وبلاگ

آیا همیشه عرق سرد نشانه سکته قلبی است؟

عرق سرد نشانه چیست؟

فهرست مطالب

عرق سرد نشانه چه چیزی است؟ آیا تا به حال این نوع از عرق کردن را تجربه کرده‌اید؟ این مقاله برای افرادی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند، یعنی نمی‌دانند این مدل از عرق کردن چه نشانه‌هایی دارد، در اثر چه عواملی بروز پیدا می‌کند و چرا باید به آن توجه کنیم، می‌تواند مفید باشد. بنابراین اگر شما نیز جزء همین دسته از افراد هستید، بهتر است به این مقاله با دید بهتر و بازتری توجه داشته باشید.

عرق سرد چیست؟

اولین موضوع آن است که عرق سرد چیست و چگونه ایجاد می‌شود. به طور کلی دو نوع عرق سرد و عرق گرم وجود دارد. عرق گرم همان چیزی است که در هنگام ورزش کردن، راه رفتن در خیابان در یک روز گرم تابستانی و در زمانی که لباس‌های زیادی روی هم پوشیده‌ایم، حس می‌کنیم.

اما عرق سرد چیزی است که به اندازه عرق گرم شناخته شده نیست، با این وجود این مدل از عرق کردن را زمانی تجربه می‌کنیم که معمولا احساس گرما وجود ندارد و ممکن است با حالت‌هایی همچون لرز، عرق کردن‌های شبانه و عرق کردن به خاطر مصرف یک نوع داروی خاص همراه باشد. در عرق سرد شما در وهله اول احساس سرمای خاصی را نمی‌کنید، در واقع ابتدا عرق می‌کنید و زمانی که دانه‌های عرق از روی پوست شما تبخیر شدند، احساس سرما وارد بدن شما می‌شود. در این حالت شما حس خواهید کرد لباس های شما به خاطر عرق خیس شده اند.

دلایل ایجاد عرق سرد

دانستیم که عرق سرد چیست و چه فرقی با عرق گرم دارد. حال باید بدانیم که دلایل مربوط به ایجاد عرقهای سرد شامل چه مواردی می‌شود؟ اگر بدانیم که این نوع از عرق چگونه بروز پیدا می‌کند، احتمالاً پیدا کردن راهکار‌های مناسب و مربوط به آن نیز بسیار ساده‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

عفونت

داشتن عفونت در بدن می‌تواند دلیل مهمی برای ریختن عرق‌های سرد باشد. گاهی اوقات این عفونت کاملاً مشخص است و احتمالاً در صدد درمان آن نیز هستید و گاهی اوقات حتی خودتان نیز از داشتن چنین عفونتی بی‌اطلاع بوده و همین عرق کردن سرد می‌تواند به شما در این زمینه آگاهی لازم را بدهد.

تب

تب

معمولاً تب کردن در کنار عرق‌های سرد دیده می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا تب و عرق کردن دو مؤلفه تقریباً جدایی ناپذیر از یکدیگر باشند. تب کردن نیز یکی از دلایل اصلی عرق سرد است و همین موضوع سبب می‌شود تا اگر تب کرده باشید، احتمال آن که عرق سرد کنید نیز بسیار زیاد شود.

بیماری‌های زمینه‌ای

بیماری‌های زمینه‌ای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سبب شوند تا فرد دچار عرق‌های سرد شود. این بیماری‌های زمینه شدت‌های مختلفی دارند و به همین دلیل نیز نشانه‌ها و عوارض گوناگون و مختلفی را از یکدیگر نشان می‌دهند.

حمله قلبی

گاهی اوقات بروز حمله قلبی می‌تواند سبب ایجاد عرقهای سرد در بدن شود. در این حالت عرق سرد چون می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد اهمیت زیادی دارد. معمولاً عرق سرد در این موارد همراه با درد دست چپ، گرفتگی عضلات قفسه سینه و چند نشانه مهم دیگر است.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از مواردی است که در تمام افراد اتفاق می‌افتد، اما این موضوع در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود. رایج‌ترین نوع تغییرات هورمونی بخصوص در اوایل یائسگی، در خانم‌ها و در دوران پریودی آن‌ها اتفاق می‌افتد. علاوه بر این اغلب بانوان در دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح هورمون های استروژن دچار عرق سرد می گردند.

مکمل های سندرم پیش از قاعدگی و مکمل یائسگی

استرس

استرس

مورد بعدی که در خصوص ایجاد عرق سرد می‌تواند تأثیر‌گذار باشد مربوط به داشتن استرس است. بسیاری از افراد را دیده‌اید که با وجود داشتن استرس کف دست‌ها و پا‌هایشان و یا به طور کلی تمام بدن آن‌ها دچار عرق کردگی می‌شود که معمولاً از نوع عرق سرد است.

برای کاهش استرس  ویتامین  B  و انواع زینک ها 

قند خون پایین

قند خون در صورتی که پایین‌تر از حد طبیعی باشد می‌تواند باعث شود که فرد دچار عرق سرد شود. این موضوع در دراز مدت می‌تواند خطرناک باشد و لازم است تا حتماً به سرعت آن را درمان کنید. علاوه بر این برخی افراد مبتلا به دیابت به دلایل مختلفی مانند مصرف اشتباه دارو یا در اثر عوارض جانبی داروها ممکن است دچار کاهش قند خون شوند که از علائم آن بروز عرق سرد خواهد بود.

نحوه درمان عرق سرد

یکی از موضوعات مهمی که در این زمینه وجود دارد آن است که نحوه درمان کردن عرق سرد به چه شکلی است؟ برای آن که بتوانید این بیماری را درمان کنید، لازم است تا حتماً ریشه آن را پیدا کنید. ریشه‌یابی این مشکل نیز صرفاً توسط پزشک و معاینات و انجام آزمایشات خاص امکان‌پذیر است. اما شما چه کاری می‌توانید در این بین انجام دهید تا به پزشک خود کمک بیشتری کنید؟

از جمله کار‌هایی که شما می‌توانید در این زمینه انجام دهید آن است که اولاً تمامی نشانه‌هایی که دارید را یادداشت کرده تا بتوانید به صورت جزئی و دقیق به پزشک خود گزارش دهید و دوما آن که دمای بدن خودتان را با استفاده از دماسنج اندازه‌گیری کنید تا بدانید که آیا تب و عرق معمولی دارید یا دچار عرق سرد شده‌اید.

البته راه حل سومی نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک زیادی در این زمینه دهد.

این راه حل مربوط به استفاده از مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن و  مولتی ویتامین است که می‌توانید با استفاده از آن سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف را در خودتان کاهش دهید. فراموش نکنید که هر کدام از این موارد می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشند و لازم است تا میزان مصرف مولتی ویتأمین‌ها را به اندازه داشته باشید که نه عوارض پر خوری و نه عوارض کم خوری آن گریبان گیر شما نشود.

مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن کپسول ایمیون گانودرما ماشروم مد

جمع‌بندی

این مطلب در خصوص عرق سرد تهیه شده بود، در صورتی که شما نیز در خصوص این مضوع اطلاعات کافی نداشتید، می‌توانید این مسأله را با توجه به اطلاعات درج شده در این مقاله مورد بررسی قرار دهید و در زمانی که نیاز به حل کردن این مشکل داشتید، بدانید که به چه نحوی باید عمل کنید. برای تهیه مکمل های مورد نیاز نیز می‌توانید داروخانه آنلاین بی بی دارو مراجعه کرده و ضمن دریافت اطلاعات علمی کافی و دقیق در انواع زمینه ها و گرایش ها، اقلام مورد نیاز خود را با بهترین قیمت سفارش داده در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

9 دیدگاه در “آیا همیشه عرق سرد نشانه سکته قلبی است؟

  1. ساناز گفت:

    من گاهی اوقات عرق سرد میکنم به غیر از کم خونی مشکل دیگه ای ندارم ممکنه بخاطر اون باشه یا مکمل تقویتی که پیشنهاد کردید مصرف کنم اوکی میشم؟

  2. sogol گفت:

    سلام ممنون بابت مقاله خوبتون من همیشه وقتی استرس میگرفتم دست و پاهام عرق میکرد ولی نمیدونستم باید چی مصرف کنم 👌🏻

  3. مریم گفت:

    خیلی مفید بود
    من تا حالا فکر میکردم عرق سرد فقط برای حمله های قلبی هست
    ممنون از اطلاعات خوبتون

  4. گلاله شمس گفت:

    من 22 سالمه عرق سرد زیاد می کنم ولی هیچ یکی از دلایلی که بالا عنوان شده بود ندارم یعنی ممکن دارم سکته میکنم ؟
    ای بابا حتی راه حلشم نگفتید باید چیکار کنیم ؟

  5. سمیرا گفت:

    کاش راه حلی برای درمان در خانه ام میگفتید تا کمتر از دارو ها استفاده کنیم

  6. امیر گفت:

    سلام ، من به تازگی داروی پاروکستین رو با تجویز پزشک مصرف میکنم ، بعضی شب ها هنگام خواب عرق سرد میکنم می خواستم بدونم طبیعیه ؟

  7. پریناز گفت:

    مقاله خوبی بود. کاش در خصوص علایم مرتبط با افت قند خون که یکی از نشانه هاش عرق سرد هستش و راهکارهای پیشگیری از اون و زنگ خطرهاش هم مطلب بزارین چون مادر من مبتلا به دیابت هستن و برام مهمه بدونم اینجور مواقع چه کنم‌.

  8. رونیکا گفت:

    سلام وقت بخیر دخترم موقع مشق نوشتن دستاش عرق میکنه لطفا راهنمایب کنید ممنون

  9. ماهور گفت:

    سلام.
    در مقاله گفته شد که بیماری های زمینه ای مختلفی وجود دارند که باعث عرق سرد می شوند اما ذکر نکردید مثلا چه بیماری هایی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *