وبلاگ

بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه چیست؟

مولتی ویتامین برای زنان یائسه

فهرست مطالب

دوران یائسگی یکی از دوران مهم در زندگی هر یک از زنان میانسال است که معمولا پس از سن 50 سالگی اتفاق می افتد. در این دوران سطح هورمون ها در بدن تغییر می کنند و لازم است که افراد برای کاهش علائم یائسگی، از مولتی ویتامین دوره یائسگی استفاده کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ویتامین های ضروری برای دوران یائسگی و بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال صحبت کنیم.

عوارض دوران یائسگی

دوره یائسگی یکی از دوره های طبیعی در زندگی خانم هاست که با عوارض خاصی همراه می باشد. عوارض دوران یائسگی شامل موارد مختلف زیر می باشد که البته این عوارض می توانند با مصرف قرص یائسگی کنترل و مدیریت شوند:

  • گر گرفتگی
  • تعریق شبانه
  • بی خوابی
  • افسردگی
  • تغییر خلق و خو
  • ناراحتی
  • پوکی استخوان

ویتامین های مورد نیاز برای زنان یائسه

زنان یائسه برای کاهش عوارض دوران یائسگی باید از مکمل ها و مولتی ویتامین دوره یائسگی استفاده کنید. بهترین مولتی ویتامین برای زنان میانسال باید دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی باشد که در ادامه لیست آن ها را بیان کرده ایم.

ویتامین  B6 و B12

ویتامین B6 یکی از ویتامین های مفید برای زنان یائسه است که می تواند از افسردگی ناشی از یائسگی و بی خوابی ناشی از این دوران جلوگیری کند. این ویتامین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز موثر است. ویتامین B12 نیز یکی از ویتامین های مفید برای زنان یائسه بوده که در تولید گلبول قرمز نقش دارد. این ویتامین می تواند باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب، جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف و کنترل التهاب در بدن شود.

کلسیم

با کاهش میزان استروژن در بدن بانوان یائسه، تخریب سلول های سالم استخوانی افزایش پیدا می کند. در این صورت است که احتمال بروز پوکی استخوان بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. کلسیم یکی از انواع مواد معدنی مفید برای استخوان سازی و پیشگیری از پوکی استخوان می باشد.

بهترین قرص کلسیم برای زنان یائسه برای مشاهده لیست انواع کلسیم بر روی قرص کلسیم کلیک کنید.

ویتامین D

ویتامین دی به عنوان یک ویتامین ضروری برای پیشگیری از پوکی استخوان بهترین ویتامین در دوران یائسگی شناخته می شود. این ویتامین  فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر است. با مصرف ویتامین دی در کنار کلسیم، می توان تا حد زیادی از بروز بیماری های مختلف مانند پوکی و نرمی استخوان در سنین بالا جلوگیری کرد.

امگا 3

امگا 3 یکی دیگر از ترکیبات مفید برای مصرف در دوران یائسگی شناخته می شود. امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری بوده که همگی در بهبود سلامت عمومی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف موثر هستند. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند در کنترل التهاب، گر گرفتگی، افسردگی و … در دوران یائسگی موثر باشند.

ویتامین برای زنان یائسه

پوکی استخوان در دوران یائسگی

پوکی استخوان یکی از عوارض شایع در دوران یائسگی است. قبل از دوره یائسگی، هورمونی به نام استروژن در بدن زنان تولید می شد که نقش بسیار مهمی را در بهبود سلامت عمومی استخوان ها ایفا می کرد.

این هورمون می توانست با جذب کلسیم به استخوان ها، باعث افزایش استحکام آن ها شود. اما پس از دوره یائسگی میزان ترشح این هورمون کاهش پیدا می کند. به همین خاطر میزان تخریب سلول های سالم استخوانی بیشتر از تولید آن ها می شود.

به همین خاطر، توصیه می شود که افراد برای کاهش عوارض دوره یائسگی و پوکی استخوان ناشی از این دوره، از مکمل های حاوی کلسیم و ویتامین دی استفاده کنند. در این صورت میزان تخریب در استخوان کاهش پیدا می کند و استحکام استخوان ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بهترین مکمل برای زنان یائسه

یکی از بهترین روش ها برای کاهش عوارض دوران یائسگی، مصرف مولتی ویتامین دوره یائسگی است. مولتی ویتامین های مناسب زنان یائسه دارای ترکیباتی هستند که هر کدام می توانند باعث بهبود علائم بانوان در این دوران شوند. بنابراین، اگر جزء زنان یائسه هستید و به دنبال مصرف یک مولتی ویتامین یائسگی مفید برای خودتان می باشید، می توانید از برندهای زیر که تولید کننده مکمل دوران یائسگی هستند، کمک بگیرید.

برای مشاهده انواع قرص برای افراد بالای 50 سال بر روی قرص مولتی ویتامین بالای 50 سال کلیک کنید.

مکمل A-Z مولتی ویتامین +50 یورو ویتال

مولتی ویتامین دوره یائسگی A-Z یکی از معروف ترین مولتی ویتامین های مخصوص این دوران است. این مولتی ویتامین حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

مصرف ویتامین های موجود در این مولتی ویتامین به شما این امکان را می دهد تا عوارض یائسگی را در خودتان کاهش دهید. این مولتی ویتامین در کاهش بی خوابی و بهبود خلق و خوی شما موثر است. همچنین، به دلیل داشتن ترکیبات متنوع می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد.

کپسول ژلاتینی پریم رز نوتری سنتری

کپسول ژلاتینی پریم رز نوتری سنتری یکی دیگر از قرص های مناسب دوره یائسگی است. این کپسول می تواند برای تنظیم میزان هورمون ها در بدن مورد استفاده قرار گیرد. این کپسول ژلاتینی حاوی گل مغربی است که گل مغربی می تواند تا حد زیادی علائم یائسگی را کاهش دهد. با مصرف این کپسول ژلاتینی شاهد کم شدن احساس گرما در خودتان خواهید بود.

قرص مولتی ویتامین منو لایف لایف

قرص مولتی ویتامین منو لایف لایف آن مناسب بانوان یکی از انواع بهترین مولتی ویتامین دوره یائسگی است. این مولتی ویتامین حاوی ویتامین های ضروری و مواد معدنی بسیار متنوع است که هر کدام در بهبود شرایط جسمی زنان در این دوره مناسب می باشند. مصرف این قرص یائسگی می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان، افسردگی و بی خوابی کمک کند.

سافت ژل روغن گل مغربی های ای پی او های هلث

سافت ژل روغن گل مغربی های ای پی او های هلث یکی از سافت ژل های حاوی اسیدهای چرب مفید برای بدن است. این سافت ژل از گل مغربی تشکیل شده و می تواند به کاهش علائم دوره یائسگی کمک کند. با مصرف این سافت ژل می توانید علائم دوره پیش از قاعدگی را نیز کاهش دهید. این سافت ژل می تواند برای تنظیم شرایط هورمونی بدن گزینه بسیار ایده آلی محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *