وبلاگ

ویتامین های مورد نیاز برای کودکان کدامند؟

مولتی ویتامین مورد نیاز کودکان

فهرست مطالب

مولتی ویتامین کودکان یکی از نیازهای اصلی برای بدن کودکان است که به رشد و سلامتی کودک کمک می کند. کودکان علاوه بر اینکه می توانند این ماده را با مصرف مواد غذایی متنوع برای بدن تامین کنند می توانند از مکمل ها نیز کمک بگیرند.

کمبود آن در بدن کودک می تواند باعث سوء تغذیه و عدم رشد کافی شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به رشد و سلامت کودک خود می اندیشید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین مکمل ها آشنا شوید.

اهمیت تامین ویتامین ها برای بدن کودک

یکی از سوالات اکثر پدر و مادرها این است که آیا مولتی ویتامین برای رشد و نمو کودک ضروری است؟. آخرین باری که شما یک بشقاب سبزیجات را به کودک خود دادید و او همه سبزی ها را مصرف کرد، کی بود؟. قطعا خیلی وقت از این ماجرا می گذرد. یک مکمل مرغوب حاوی این ماده، بهترین راه حل برای پر کردن شکاف های تغذیه ای است. مصرف آن برای کودکان، می تواند سیستم ایمنی قوی، استخوان های محکم، سطح انرژی بالا و سلامتی را در بزرگسالی فراهم کند.

یکی از سوالاتی که برای اغلب پدر و مادرها پیش می آید این است که قرص مولتی ویتامین چاق کننده است؟. در پاسخ به این سوال باید بیان کرد به طور معمول این قرص باعث چاق شدن بدن نمی شود. در صورت استفاده بیش از حد معین، می تواند تاثیرات مخرب بر سلامت بدن داشته باشد.

مهم ترین ویتامین های مورد نیاز برای کودکان

آیا شما هم جزء پدر و مادرهای پیگیر هستید که اولویت اول شما سلامتی کودک و رشد مناسب اوست؟. زمانی که پدر و مادر می شوید با این موضوع مواجه می شوید که ده ها مسئولیت بر دوش شماست که یکی از آنها، تامین انرژی و سلامت بدن کودک است.

تغذیه مناسب یکی از جنبه های مهم رشد است که باعث پرورش کودک شاد، سالم و قوی می شود. بدن کودکان مانند بزرگسالان به ویتامین های گروهB، D ، کلسیم، آهن و زینک نیاز دارد که در زیر تصمیم داریم آنها را بررسی کنیم.

 ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B از نیازهای اصلی برای داشتن بدن سالم در کودکان و بزرگسالان است. این گروه شامل B1، B3، B6 و B12 است. نقش این گروه مهم در بدن، تنظیم گردش خون، تامین انرژی بدن و داشتن سیستم عصبی سالم است. برخی مواد غذایی وجود دارند که می توانند به خوبی این ماده مفید را برای بدن تامین کنند. از این مواد غذایی می توان به شیر، آجیل، تخم مرغ، ماهی، پنیر و غیره اشاره کنیم. از آنجا که مواد غذایی همیشه در دسترس نیستند می توانید برای پر کردن شکاف تغذیه ای از مکمل ها استفاده کنید.

ویتامین D

ویتامین D از دیگر موادی است که در برخی مکمل ها وجود دارد و نقش مهمی در سلامتی ایفا می کند. از آنجا که بدن در جذب کلسیم مشکل دارد، نیازمند این ماده است تا سلامت استخوان ها و ماهیچه ها را مهیا کند. جذب آن با قرار گرفتن در معرض آفتاب اتفاق می افتد.

کلسیم

یکی از مواد معدنی مهم برای سلامت و استحکام دندان ها، استخوان ها و ماهیچه های بدن، کلسیم است. با مصرف برخی میوه ها و مواد لبنی می توان نیاز کلسیم بدن کودک را تامین کرد. از آنجا که همیشه مواد غذایی حاوی کلسیم در دسترس نیستند مصرف مکمل می تواند گزینه ای عالی برای تامین کلسیم در بدن کودک باشد.

آهن

از دیگر مواد معدنی که در اغلب مکمل های ویتامین وجود دارد، آهن است. مصرف آهن یکی از نیازهای اصلی کودکان برای رشد سالم است. وظیفه این ماده معدنی در بدن اکسیژن رسانی به گلبول های قرمز است. آهن در مواد غذایی متفاوت یافت می شود. از جمله مواد غذایی حاوی آهن، گوشت قرمز، چغندر، اسفناج و غیره است.

زینک

از دیگر مواد معدنی مهم در رشد و نمو کودکان و بزرگسالان، روی یا زینک است. افرادی که به گیاهخواری علاقه دارند، قطعا با مشکلات کمبود روی در بدن مواجه می شوند. مصرف مولتی ویتامین برای کودکان علاوه بر تامین تمامی مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند به سلامت کودک نیز کمک کند. روی در غذاهای مختلفی وجود دارد که از آن می توان به گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، غلات و آجیل ها اشاره کرد.

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

یافتن بهترین مکمل یکی از چالش هایی است که پیش روی اغلب پدر و مادرهاست. امروزه مکمل های متنوعی در بازار یافت می شود اما بهترین مکمل برای تامین این ماده مهم برای بدن کودک، کدام است؟. شربت لیکو مولتی ابیان فارمد، قطره پدیابست، شربت فور کیدز آپوویتال و مولتی ویتامین به همراه آهن ساپلکس از بهترین مکمل ها برای کودکان هستند. در ادامه تصمیم داریم این مکمل ها را بررسی کنیم.

معرفی شربت لیکو مولتی ابیان فارمد

شربت لیکو مولتی ابیان فارمد، از بهترین شربت های موجود در داروخانه اینترنتی بی بی دارو است که حاوی تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای سلامت کودک است. از فواید مهم آن، مقاوم ساختن سیستم ایمنی، بینایی، عصبی و عضلات کودک است. محصول مورد نظر تمامی ویتامین های گروه B و D، روی، کلسیم، آهن و غیره را دارد.

لیکو مولتی ویتامین

معرفی قطره مولتی ویتامین پدیابست

یکی دیگر از بهترین مکمل های بی نظیر برای بدن کودک، پدیابست است که یک محصول ایده آل برای سلامت کودکان زیر دو سال است. قطره مورد نظر حاوی تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت کودک است. محصول قادر است مشکلات تغذیه ای و کمبود اشتها را رفع کند و سلامتی و شادابی را به کودک هدیه دهد.

معرفی شربت مولتی ویتامین فور کیدز آپوویتال

از دیگر مکمل های بی نظیر جهت رشد و نمو ایده آل کودک، شربت فور کیدز آپوویتال است. محصول قادر است ویتامین های و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک را به خوبی تامین کند. از ویتامین های موجود در این مکمل مرغوب، B، C، D، K، A و E است. این محصول علاوه بر سلامت عمومی بدن می تواند خستگی و بی حالی را از کودک دور کند.

مولتی ویتامین به همراه آهن ساپلکس

مولتی ویتامین به همراه آهن ساپلکس، یکی دیگر از بهترین شربت ها برای رشد و تامین مواد مغذی بدن کودک است. محصول تمامی ویتامین های گروه ب را دارد؛ لذا باعث تقویت سیستم ایمنی و سلامت کودک می شود. جالب است بدانید این محصول حاوی انواع مواد معدنی از جمله روی، آهن، زینک و غیره است. با استفاده کودک از این دارو می توانید کم خونی را درمان کنید و رشد طبیعی به همراه رشد قد و افزایش اشتها را برای کودکان مهیا کنید.

مولتی ویتامین ساپلکس

معرفی یک داروخانه آنلاین بی نظیر برای خرید مولتی ویتامین کودک

یافتن بهترین مولتی ویتامین اورجینال، برای اکثر پدر و مادرها به دلیل وجود فروشندگان اجناس تقلبی با مشکل روبرو شده است. داروخانه آنلاین بی بی دارو این دارو را به صورت اصل و بالاترین کیفیت ارائه می دهد. شما با اطمینان می توانید تمامی داروهای مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت بسته بندی و به صورت کاملا اورجینال با قیمت مناسب تهیه کنید.

نتیجه گیری

مولتی ویتامین ها یکی از نیاز های اصلی برای رشد و نمو طبیعی در کودکان هستند. برخی مواد غذایی حاوی این ماده هستند و نیاز بدن را به خوبی تامین می کنند اما همیشه در دسترس نیستند. استفاده از مکمل ها به علت در دسترس بودن، پس از مواد غذایی بهترین گزینه برای تامین نیازهای بدن هستند. از جمله بهترین مکمل های کودکان می توان به شربت لیکو مولتی ابیان فارمد، قطره پدیابست و غیره اشاره کرد.

4 دیدگاه در “ویتامین های مورد نیاز برای کودکان کدامند؟

  1. رها ابراهیمی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    سوال من اینه که آیا مصرف مکمل ها می تونه سرعت قد کشیدن بچه ها رو افزایش بده ؟
    و اگر جواب بله هست , کدوم مکمل ؟

    1. درود بر شما
      اصولاً سرعت قد کشیدن و اندازه نهایی قد هر کسی بستگی به ژنتیک و اندازه قد پدر و مادر داره ولی مکمل ها از جمله مکمل های کلسیم و مکمل های حاوی آرژنین اگر در دوران رشد مصرف بشن میتونن در حد ۵ تا ۱۰ سانتی متر در افزایش میزان قد تاثیر داشته باشند .

  2. مجید دارابی گفت:

    درود و ارادت
    به نظر شما کلا بهتر نیست بچه ویتامین های مورئ نیاز بدنش رو از خوراکی های مفید و مغذی تامین کنه , تا از قرص و شربت ؟؟
    با آرزوی سلامتی برای همگی

    1. با درود
      اگر امکانش باشه که بچه ها و حتی بزرگسالان به طور مرتب از میوه ها و سبزی های تازه استفاده کنند ، حتما بهتر از مصرف مکمل های دارویی خواهد بود ولی با توجه به زندگی های شهری و ماشینی ما ، چقدر این امر ممکن باشه ، حداقل ساده به نظر نمی رسه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *