وبلاگ

خواص قرص مولتی ویتامین بانوان چیست؟

خواص مولتی ویتامین زنان

فهرست مطالب

قرص مولتی ویتامین زنان به طور اختصاصی برای بانوان طراحی شده زیرا سیستم و ساختار بدن بانوان با آقایان در بعضی جهات کاملا فرق دارد.  هرچند همه ویتامینها و مواد معدنی برای بدن لازم است ولی مقدار نیاز بانوان و آقایان با هم فرق دارد. چون خانم ها به مقدار بیشتری آهن نیازمندند، از این رو مقدار آهن موجود در قرص مولتی ویتامین بانوان بیشتر از مولتی ویتامین آقایان می باشد.

ضرورت استفاده از مولتی ویتامین برای بانوان

امروزه مصرف قرص مولتی ویتامین بانوان اهمیت زیادی دارد. علت این امر آن است که امروزه شیوه زندگی طوری شده که بیشتر بانوان شاغل هستند و امکان دارد تهیه مواد غذایی مناسب و تغذیه درست و سالم برای آنها دشوار باشد. از این رو ممکن است به علت کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مشکلات جدی برای سلامتی خانم ها رخ دهد و دچار کمبود مواد مغذی گردند. این کمبود با مصرف یک مکمل غذایی مناسب به خوبی قابل پیشگیری است.

مصرف مواد غذایی ارگانیک بهترین منبع ویتامین و مواد معدنی  مورد نیاز روزانه است. ولی سبک غلط زندگی موجب شده تا کمبود انواع ویتامین خصوصا در خانم ها بیشتر از گذشته باشد. بانوان شیرده و یا باردار،خانم هایی که از رژیم غذایی سالمی پیروی نمی کنند، و یا بانوانی که دچار اختلال در جذب ویتامین ها هستند بیش از سایر بانوان نیازمند مصرف مکمل مولتی ویتامین هستند.

همینطور با بالا رفتن سن، بدن بانوان به کلسیم بیشتری نیاز پیدا می کند زیرا جذب کلسیم مورد نیاز از طریق غذا از سن سی سالگی به بعد دچار افت شدید می شود. در نتیجه ضروری است بانوان از مکمل های مولتی ویتامین بانوان استفاده نمایند. این مکمل ها حاوی مواد معدنی ضرور چون: کلسیم، آهن، منیزیم، سلنیوم، روی، مس، ویتامین  های A، C، E، K  و  ویتامین های گروه B هستند.

بهترین ویتامین برای زنان

نقش ویتامین های گروه ب: این گروه از ویتامین ها موجب حفظ سلامت دستگاه ایمنی و عصبی می شوند. همچنین ویتامین های گروه ب در کاهش استرس و افسردگی موثرند.

نقش ویتامین D: حضور این ویتامین در بدن موجب جذب بهتر کلسیم میگردد.

نقش کلسیم: این ماده معدنی مسئول تقویت استخوان ها و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است.

نقش ویتامین A: این ویتامین برای تقویت بینایی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های خودایمنی نقش موثری دارد.

نقش آهن: آهن برای پیشگیری از کم خونی و اکسیژن رسانی بهتر به سلول ها نقش موثری دارد.

ویتامین های ضروری برای زنان بالای 30 سال

مصرف قرص مولتی ویتامین بانوان برای خانم های بالای سی سال ضروری است، چون این بانوان در سنین باروری قرار دارند. بانوان بالای سی سال به ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B9 و B12، ویتامین D، آهن، امگا 3، کلسیم، منیزیم و روی دارند.

نقش قرص مولتی ویتامین بانوان در خانم های بالای سی سال عبارت است از:

پشتیبانی از تعادل هورمونی: ترشح هورمون  های بدن وابسته به ویتامین  ها ومواد معدنی است. چون هورمون ها از این مواد مغذی ساخته می شوند.در نتیجه مصرف قرص مولتی ویتامین خانم ها باعث حفظ تعادل هورمونی بدن می گردد.

جلوگیری از کم خونی در عادت ماهیانه و یا زایمان: خانم ها در عادت ماهیانه مقدار قابل توجهی مواد مغذی از دست می دهند. زایمان هم از مرحله ای استرس زا برای بدن است. مصرف مولتی ویتامین زنان در این دوران موجب جبران مواد معدنی از دست رفته می شود.

ویتامین های ضروری برای زنان بالای 40 سال

مصرف غذای مفید  و سالم برای تمام گروههای سنی علی الخصوص افراد با بیش از 40 سال مفید بسیار ضروری است. در عین حال بدن در محدوده 40 سالگی با تغییرات متابولیسمی همراه می شود.  این تغییرات موجب شده متخصصان یک لیست از ویتامینها را برای زنان بالای 40 سال توصیه کنند. زنان بالای 40 سال نیازمند مصرف قرص مولتی ویتامین بانوان هستند زیرا ویتامین ها و مواد مغذی بعد از رسیدن به 40 سالگی برای حفظ و بهبود سلامت نقش اصلی دارد. چون امکان دارد بدن در 40 سالگی و حتی بالاتر عملکردی مانند 20 سالگی نداشته باشد.

ویتامین های ضروری برای زنان بالای 50 سال

مصرف قرص مولتی ویتامین بانوان بعد از سن 50 سالگی ضروری است، زیرا بدن تغییرات عمده ای را تجربه می کند. اگرچه تغییرات جسمی در آقایان و بانوان یک شکل نیست ولی در بیشتر موارد هم مشترک است.

بانوان با ورود به 50 سالگی ممکن است دچار مواردی چون یائسگی، تغییرات هورمونی، بروز افسردگی، کم شدن توانایی های مغز، کم شدن توانایی سیستم ایمنی بدن، کاهش قدرت شنوایی، کاهش قدرت مفاصل و  استخوان ها، ریزش یا سفید شدن موها، زیاد شدن چین و چروک پوست، کاهش بینایی، پوکی استخوان و حتی سرطان شوند.

به همین علت توصیه می شود بانوان بعد از سن 50 سالگی حتما از قرص مولتی ویتامین بانوان استفاده نمایند. مصرف کلسیم برای پیشگیری از پوکی استخوان در این سن برای بانوان بسیار ضروری است. همچنین بانوان در این سنین به سایر مواد مغذی مثل آهن، ویتامین های گروه ب، ویتامین A، ویتامین K، امگا 3، روی، منیزیم، ید، سلنیوم، ویتامین ث و … نیاز دارند.

ویتامین های ضروری برای زنان باردار

زنان باردار و یا زنان شیرده و زنانی که اقدام به بارداری می کنند بیشتر از بقیه افراد به ویتامین ها و مواد معدنی خاص، به ویژه فولیک اسید نیازمندند. اغلب خانم هایی که از رژیم غذایی سالم و متنوعی پیروی می کنند تا حدودی قادر به دریافت مواد مغذی از رژیم غذایی خود هستند.

ولی بیشتر بانوان برای اطمینان از دریافت تمام ویتامین ها ومواد معدنی لازم جهت حفظ سلامت خودشان و جنین باید از مکمل بارداری مثل قرص مولتی ویتامین بانوان استفاده نمایند. اغلب همه ی ویتامین های دوران بارداری معمولا در یک مکمل موجود است.

مولتی ویتامین شیردهی و قرص مکمل بارداری، مکمل های غذایی اغلب حاوی ترکیباتی از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز در زمان بارداری می باشند. استفاده از ویتامین های خاص دوران بارداری منجر به کاهش عوارض پیش روی مادر و جنین می شود و به مادر کمک میکند بارداری را با موفقیت پشت سر بگذارد.

قرص مولتی ویتامین بانوان حاوی فولیک اسید، آهن، روی،  ویتامین B 12، کلسیم، ویتامین D، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، ید،  ویتامین های E  و  C است که موجب تامین نیاز بانوان باردار و شیرده می شود.

1 دیدگاه در “خواص قرص مولتی ویتامین بانوان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *