وبلاگ

فرق قطره آهن خارجی با ایرانی چیست؟

قطره آهن ایرانی یا خارجی

فهرست مطالب

قطره آهن یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که به صورت اختصاصی برای کودکان و نوزادان تولید شده است. بسیاری از افرادی که قصد خرید این محصول را دارند، میان خرید قطره آهن ایرانی یا خارجی مردد هستند. اگرچه تفاوت های زیادی میان قطره آهن برای نوزاد ایرانی و خارجی وجود دارد؛ اما باز هم نمی توان به طور مطلق گفت که کدام نوع قطره حاوی آهن بهتر است. اگر می خواهید بدانید که فرق قطره آهن خارجی با ایرانی چیست؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آیا قطره آهن برای نوزاد واجب است؟

بدن نوزادان برای داشتن رشد مناسب، به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارد. یون آهن یکی از انواع این ترکیبات است که می تواند برای رشد نوزادان ضروری باشد. کمبود آهن در رشد مغز و سلول ها، ضعف جسمانی و کاهش انرژی کودکان موثر است. با توجه به اینکه شیر مادر نمی تواند آهن مورد نیاز نوزاد را تامین کند، لازم است که همه نوزادان از قطره های حاوی آهن استفاده کنند. بنابراین، قطره آهن برای نوزاد حیاتی و ضروری است.

آیا نوزاد قطره آهن نیاز دارد

کمبود آهن در کودکان چه عوارضی دارد؟

کمبود آهن در کودکان می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در کودکان شود. کودکان در سنین رشد باید با دقت بیشتری مواد غذایی مختلف را مصرف کنند. چون به هر حال هر یک از این مواد غذایی دارای ترکیباتی هستند که مصرف آن ها می تواند به سلامت عمومی بدن آن ها کمک کند. آهن یکی از ترکیبات مغذی است که باعث انتقال اکسیژن از خون به بافت های مختلف بدن می شود.

بدیهی است که کمبود آهن در کودکان باعث عدم انتقال اکسیژن به بافت های مختلف دیگر می شود که این موضوع مشکلات زیادی را به همراه دارد. کاهش کیفیت رشد جسمی، افت انرژی، خستگی مفرط و … از جمله عوارض کمبود آهن در کودکان می باشند. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می کنند افراد حتما از قطره آهن برای نوزاد استفاده کنند.

قطره آهن ایرانی دندان را سیاه می کند؟

یکی از دغدغه های والدین برای دادن قطره آهن به نوزاد این است که نمی دانند آیا قطره آهن باعث سیاهی دندان ها می شود یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطره آهن ایرانی و خارجی هر دو می توانند باعث بروز این مشکل شوند. چون به هر حال یون آهن می تواند با ترکیب شدن با بزاق داخل دهان، باعث ایجاد رنگ روی دندان ها شود. این رنگ نمای ظاهری دندان ها را سیاه می کند، ولی باعث پوسیدگی نمی شود.

در صورتی که قطره آهن برای نوزاد خارجی یا ایرانی دارای یک پوشش خاص باشد که اجازه مخلوط شدن یون آهن درون بزاق را ندهد، در این صورت قطره آهن ایرانی باعث سیاهی دندان های شما نمی شود. بنابراین می توان گفت که سیاه شدن دندان ها در اثر مصرف قطره آهن ایرانی بستگی به نوع قطره و فناوری تولید آن دارد.

بیشتر بخوانید: چرا قطره آهن دندان را سیاه می کند؟

قطره آهن خارجی و عدم بروز عوارض گوارشی

عوارض گوارشی مانند دل درد، دل پیچه، حالت تهوع و … به دلیل مصرف یون آهن در دوران نوزادی شایع است. خوشبختانه با قطره های آهن خارجی و ایرانی تولید شده در کشور ایران و جهان، می توان بدون دغدغه این عارضه از مصرف قطره آهن برای نوزاد، از این محصول استفاده کرد. قطره های آهنی که به صورت پوشش داده شده طراحی شده اند و فرم آهسته رهش دارند معمولا عوارض گوارشی کمتری نسبت به دیگر قطره های آهن دارند. اگر می خواهید از عوارض گوارشی قطره آهن برای نوزاد دوری کنید، بهتر است که توضیحات هر محصول را در این باره بخوانید.

قطره آهن خارجی و سیاه نشدن دندان کودک

فرق قطره آهن خارجی و ایرانی در سیاه شدن یا نشدن دندان های کودکان نیست. البته می توان گفت که اکثر قطره های آهن خارجی دارای تکنولوژی خاصی هستند که موجب سیاهی دندان های کودکان نمی شوند. اما می توان در برخی از برندهای ایرانی قطره آهن نیز این تکنولوژی را مشاهده کرد.

قظره آهن خارجی خوبه

مقدار مصرف قطره آهن برای کودکان چقدر است؟

قطره آهن برای نوزاد یک ضرورت است که باید در بازه های سنی مختلف، به صورت متفاوت مصرف شود. از طرفی چون قطره آهن ایرانی یا خارجی هر دو دارای درصد ترکیبات خاصی هستند و میزان آهن موجود در آن ها متفاوت است، بدیهی است که مقدار مصرف قطره آهن برای کودکان در هر قطره آهن ایرانی یا خارجی با هم متفاوت است. بنابراین، اگر قصد مصرف این قطره ها برای نوزادان و کودکان را دارید، حتما دستور مصرف آن ها را مطالعه بفرمایید.

قطره سيدرال گوچه

قطره سيدرال گوچه یکی از انواع قطره هایی است که برای تامین آهن مورد نیاز بدن کودکان استفاده می شود. این قطره در هر میلی لیتر دارای 10 میلی گرم آهن است. تحمل گوارشی این قطره برای نوزادان بسیار زیاد است و افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند، می توانند این قطره را انتخاب کنند.

قطره آهن لیپوزومال کودکان فروفورت

قطره آهن لیپوزومال کودکان فروفورت یکی از بهترین قطره های حاوی آهن موجود در بازار بوده که می تواند برای تامین آهن مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرد. این قطره در کارخانه داروسازی دکتر عبیدی تولید شده است و باعث سیاهی دندان ها نمی شود. این محصول در هر میلی لیتر از قطره حاوی 15 میلی گرم آهن است.

قطره آهن فروکیدز یوروویتال

قطره آهن فروکیدز یوروویتال محصولی خاص از برند یوروویتال آلمانی است که فواید بسیار زیادی برای بدن نوزادان و کودکان دارد. این قطره باعث سیاهی دندان ها نمی شود و عوارض گوارشی بسیار کمتری دارد. این محصول در هر میلی لیتر، حاوی 10 میلی گرم آهن می باشد.

قطره آهن پدیا بست

قطره آهن پدیا بست یکی از انواع قطره های آهن است که به صورت تحت لیسانس در کشور پرتغال تولید شده است. این قطره آهن برای نوزادان 6 ماه تا 2 سال قابل استفاده است. میزان آهن به کار رفته در این قطره در هر میلی لیتر، 7 میلی گرم است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد فرق آهن خارجی با ایرانی صحبت کردیم. اگر قصد خرید قطره آهن ایرانی یا خارجی را دارید، توصیه می کنیم که حتما به خصوصیات این قطره ها توجه بیشتری داشته باشید. قطره آهن ایرانی یا قطره آهن خارجی تفاوت چندانی با هم ندارند، فقط نحوه تولید و اثربخشی آن ها متفاوت است.

3 دیدگاه در “فرق قطره آهن خارجی با ایرانی چیست؟

  1. مامان زهرا گفت:

    از نظر دارویی نمی‌دونم ولی از نظر طعم و مزه واقعا خارجی ها بهترن

    1. کیانی گفت:

      دقیقا

  2. کیانی گفت:

    البته خارجی ها دیگه کاملا خارجی نیستند . همه شون تولید تحت لیسانس هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *