وبلاگ

معرفی مکمل برای لاغری و چربی سوزی سریع

معرفی مکمل های لاغری

فهرست مطالب

معرفی مکمل برای لاغری و چربی سوزی سریع

مقدمه

افزایش وزن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که افراد مختلف با آن درگیر هستند. اضافه وزن در گروههای سنی مختلف نه تنها بر ظاهر افراد از نظر زیبایی تاثیر منفی دارد، بلکه زمینه ساز ابتلا یا بدتر شدن بسیاری از بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای قلبی عروقی، کبدی، مشکلات حرکتی می باشد. توجه به این نکته ضروری است که بهترین راه کاهش وزن داشتن رژیم غذایی مناسب شامل کمتر کردن و نه حذف مصرف چربی، قند و کربوهیدرات فراوان، افزایش تحرک از طریق انجام ورزش  مناسب و مداوم یا پیاده روی روزانه  می باشد. در این مقاله از داروخانه آنلاین بی بی دارو  سعی داریم تا بصورت مختصر   اطلاعاتی در مورد بهترین داروهای مورد استفاده در رژیم های کاهش وزن و لاغری را با شما به اشتراک بگذاریم .

داروهای دفع کننده چربی

عملکرد اصلی این گروه از داروها, کمتر کردن میزان چربی جذب شده از طریق روده می باشد. این داروها _ که سر دسته آنها،  ارلیستات با نام تجاری ونوستات در ایران شناخته شده تر است _ با غیر فعال کردن آنزیم لیپاز مانع هضم شدن چربی ها در دستگاه گوارش می شوند و در نتیجه چربی بدون جذب شدن، از بدن دفع می گردد. به همین خاطر داشتن مدفوع چرب یکی از عوارض مصرف این داروها خواهد بود.

قابل ذکر می باشد که این دارو گاها توسط پزشکان بصورت محدود برای کنترل چربی خون بالا (کلسترول بالا)  به همراه دیگر داروهای پایین آورنده  چربی خون تجویز می شود. توجه به این نکته ضرورت دارد که ونوستات در برخی افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای, منع مصرف داشته یا باید با احتیاط مصرف گردد. علاوه براین با توجه به عدم جذب چربی در صورت مصرف ونوستات، جذب ویتامینهای محلول در چربی نیز با مشکل مواجه می شود که برای جلوگیری از کمبود ویتامین مصرف مولتی ویتامین توصیه می شود.

پودرهای های حاوی فیبرهای غذایی

تحقیقات نشان داده اند رژیم غذایی غنی از فیبر میتواند با افزایش حرکات روده مانع جذب  چربی گردد. به همین دلیل کمپانی های داروسازی اقدام به تولید پودرهای غنی شده از این فیبرها نموده اند. این پودرها با پرکردن فضای معده ضمن ایجاد احساس سیری، با افزایش حرکات دستگاه گوارش میزان جذب چربی را کاهش داده در نهایت به کمتر شدن وزن شخص کمک میکنند. پودرهای معروفی مانند اسلیم لست  از این دسته اند.

پودر اسلیم لست 1 کارن

پودر اسلیم لست 1 کارن، یک مکمل فیبری-پروتئینی ایده‌آل، برای کمک به کاهش وزن و کنترل چربی و قند خون است. این محصول، حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن است. این محصول می‌تواند در کنار رژیم غذایی، به کاهش بیشتر و موثرتر وزن کمک کند.

 

پودر اسلیم لست 1 کارن

پودر لیپو اسلیم کارن

پودر لیپو اسلیم کارن، یک مکمل فیبری-پروتئینی مناسب، برای کمک به کاهش وزن در افرادی است که از اضافه وزن و همچنین چربی خون بالا رنج می‌برند. این محصول حاوی فیبرهایی است که با پر کردن معده، به ایجاد سیری کاذب کمک می‌کنند. علاوه بر این تاثیر، پکتین، که یکی از فیبرهای موجود در این محصول است، به کاهش چربی خون هم کمک می‌کند.

 

پودر لیپو اسلیم کارن

گلیکو اسلیم کارن

گلیکو اسلیم کارن، مکملی پروتئینی و حاوی انواع فیبرهای محلول مورد نیاز بدن است. این فیبرها، در معده حجیم شده و با ایجاد حس سیری، به کاهش وزن، کاهش اشتها و کنترل چربی خون و قند خون کمک می‌کند. ترکیبات پروتئینی موجود در گلیکو اسلیم کارن، علاوه بر کمک به تامین نیاز بدن، با تحریک ترشح هورمون گلوکاگون، و سپس تاثیر بر قسمت مربوط به گرسنگی در مغز، به کاهش اشتها کمک می‌کند.

 

گلیکو اسلیم کارن – اسليم لست 3

 

 مکمل گیاهی نیچر فیت:

این فراوده کاملا گیاهی با دارا بودن مقادیر زیادی از عصاره جو دوسر نه تنها حاوی مقادیر زیادی ویتامین های گروه B می باشد بلکه با افزایش حرکات روده و ایجاد حالت سیری کاذب جلو اشتها را گرفته منجر به کمتر شدن وزن میگردد.

 مکمل های چربی سوز

مکمل های گیاهی مختلفی نظیر اسلیم کوییک و اسلیم مکس نیز با داشتن عصاره کرفس وچای  سبز و شوید بهمراه چند ترکیب گیاهی دیگر نه تنها باعث کاهش جذب چربی از روده می شوند بلکه باعث افزایش سوخت و ساز بدن(متابولیسم )شده و در نتیجه منجر به کاهش وزن میگردند .

قرص اسلیم کوئیک گل دارو

قرص اسلیم کوئیک گل دارو که به عنوان مکمل لاغری و چربی سوز گیاهی معروف است، یکی از محصولات ایرانی است که توسط شرکت گل دارو برای کاهش وزن و کم کردن اشتها تولید و عرضه شده است. قرص اسلیم از عصاره خشك بذر کرفس، گیاه و بذر شوید و چای سبز تشكیل شده است.

قرص اسلیم کوئیک گل دارو

کارنیتین

کارنیتین یکی از اسیدهای آمینه طبیعی موجود در بون انسان می باشد که نقش مهمی در تنطیم متابولیسم بدن ایفا می کند.این ماده طبیعی بعنوان موتور اصلی میتوکندری (کارخانه تولید انرژی) در بدن عمل کرده و باعث افزایش مصرف انرژی می گردد.در نتیجه مصرف کارنیتین یا همان ال کارنیتین با افزایش سوخت و ساز بدن باعث مصرف ذخایر چربی بدن شده و منجر به کاهش   ( ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰۰،۱۰۰۰ میلی گرم و ویال خوراکی ۱۰۰۰ و ۵۰۰ میلیگرمی) وزن می شود. شایان دکر است بهترین اثر بخشی این فرواده زمانی حاصل می شود که این مکمل بهمراه  فعالیت بدنی مداوم مصرف میگردد.

قرص ال کارنیتین 500 میلی گرم کارن

کپسول ردوکسا نوتراکس 

این مکمل حاوی مقادیری مراتریم بوده که نقش مهمی در جربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن دارد.مصرف این مکل گیاهی  بصورت چشمگیری باعث کمتر شدن سایز دور کمر و و درنتیجه وزن می شود.

 

کپسول ردوکسا نوتراکس

 

فراوردهای حاوی عصاره چای سبز ،قهوه سبز

از دیگر روشهای کمتر کردن وزن استفاده از عصاره چای سبز یا قهوه سبز می باشد این دو ترکیب گیاهی که در فرمولاسیون مکمل هایی نطیر گرین تیدین (حاوی چای سبز)، گرین لس (عصاره قهوه و چای سبز ) تن لس و گرین فیت باریج (حاوی عصاره  های زیره،زنیان مرزنجوش و…)  بکار رفته اند با مکانیسم های، افزایش سوخت و ساز چربی، ایجاد حس سیری  باعث کاهش   وزن می شوند.

جهت خرید کلیک کنید

 

 فراوده های بلاک کننده جذب کربوهیدرات

در بین افراد دارای اضافه وزن کسانی هستند که اشتهای فراوانی برای خوردن غذاهای حاوی کربو هیدرات نطیر انواع شیرینی ،نان یا برنج دارند. در این موارد توصبه میگردد در کنار بقیه روشهای کاهش وزن ،مصرف فراوروه ای نظیر کربو بلاکر یا کربوفایت توصیه می شود.این فراورده های جلو ولع فراوان جهت مصرف کربوهیدرات را گرفته و با ایجاد حس سیری باعث کمتر شدن وزن میگردند.

نتیجه گیری

اگر چه اضافه وزن با خود مشکلات جسمی و روانی زیادی بهمراه دارد، اما در پیش گرفتن روشی صحیح و مبتنی بر علم برای کم کردن وزن، جهت حفط سلامت و طول عمر مناسب لازم و ضروری است. لذا قبل از  اقدام به شروع هر مکمل و یا دارو جهت رسیدن به وزن ایده آل حتما با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید. اعضای گروه علمی داروخانه آنلاین بی بی، میتوانند بهترین مشاوره را جهت انتخاب مکمل مناسب و همچنین در پیش گرفتن روش علمی جهت کاهش وزن در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *