خانه / کرونا / مکمل های تقویت سیستم ایمنی

نمایش دادن همه 24 نتیجه

خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن موضوعی است که قرار است در مورد آن به بحث و بررسی بپردازیم. این نوع از مکمل ها در دوران اوج گیری بیماری کرونا بسیار محبوب شده و بیش از پیش مورد استفاده مردم قرار گرفتند. فراموش نکنید که مصرف کردن داروها و مکمل های غذایی می تواند به شما در تقویت سیستم ایمنی بدنتان بسیار کمک کند و همچنین قادر است تا بیماری ها و مشکلاتی که به دلیل کمبود مواد معدنی در بدن داشته اید را برایتان حل و فصل نماید.

خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از نکات مهمی که در زمینه خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد آن است که این نوع از مکمل ها را از چه فروشگاه و یا مرکزی خریداری کنید. همان طور که در قسمت بالا گفته شد، استفاده کردن از این مکمل ها در دوران کرونا بسیار افزایش پیدا کرد و مردم علاقه زیادی به مصرف این محصولات نشان دادند. همین موضوع سبب شد تا برندهای معروف و غیر معروف زیادی به دنبال ساخت محصولاتی در این زمینه باشند.

در خصوص برندهای معروف و اصلی جای شکی نیست که می توانید با خیال راحت محصولات آن ها را تهیه و استفاده نمایید. اما در مورد محصولاتی که تولیدات شرکت های بی نام و نشان و ناشناخته هستند، بهتر است کمی بیشتر دقت کرده و در مورد آن ها تحقیق کنید. معمولا بهترین کار برای آن که بتوانید از بابت کیفیت و همچنین اصالت مکمل های خریداری شده خود مطمئن شوید، خرید کردن از داروخانه هایی همچون داروخانه مادر و کودک و بیبی دارو است.

معمولا محصولاتی که در داروخانه ها به فروش می رسند همگی جز برندهای برتر و اصل بوده و می توانند به شما این اطمینان را بدهند که محصولی که خریداری و مصرف می کنید کاملا اورجینال و اصل است.

انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن

انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن

اما انواع مکمل هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارند شامل چه مواردی می شوند؟ این مکمل ها می توانند به خوبی نیاز بدن شما به مواد معدنی را تامین کنند. برخی از آن ها از ترکیب چند ماده غذایی متنوع و برخی دیگر نیز صرفا از یک ماده معدنی و یا ویتامین تشکیل شده اند. در ادامه به معرفی چند مورد از معروف ترین و مشهورترین این مکمل ها می پردازیم.

ویتامین D

اولین مکملی که می تواند در سیستم ایمنی بدن شما بسیار نقش داشته باشد ویتامین د است. این ویتامین را می توانید از طریق مصرف غذاهای حاوی آن و همچنین نور آفتاب جذب کنید؛ اما در صورتی که امکان هیچ کدام از این موارد برایتان وجود نداشته باشد و یا آن که میزان نیاز بدن شما به این ویتامین بسیار شدید باشد بهتر است از مکمل های آن استفاده کنید.

روی

ماده معدنی روی که با نام زینک نیز شناخته می شود مورد بعدی است. زینک می تواند در تقویت کردن سیستم ایمنی بدن و همچنین ارتقا عملکرد این سیستم بسیار موثر باشد. در حقیقت سلول های بخش ایمنی برای رشد و همچنین عملکرد خودشان به زینک یا همان روی نیاز دارند.

یکی دیگر از ویژگی های زینک مربوط به آن است که این ماده می تواند از سد خونی مغزی مغز دفاع کرده و از ورود مواد بیماری زا به داخل مغز جلوگیری کند. در حقیقت با کم شدن میزان روی بدن میزان ابتلا به بیماری های عفونی نیز در شخص زیاد می شود.

ویتامین C

ویتامینی نام آشنا و بسیار معروف که همواره مورد استفاده افراد بسیاری است. خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن که شامل ویتامین سی باشد می تواند به شما در موارد مختلفی کمک کند. اولا آن که بدن با داشتن ویتامین سی مورد نیازش امکان مقابله با میکروب ها و عوامل خارجی را به شکل بهتر و ساده تری دارد. دومین مورد آن است که با وجود این ویتامین در بدن می توانید شادابی را در پوست خود نیز احساس کنید. مسلما پوست شما به عنوان اولین خط دفاعی بدن تاثیر بسیار مهمی بر روی سلامتی جسمانی شما ایفا می کند.

سلنیوم

یکی دیگر از مواد معدنی که در هنگام خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن ممکن است به چشم شما بخورد، ماده ای به نام سلنیوم است. این مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در حقیقت باعث می شود تا کل سیستم ایمنی افزایش مقاومت قابل ملاحظه ای را تجربه کند که در برابر نفوذ عوامل بیماری زا به بدن می تواند بسیار موثر باشد.

نکات مهم در خرید مکمل های تقویتی

نکات مهم در خرید مکمل های تقویتی

در خصوص خرید مکمل های تقویتی لازم است تا به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات می توانند به شما کمک کنند تا انتخاب مناسبی را انجام دهید. اولا آن که در هنگام خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن حتما به برند و نام تجاری آن مکمل دقت کنید. بهتر است مکمل خریداری شده را از یک برند معتبر بگیرید و از این طریق از بابت اصل بودن آن مطمئن شوید.

مورد بعدی در خصوص تاریخ تولید و انقضای محصول است که بر روی بسته بندی محصول درج می شود و اهمیت بسیار زیادی دارد. مورد سوم آن است که بهتر است پیش از خرید مکمل های تقویتی حتما با یک پزشک و یا مشاور تغذیه مشورت کنید زیرا گاهی اوقات اگر یک ماده در بدن بیشتر از حد لازم باشد می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

جمع بندی

موضوعات مطرح شده در خصوص خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن را به خوبی در ذهن داشته باشید و فراموش نکنید که این موضوعات می توانند به شما کمک کنند تا بهترین خرید را از این بابت انجام دهید.