خانه / ویتامین ها / مولتی ویتامین

نمایش دادن همه 14 نتیجه

مکمل های مولتی ویتامین به صورت ویتامین‌های حلال در آب و ویتامین‌های حلال در چربی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. به همین دلیل مکمل ویتامین‌ها با یکدیگر کاملاً فرق دارند. اگر چه وجود این ویتامین‌ها برای بدن تمامی افراد ضروری می‌باشد ولی در مصرف ویتامین‌های قابل حل در آب هیچ مانعی وجود ندارد. اما ویتامین‌های قابل حل در چربی باید حتماً با تجویز پزشک به صورت دوره‌های محدود مصرف شود.

اثرات مکمل های مولتی ویتامین بر سلامتی

به طور کلی مکمل های غذایی خصوصاً مکمل های مولتی ویتامین برای حفظ سلامت بدن جزو نیازهای ضروری به حساب می‌آیند. زیرا ویتامین‌ها نقش بسزایی در عملکرد ارگان های بدن دارند. از طرفی کمبود ویتامین می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در اعضای بدن شود پس برای جبران کمبودهای ویتامین بدن در دوران سالمندی بهتر است از همان دوران جوانی به فکر مصرف مکمل های غذایی باشید. البته این داروها اثرات مفیدی دیگری هم دارند مانند:

  • رفع هوس های غذایی
  • بهبود خلقیات
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان
  • جلوگیری از پیری پوست
  • افزایش سطوح انرژی در بدن
  • و…

بهترین مکمل های مولتی ویتامین کدامند؟

از آنجایی که مهم‌ترین جزو بدن سیستم ایمنی می‌باشد پس بهترین مولتی ویتامین خارجی و گیاهی نمونه ای است ‌که سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. زیرا یک سیستم ایمنی قوی به میکروب‌ها، ویروس‌ها و سایر آلودگی‌ها اجاره وارد شدن به بدن را نمی‌دهد. در نتیجه سلامتی بدن ارتقاء یافته و هیچ گاه بیمار نمی‌شوید. اگر چه داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف مواد مغذی به طور حتم ویتامین‌های ضروری بدنتان را تأمین کند ولی استفاده از انواع مکمل های مولتی ویتامین از داروخانه تخصصی مادر و کودک با توجه به تجویز پزشک متخصص می‌تواند شما را سریع‌تر از هر رژیم غذایی به یک سیستم ایمنی قوی برساند. در نتیجه از ابتلا به پوکی استخوان، ریزش مو و غیره در امان خواهید بود.

بهترین مولتی ویتامین گیاهی و شیمیایی

شاید بارها با خود فکر کرده باشید که با وجود مصرف زیاد میوه و سبزیجات شما نیازی به استفاده از مکمل های مولتی ویتامین ندارید. در صورتی که تشخیص اینکه شما روزانه چه مقدار ویتامین دریافت می‌کنید کار بسیار دشواری است‌. چون ویتامین برخی از میوه‌ها و سبزیجات مثل ویتامین B بعد از پخته شدن از بین می‌روند پس با حذف مقداری از ویتامین‌های موجود در مواد غذایی شما لازم به استفاده از برخی مکمل های غذایی پیدا خواهید کرد. زیرا بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان و مردان شامل ریزمغذی‌های فراوانی هستند که به طور دقیق مقدار مصرف روزانه شما از انواع ویتامین‌ها را نشان می‌دهد. البته ویتامین‌های حلال در آب با استفاده از کلیه‌ها دفع می‌شوند‌ به همین دلیل مصرف روزانه این نوع ویتامین‌ها هیچ مانعی ندارد. اما ویتامین‌های حلال در چربی با فرآیندهای مختلف در کبد ذخیره می‌شوند به همین خاطر مصرف این نوع ویتامین‌ها باید به صورت دوره‌ای استفاده شود‌.

فواید مکمل مولتی ویتامین

اگر تمایل به پیری زودرس ندارید. همچنین می‌خواهید تا در تمام عمر از ابتلا به بیماری های قلب و عروق به دور باشید بهتر است به داروخانه اینترنتی بی بی دارو سری بزنید چون ما در این داروخانه تخصصی مجموعه بزرگی از مکمل های مولتی ویتامین را با توجه به کمبود ریزمغذی‌های بدنتان در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر چه برخی از ویتامین‌ها به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود ولی گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند:

  • فشارهای عصبی
  • مشکلات متابولیسمی
  • اختلالات گوارشی
  • و غیره

ممکن است که تولید این نوع ویتامین‌ها کاهش پیدا کنید یا حتی متوقف شود. بنابراین فرد پس از گذشت مدتی با حالت ضعف عمومی و علائم دیگری مانند رنگ پریدگی، فقر آهن و بسیاری کمبودهای دیگر مواجه خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه قرص های زیادی برای تأمین ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن در شرکت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. اما متأسفانه برخی از این شرکت‌ها بدون آگاهی دادن به مشتریان خود ویتامین‌های حلال در چربی را بدون آگاهی مصرف کننده در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. ‌ در نتیجه آن‌ها بعد از چندین دوره مصرف این نوع مکمل های مولتی ویتامین دچار ناراحتی های کبد شده و مبتلا به بیماری دیگری خواهند شد. پس در هنگام تهیه انواع مکمل های مولتی ویتامین حتماً بعد از تجویز یک پزشک متخصص مکمل های خود را از داروخانه های تخصصی تهیه کنید.