ دندان

نخ دندان انواع مختلفی دارد نوع دسته دار یا کمانی که از جدیدترین طرح های این محصول است که کشیدن نخ بین دندان ها را آسان کرده است.  انواع نخ دندان موجود در بازار عبارتند از:

  • نخ دندان بدون موم و مومی
  • نخ تفلون
  • نخ دندان طعم‌دار و بدون طعم
  • نوار دندان
  • نخ دندان نرم
  • نخ دندان طبیعی
  • نخ دندان کمکی
  • نخ دندان سوپر نخ

نخ دندان مومی و بدون موم

مدل مومی و بدون موم هر دو از پلاستیک درست می‌شوند. نخ دندان موم‌دار لایه نازکی از موم روی سطح دارد که باعث می‌شود کمی ضخیم‌تر از مدل بدون موم باشد؛ اما به‌راحتی بین دندان‌ها حرکت می‌کند. اشخاصی که دندان‌های با فاصله نزدیک دارند، می‌توانند از مدل مدل مومی استفاده کنند.

نخ‌دندان‌های بدون موم نازک‌تر و برای حرکت بین داخل و بیرون دندان راحت‌تر هستند. این مدل معمولا بدون طعم‌‌دهنده‌های مصنوعی است که دهان را در معرض کم‌تری از مواد شیمیایی قرار می‌دهد.

نخ دندان تفلون

یکی از انواع نخ دندان، مدل تفلونی است که به‌سرعت و با راحتی تمام عمل می‌کند. این مدل، از تفلون ساخته شده است که بین دندان‌ها نمی‌چسبد؛ اما اگر بچسبد، به‌راحتی از بین می‌رود. یکی از برندهای معروف نخ دندان تفلون، کرست مدل glide است.

نخ دندان نرم

این مدل از پلاستیک درست می‌شود و انعطاف‌پذیر است. می‌تواند به‌راحتی از فضای کوچک بین دندان‌ها عبور کند و مثل سوزن به نظر می‌رسد. اشخاصی که دندان‌های ارتودنسی دارند با این مدل به‌راحتی می‌توانند دندان‌هایشان را تمیز کنند. برخی از آن‌ها را می‌توان با آب گرم شست و مجددا استفاده کرد.

نخ دندان طعم‌دار و بدون طعم

انواع نخ دندان در طعم‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از نخ‌دندان‌های دارچینی خوشایند است و به دهان حس تمیزی می‌دهد. همچنین نوع دیگری وجود دارد که با فلوراید پوشانده شده است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

نوار دندان

این مدل ضخیم‌تر از انواع دیگر است و افرادی که فاصله بین دندان‌هایشان زیاد است، استفاده از این مدل را ترجیح می‌دهند. برای اشخاصی که تازه شروع به استفاده از نخ دندان کرده‌اند، کاملا مناسب است و در حین استفاده شکسته یا ساییده نمی‌شود.

معرفی و بررسی انواع بهترین نخ دندان

مینا

نخ دندان ایرانی مینا یکی از بهترین تولیدکنندگان در این صنعت است که در رایحه و مدل‌های مختلفی این محصول بهداشتی را تولید می‌کند. یکی از پر فروش‌ترین مدل‌های این برند، مدل نعنایی است که آغشته به موم طبیعی زنبور عسل است. همچنین حاوی فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است. نخ‌دندان‌های مینا قیمت مناسبی دارند و به‌خوبی در برابر پارگی از مقاومت نشان می‌دهند.

ارکید

یکی دیگر از انواع نخ دندان موجود در بازار ایران، ارکید است که محبوبیت بالایی دارد و در انواع رایحه‌ها تولید می‌شود. این محصول از نخ نایلون، موم طبیعی زنبور عسل و اسانس مجاز نعنا ساخته شده است. این محصول نازک است و دارای پوشش طبیعی موم زنبور عسل است. به همین دلیل بدون گیر کردن و ریش ریش شدن می‌تواندی آن را در میان دندان‌های خود حرکت دهید.

نخ دندان لیو

برای پاکسازی کامل دندان‌های پشتی و جلوگیری از تجمع مواد غذایی، مدل‌های کمانی انتخاب بهتری نسبت به نخ دندان‌ها ساده هستند. نخ دندان لیو مجموعه 50 عددی کمان نخ دندان با مقاومت بالا و پوشش مومی است که استفاده از آن حتی با وجود ارتودنسی دندان راحت‌تر خواهد بود.

 نخ دندان کمانی ریجوی 12 عددی

اگر به دلیل شکل نواری نخ دندان که برایتان ناخوشایند است از استفاده‌ی آن طفره می‌روید نخ دندان کمانی برند ReJoy می‌تواند جایگزین خوبی باشد. با توجه به اینکه مسواک زدن به تنهایی کافی نیست برای مراقبتی کامل باید از نخ دندان استفاده کرد. این نخ دندان به شکلی طراحی شده که با فرم انگشت شست سازگار است و به راحتی و بدون اینکه دست با بزاق دهان تماس پیدا کند لابه لای دندان را تمیز می‌کند.

نخ دندان آکواگام

نخ دندانآکواگام با دارا بودن خاصیت پهن شوندگی، باعث تمیز شدن و پاک کردن جرم های بیشتری در بین دندان‌ها می‌شود. این نخ دندان با رایحه عالی نعنا نیز موجب ایجاد حس خوشایند و بوی خوش در دهان شما خواهد شد. نخ دندان منبسط شونده آکواگام یک نخ دندان عالی برای استفاده روزانه می‌باشد.

خرید نخ دندان

برای خرید نخ دندان با کیفیت و ارزان قیمت از برندهای معتبر می توانید به این صفحه مراجعه کنید. این مجموعه با گردآوری محصولات تولید شده توسط بهترین برندهای ایرانی و خارجی توانسته رضایت مشتریان بسیاری را کسب کند. از مزیت های خرید غیر حضوری از داروخانه آنلاین بی بی دارو می توان به دسترسی آسان به محصولات معتبر و با کیفیت، خرید محصولات اورجینال خارجی، امکان مقایسه برندهای مختلف، امکان مقایسه قیمت و ارسال فوری اشاره کرد. برای خرید بهترین نخ دندان مناسب برای دندان هایتان می توانید به دسته بندی بهداشت دهان و دندان داروخانه آنلاین مراجعه کرده و لذت خریدی آسان را تجربه کنید.