خانه / کودک / مکمل کودکان / شربت خواب آور کودکان

نمایش دادن همه 2 نتیجه

شربت خواب آور کودکان

خواب یکی از نیاز‌های اساسی کودکان است. خواب کافی در رشد جسمی و ذهنی کودکان موثر است. خواب خوب و کافی به تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مغز و سیستم عصبی کودک کمک می‌کند.از طرفی، بی‌خوابی تحریک پذیری، بی حوصلگی و پرخاشگری را در کودکان افزایش می‌دهد. کودکانی که خواب کافی دارند، عملکرد ذهنی، رشد جسمی و خلقیات بهتری دارند.

نیازهای خواب هر کودکی با کودک دیگر متفاوت است. نوزادان تازه متولد شده می‌توانند 10 تا 18 ساعت در روز بخوابند. از 4 ماهگی تا حدود 1 سالگی، آن‌ها 9 تا 12 ساعت در شبانه روز می‌خوابند. با این حال برخی از کودکان از این الگوها پیروی نمی‌کنند و خیلی کمتر می‌خوابند و موجب آزار والدین خود می‌شوند.

مزایای استفاده از شربت خواب آور برای کودکان

شربت خواب آور کودکان می‌تواند به کودکان و والدین کمک کند. به کودکان کمک می‌کند تا راحت‌تر به خواب بروند و در طول شب خواب عمیق‌تری داشته باشند و از مزایای سلامتی خواب با کیفیت بهره مند شوند.

به والدین کمک می‌کنند تا در دنیای پرمشغله امروز، فرصت بیشتری برای انجام امور روزمره یا سایر فعالیت‌ها داشته باشند.

مزیت دیگر شربت گیاهی خواب آور کودکان نسبت به داروهای شیمیایی خواب آور کودکان این است که از گیاهان طبیعی در این شربت ها به عنوان آرام بخش و خواب آور استفاده می‌شود و بدون عوارض جانبی هستند.

شربت خواب آور کودکان و نوزادان

ترکیبات شربت خواب آور کودکان

شربت خواب آور کودکان معمولاً حاوی یک یا چند ترکیب زیر است.

ترکیبات گیاهی مانند گل ساعتی، بابونه و بادرنجبویه در شربت های خواب کودکان استفاده می‌شوند. این گیاهان به عنوان آرامبخش و خواب آور طبیعی شناخته شده‌اند و معمولاً بدون عوارض جانبی هستند.این گیاهان به تسکین استرس و اضطراب، بهبود کیفیت خواب و کاهش زمان بیدار شدن در طول شب کمک می‌کنند.

 ملاتونین

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که توسط غده پینه آل مغز ترشح می‌شود و نقش مهمی در تنظیم ریتم خواب شبانه روزی دارد. مصرف ملاتونین به عنوان یک ترکیب خواب آور، به کودکان کمک می‌کند تا سریع‌تر به خواب بروند و خواب عمیق‌تری داشته باشند.

  گل ساعتی، بابونه و بادرنجبویه

بابونه و بادرنجبویه نیز با تأثیر بر روی سیستم عصبی مرکزی به کاهش استرس و اضطراب کودکان کمک می‌کنند و در نتیجه خواب آرام و عمیق‌تری را به دنبال دارند.

 ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای ایجاد خواب بهتر کودکان

ویتامین B6 و ماده معدنی منیزیم از رایج ترین ترکیبات اضافه شده به خواب اور کودکان هستند. ویتامین B6 نیز در ساخت هورمون و انتقال دهنده‌های عصبی موثر در تنظیم خواب و آرامش نقش دارد.

منیزیم به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. یکی از مهمترین علل بیخوابی در کودکان استرس و اضطراب است که منیزیم به کاهش تنش و اضطراب منجر می‌شود.

بهترین شربت خواب آور کودکان

اگر تغییر برنامه خواب کودکتان برای بهبود کمیت و کیفیت خواب او کافی نیست، در این بخش دو نمونه شربت خواب آور کودکان را معرفی کرده ایم:

 شربت خواب بی بی اسلیپ آرشام دارو

یک مکمل بهبود خواب کودک عالی برای رفع مشکل بی خوابی در بچه ها است که علاوه بر خواب آوری دارای اثرات ضد اسپاسم، آرام بخش و ضد التهاب نیز می‌باشد

شربت بی بی سد گل دارو

دارو آرام بخش نوزادان دارای اثر آرام بخشی، ضد اسپاسمی و ضد التهابی بوده و این گیاهان اثرات یکدیگر را کاملاً تشدید می نمایند.
ترکیبات آزولن ملایم آرام بخشی بخصوص برای اطفال می‌باشد.

بهترین روش برای خرید قطره خواب آور نوزادان یا شربت خواب اور کودکان، داروخانه آنلاین بی بی دارو است.

شربت خواب آور کودکان خارجی یا ایرانی؟

خواسته قلبی والدین انتخاب شربت خواب آور کودکان بدون عوارض است بنابراین اغلب به دنبال شربت خواب آور گیاهی برای کودک خود هستند. حتما برای تهیه شربت خواب آور گیاهی به داروخانه ها مراجعه کنید. تمام مکمل های خواب آور کودکان دارای نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو هستند. از زمانیکه واردات مکمل های خارجی ممنوع شده است، همه مکمل ها یا تولید شرکت های داروسازی ایرانی است یا تحت لیسانس کشور در ایران بسته بندی می شود. شربت خواب آور کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شربت خواب آور کودکان توسط برندهای مطرح ایرانی و خارجی در داروخانه ها موجود است. نکته اساسی هنگام خرید شربت خواب آور برای کودکان توجه به ترکیبات آن است.

توصیه می‌شود که شربت خواب کودکان را فقط و فقط از داروخانه‌ها تهیه کنید و تا زمانی که از ایمن بودن ترکیبات آن مطمئن نشدید، شربت ها را به کودکان نخورانید. توجه کنید که حتما بروشور شربت خواب اور کودکان را مطالعه کنید و روش مصرف را رعایت کنید.  از مصرف بیش از حد و بدون مشورت با پزشک خواب آور کودکان اجتناب کنید.