وبلاگ

کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی برای چیست؟

مولتی ویتامین صورتی برای چیست

فهرست مطالب

ویتامین ها ترکیباتی مغذی هستند که بدن برای فعالیتش به آنها نیاز دارد. اغلب اوقات بدن قادر است ویتامین های مورد نیاز خود را از طریق مواد غذایی فراهم کند. گاهی اوقات در اثر رژیم های لاغری، بیماری، عدم تغذیه مناسب، افزایش سن، دیالیز، بارداری یا شیردهی بدن دچار کمبود ویتامین گردد. در این صورت ضروری است با مصرف یک قرص مولتی ویتامین، کمبود ویتامین را جبران نمود.

کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی حاوی ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی لازم برای بدن است. این مکمل به علت جلد صورتی رنگی که دارد، به نام مولتی ویتامین صورتی نیز مشهور شده است و اغلب مردم آن را به همین نام میشناسند.

بررسی محتویات کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی

با توجه به تفاوت های جسمانی بانوان و آقایان بعضی از مولتی ویتامین ها مخصوص خانم ها و برخی دیگر مخصوص آقایان تولید و فرموله می گردد. بعضی از مولتی ویتامین ها جهت رده های سنی میانسال و بالای 50 سال فرموله و تولید شده اند.

کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی یک مکمل غذایی کامل جهت جبران کمبود های تغذیه ای بوده و دردو نوع مخصوص کودکان و بزرگسالان تولید می گردد. این محصول به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبش میان مردم محبوبیت دارد.

مولتی ویتامین مینرال صورتی موجب بازیابی توان ذهنی و افزایش توان فیزیکی شده و دارای خواص آنتی اکسیدانی برای مقابله با افسردگی و سایر اختلالات روانی است. مصرف مولتی ویتامین صورتی به صورت موقت در زمان بیماری و یا زمانی که بدن نیازمند دریافت مقدار بیشتری از ترکیبات مغذی است مثل زمان بارداری و شیردهی توصیه می گردد. مولتی ویتامین صورتی غنی از ویتامین های  A، E، D، ویتامین های گروه B، ویتامین C، اسید فولیک، آهن، ید، کلسیم و منیزیم است.

ترکیبات مولتی ویتامین صورتی

بیشتر بخوانید: خواص قرص مولتی ویتامین بانوان

  • ویتامین A

این ویتامین برای تقویت بینایی و استخوان ها و پوست خیلی مهم است. این ویتامین موجب درمان آکنه، پیشگیری از ایجاد چین و چروک و کنترل بیماری های پوستی مثل پسوریازیس می گردد. همچنین مصرف ویتامین A موجب پیشگیری از رشد سلول های سرطانی می شود.

  • ویتامین C

ویتامین C یکی از اصلی ترین ترکیبات موجود در کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی است. زیرا این ویتامین جهت رشد و ترمیم بافت ها در همه قسمت های بدن لازم است. وجود این ویتامین محلول در آب نقش موثری در کلاژن سازی دارد. این ویتامین یک فاکتور مهم برای التیام زخم ها و ترمیم و حفظ استخوان و دندان ها است. علاوه بر این ویتامین C موجب افزایش ایمنی بدن میشود.

  • کلسیم

در فرمولاسیون قرص مولتی ویتامین مینرال صورتی، کلسیم نیز وجود دارد. زیرا کلسیم نقش مهمی در عملکرد طبیعی اعصاب، سلول ها، ماهیچه ها و استخوان سازی دارد. در صورت کمبود کلسیم، بدن کلسیم خود را از استخوان ها می گیرد و در نتیجه ساختار استخوان ها تضعیف می شود و در نتیجه پوکی استخوان ایجاد می شود.

  • اسید فولیک

اسید فولیک حالت مصنوعی فولات است. فولات در بعضی غذاها وجود دارد و برای ساخت سلول های سالم به ویژه گلبول های قرمز خون لازم است. سطح پایین فولات منجر به نوع خاصی از کم خونی می گردد. رژیم غذایی نامناسب مثل اعتیاد به الکل، بارداری، مشکلات معده یا روده ،دیالیز و…عامل کاهش سطح فولات در بدن و عدم جذب آن است. زنان باردار باید در دوران بارداری مقادیر ضروری اسید فولیک را از رژیم غذایی و یا مکمل ها دریافت کنند تا جنین دچار نقص مادرزادی لوله نخاعی نشود. مکمل مولتی ویتامین مینرال صورتی دارای اسید فولیک بوده و برای درمان و پیشگیری از سطح پایین فولات مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص مولتی ویتامین مینرال برای چیست؟

موارد مصرف کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی

کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی برای تامین ویتامین ها و سایر مواد معدنی ضروری برای بیمارانی که تغذیه کافی ندارند و یا رژیم غذایی شان بدون مواد معدنی ضروری است تجویز می شود. اغلب برای مادران باردار و یا شیرده نیز این مولتی ویتامین تجویز می گردد.

کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی برای چاقی

از کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی برای تامین ویتامین هایی استفاده می شود که از راه رژیم غذایی جذب بدن نمی گردند. همینطور از این محصول برای رفع کمبود املاح و ویتامین ها در صورت تغذیه نامناسب، اختلالات گوارشی، مصرف بعضی از داروها استفاده می گردد. کلا مولتی ویتامین مینرال دارای ترکیبات مغذی بوده و اشتها آور است. این زیاد شدن اشتها در صورت کنترل نشدن و یا  نداشتن فعالیت بدنی و تحرک کافی و مستمر امکان دارد موجب افزایش وزن شود.

عوارض کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی

مصرف کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی دارای عارضه نمیباشد و گزارشی مبنی بر خطرات یا عوارض جانبی ناشی از مصرف آن منتشر نشده است. اما بهتر است حین مصرف این محصول، توصیه ها و تجویز پزشک و متخصص تغذیه را جدی بگیرید. در صورتی که پس از مصرف مولتی ویتامین صورتی دچار آلرژی شدید و علائم آلرژی بیشتر از دو روز طول کشید، به پزشک خود اطلاع دهید.

زمان مصرف کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی

مصرف مولتی ویتامین مینرال صورتی محدود به تایم خاصی نیست و شما می توانید در هر موقع از شبانه روز مصرف کنید. فقط توجه داشته باشید این محصول باید مرتب مصرف شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. بهتر است هر روز در یک زمان خاص مثل بعد از مصرف صبحانه میل نمایید. بعضی از مواد مغذی فعال مثل ویتامین D موجب افزایش جذب کلسیم و ویتامین C موجب افزایش جذب آهن می می گردند. پس بهتر است هر روز یک کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی رنگ را با معده خالی و با یک لیوان آب مصرف نمایید.

کلام آخر:

بدن ما برای تامین انرژی، تقویت سیستم ایمنی و انجام فعالیت های روزانه نیازمند ویتامین ها و املاح معدنی متعددی است. از این رو تامین ویتامین های مورد نیاز بدن بسیار مهم است. کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی رنگ یکی از شناخته شده ترین، پرطرفدارترین و اقتصادی ترین مکمل های مولتی ویتامین موجود است. این محصول حاوی ویتامین ها و مواد مغذی است که قادر است کمبودهای ناشی از بیماری، تغذیه نامناسب و بارداری را تامین کند. این مکمل محصول شرکت الحاوی بوده و از تمامی داروخانه ها قابل تهیه است.

علاوه بر این مولتی ویتامین مینرال صورتی شما می توانید لیست بهترین مولتی ویتامین مخصوص زنان را مشاهده نمایید.

7 دیدگاه در “کپسول مولتی ویتامین مینرال صورتی برای چیست؟

  1. غلامعلی گفت:

    تغذیه چرا با کپسول’ میوه رو ارزون کنید تا مردم مجبور نشن قرص بخورن

    1. کاش این قدرت رو داشتیم 😊

  2. بهار گفت:

    ببخشید این قرص برا رشد مو خوبه؟؟

    1. درود بر شما
      این مکمل میتونه تاثیر خوبی روی پوست و مو داشته باشه ولی مکمل های تخصصی بهتری هم برای سلامت پوست و رشد مو وجود داره.

  3. مر گفت:

    سلام یک سوال پیش میاد تداخل دارویی که ندارن ! مثلا بعضی از ویتامین ها باید صبح خورد یا با وعده کامل! این همه ویتامین مشکل نداره یکجا برای بدن ؟

  4. مرتی گفت:

    سلام یک سوال پیش میاد تداخل دارویی که ندارن ! مثلا بعضی از ویتامین ها باید صبح خورد یا با وعده کامل! این همه ویتامین مشکل نداره یکجا برای بدن ؟

    1. درود بر شما
      این مکمل یک مکمل تقویتی عمومی محسوب میشه و مطمینا به اندازه مکمل های تخصصی اثر درمانی نخواهد داشت ولی در حالت کلی تداخل قابل توجهی بین ویتامین های این مکمل برای جذب در بدن وجود نداره و بدون تجویز پزشک هم میشه با خیال راحت مصرف کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *