خانه / مکمل مادران / مکمل های شیردهی

نمایش دادن همه 13 نتیجه

شیر مادر غذای ایده آل برای کودک است. شیر مادر پر از مواد مغذی است که به رشد، تکامل و مبارزه با بیماری ها کمک می کند.

کمبود شیر در هفته‌های اول شیردهی می‌تواند منجر به ایجاد یک نوزاد بداخلاق شود که بسیاری از والدین جدید را خسته کرده و به دنبال راه‌هایی برای افزایش شیردهی خود می‌گردند.

مکمل افزایش شیر مادر

از آنجاییکه رژیم غذایی ممکن است به تنهایی پاسخگوی این نیاز نباشد؛ مصرف مکمل‌ های شیردهی و مولتی ویتامین‌هایی که باعث افزایش کیفیت و حجم شیر مادر شود.

شاید اکثر مردم از اهمیت دریافت مکمل‌های دوران بارداری آگاه باشند اما بسیاری از زنان نمی‌دانند که نیازهای تغذیه‌ای در دوران پس از زایمان هم بسیار حائز اهمیت است. به ویژه در مورد مادران شیرده این قضیه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بعد از زایمان دریافت مکمل‌ های شیردهی  از بروز کمبودهای تغذیه‌ای که ممکن است به نوزاد یا مادر آسیب برساند جلوگیری می‌کند.

اگر به تازگی مادر شده‌اید باید به این نکته توجه کنید که بدن شما کار شگفت‌انگیزی انجام داده است و برای تحقق آن از ویتامین‌ها و مواد معدنی ذخیره  شده در بدن شما استفاده نموده است. بنابراین بعد از زایمان بخشی از برنامه‌های شما باید به مراقبت از خود و جبران کردن ذخایر از دست رفته اختصاص پیدا کند. داروخانه آنلاین بی بی دارو در  تهیه این مواد و مکمل‌های لازم به شما کمک می‌کند. تمامی مکمل‌های موجود در این داروخانه همگی زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات هستند.

اهمیت دریافت مکمل‌ های شیردهی

در دوران بارداری میزان مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین‌های B6 و B9 در بدن کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این موارد اگر بعد از زایمان به کودک شیر بدهید نیاز است تا مواد مغذی را بیشتر از دوران بارداری دریافت کنید. اکثرا زنان شیرده به طور کافی موادی مانند روی، منیزیم و کلسیم را دریافت نمی‌کنند که برای جبران آن بهتر است از مکمل‌های شیردهی استفاده کنند.

مادران شیرده باید به این نکته توجه کنند که تغذیه مناسب آن‌ها به ساخت بدن و مغز کودک کمک می‌کند چرا که سرعت رشد مغز در دوران شیرخوارگی و کودکی در اوج خود قرار دارد.

داروخانه تخصصی مادر و کودک می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما در زمینه‌های مربوط به دوران بارداری، شیردهی و … باشد.

ویتامین‌ها و مکمل‌های لازم برای مادران

هیچگاه مولتی ویتامین  نمی‌تواند یک جایگزین برای تغذیه متعادل باشد بلکه تنها می‌تواند تکمیل‌کننده مواد غذایی استفاده شده توسط مادر برای  مراقبت هر چه بهتر از فرزندش باشد.

مکمل‌هایی که یک مادر مصرف می‌کند باید دارای مواد زیر باشد:

  • کلسیم

کلسیم

اگر یک مادر حداقل سه واحد از منابع سرشار از کلسیم را استفاده نکند علاوه بر کلسیم موجود در مکمل باید مکمل‌های کلسیمی جداگانه هم مصرف کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مصرف بیش از ۲۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز هم توصیه نمی‌شود چرا که موجب بروز سنگ کلیه، هیپرکلسمی، نارسایی کلیه و … می‌شود.

مواد غذایی که سرشار از کلسیم هستند و بهتر است تا یک مادر شیرده مصرف کند شامل پنیر، ماست، شیر کم چرب یا بدون چربی، بادام زمینی، ماهی ساردین، سبزیجات برگ سبز تیره و … می‌شود.

  • آهن

نیاز یک مادر شیرده به ماده‌ای مانند آهن روزانه به ۹ میلی‌گرم می‌رسد و اگر مادر کم خونی داشته باشد بهتر از مکمل های شیردهی آهن تا سه ماه بعد از زایمان استفاده کند.

سبزیجات دارای برگ پهن، گوشت قرمز، تمشک، لوبیا، آناناس، کشمش خرما و …  سرشار از آهن هستند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای زنان کم خون باشند.

  • ویتامین D

ویتامین D در رشد استخوان‌ها و سلامت کلی بدن و جذب کلسیم نقش مهمی دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ساخت این ویتامین کمک می‌کند. از آنجایی که بسیاری از زنان به حد کافی در معرض نور خورشید نیستند، پزشکان معتقدند که باید از مکمل‌های مخصوص به این ویتامین استفاده کند.

زنان شیردهی که از تمامی ذخایر بدن خود استفاده می‌کنند در این خصوص باید دقت کافی به خرج داده و با استفاده از مکمل های شیردهی موجود برای این ویتامین به سلامت خود کمک کنند.

برای دریافت این نوع مکمل‌ها می‌توانید به داروخانه تخصصی مادر و کودک مراجعه کنید تا به راحتی تمامی مواد مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

  • اسید چرب DHA

این اسید چرب یک امگا ۳ است که نه تنها برای شما مفید است بلکه به رشد کودک شما هم کمک می‌کند. میزان این اسید در شیر مادر با رژیم غذایی او در ارتباط است.

تحقیقات نشان داده است مادرانی که این اسید را در سطح پایین‌تری دارند، غذای دریایی کمتری مصرف می‌کنند و بیشتر احتمال دارد تا به افسردگی پس از زایمان دچار شوند. بنابراین اگر رژیم غذایی هفتگی شما حاوی مواد غذایی مناسب امگا۳ دوران شیردهی نیست و یا تمایلی برای مصرف ماهی ندارید، بهتر است از مکمل های شیردهی این اسید استفاده کنید تا میزان آن را در بدن خود تعدیل ببخشید.

برای مصرف دوز مناسب این مکمل هم حتما با پزشک خود مشورت کنید و بدون اجازه این مکمل را مصرف نکنید.

برای خرید این مکمل یا به طور کلی نیازهای مورد نیاز خود و یا کودکتان می‌توانید از داروخانه آنلاین استفاده کنید و در اسرع وقت مایحتاج خود را تأمین نمایید.

تغذیه مادر در دوران شیردهی

تغذیه مادر در دوران شیردهی

متخصصان و کارشناسان مربوطه به مادران شیرده و باردار توصیه می‌کنند تا انرژی خود را به میزان ۵۰۰ کالری در روز افزایش دهند.

زنان شیرده به طور متوسط روزانه ۲۷۰۰ انرژی نیاز دارند که خوردن کمتر از ۱۸۰۰ کالری در روز موجب کاهش تولید شیر و ضعف در آن‌ها خواهد شد.

در این دوران، شیردهی و آزاد شدن اکسی توسین باعث می‌شود که مادر احساس تشنگی بیشتری کند، به همین دلیل در این دوران بیشتر از مواقع دیگر آب می‌نوشد.

طبق تحقیقات انجام شده و طبق نظر افراد متخصص در این زمینه، نوشیدن  ۸ تا ۱۲ لیوان آب در روز به مادران توصیه می‌شود.

به طور کلی مواد غذایی که مادر می‌خورد و می‌نوشد تاثیر بسزایی در شیردهی او می‌گذارد بنابراین نظارت به رژیم غذا یک مادر در واقع نظارت بر غذای کودک است.

در صورت کمبود هر گونه ماده غذایی و مشکلات از این دست، به مادران مصرف مکمل های شیردهی توصیه می‌شود که باید طبق نظر پزشک مصرف کند.

اگر مادر غذایی نامناسب مصرف کند تأثیرش را بر روی نوزاد خود به صورت کم خوابی، گریه کردن، بی‌قراری و … می‌بیند.

در این خصوص یکی از نکاتی که باید مادر به آن توجه کند، عدم مصرف غذاهای آلرژی زا است. توجه به این مورد از بروز مشکلاتی برای نوزاد جلوگیری می‌کند.