خانه / کودک / مکمل کودکان / انواع شربت و مکمل اشتها آور کودکان

نمایش دادن همه 8 نتیجه

عوامل مختلفی در کم اشتهایی یا بی اشتهایی کودکان تاثیر گذار است. عادات بد غذایی، مشکلات خلقی، لجبازی کودکان، مشکلات پزشکی و بسیاری دلایل دیگر می توانند باعث ایجاد کم اشتهایی در کودکان شوند. برای رفع این مشکل مهم ترین اقدامی که می توان انجام داد، مراجعه به پزشک برای پیدا کردن علت این مشکل است.

لجبازی کودکان در کم اشتهایی یا بی اشتهایی

کودکان در سنین رشد نیاز به تغذیه مناسب و تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان را دارند. حال ممکن است در این میان کودکانی باشند که در هنگام غذا خوردن اذیت کنند و تمایلی به خوردن غذا نداشته باشند. عدم مصرف غذا سبب می‌شود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک تامین نشود و همین امر سلامتی کودک را به خطر می‌اندازد. مکمل اشتها آور کودکان حاوی مواد محرک اشتها است و معمولا برای کودکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمایلی به خوردن غذا ندارند.

بهترین شربت اشتها آور کودکان

شربت اشتها آور کودکان که با نام مکمل افزایش اشتهای کودک نیز شناخته می شود، حاوی مواد محرک برای تحریک اشتها در کودکانی است که از خوردن غذا امتناع می ورزند. این شربت ها حاوی ترکیبات مختلفی هستند. برخی از آنها علاوه بر بهبود اشتهای کودکان، ویتامین ها و مواد مغذی را نیز به همراه دارند. بنابراین قبل از خرید مکمل افزایش وزن کودکان با پزشک مشورت کنید، تا بر اساس نیاز کودک شما شربت مناسب را تجویز نماید.

نکته مهم: زمان مصرف مکمل اشتها آور کودکان نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. در اکثر موارد خوردن این شربت حدود ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی توصیه می شود.

بهترین شربت اشتها آور کودکان

عوارض مصرف مکمل های اشتها آور چیست ؟

مادران باید دقت نمایند که اگر منحنی رشد کودکشان خوب پیش می‌رود نباید کودک را مجبور به خوردن غذا بنمایند. لاغر بودن فرزند دلیل بر بیماری کودک نیست. استفاده سرخود از مکمل اشتها آور کودکان عوارض جانبی زیادی را به همراه دارد. گیجی، خواب آلودگی، عدم تمرکز، اسهال و استفراغ از جمله عوارضی هستند که ممکن است در اثر استفاده سرخود از این مکمل‌ها رخ دهد.

برای نتیجه گیری بهتر مکمل اشتها آور کودکان باید به صورت دوره‌ای و کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد و استفاده طولانی مدت از آن بسیار خطرناک است. استفاده از مکمل اشتها آور در کودکان زیر دو سال ممنوع است.

قیمت شربت و مکمل اشتها آور کودکان

قبل از خرید مکمل اشتها آور کودکان با پزشک در مورد نوع رفتار و وضعیت جسمانی کودک خود مشورت کنید تا بتوانید بر اساس نیازهای تغذیه ای و جسمی او بهترین شربت را انتخاب نمایید. قیمت شربت اشتها آور کودکان بر اساس ترکیبات و نوع کارایی آن متفاوت است. برای آگاهی از قیمت شربت اشتها آور کودکان می توانید به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

سخن آخر

داروخانه آنلاین تخصصی مادر و کودک بی بی دارو بستری را فراهم نموده تا بتوانید به راحتی تنها با یک کلیک از منزل و یا محل کار محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن محصول را در منزل تحویل بگیرید. مشاوران بی بی دارو  به صورت تخصصی می‌توانند در زمینه خرید شربت اشتها آور برای کودکان اطلاعات لازم را در این مورد به طور رایگان در اختیار شما قرار دهند.