وبلاگ

زود انزالی چیست و آیا درمان می شود ؟

زود-انزالی-چیست-و-آیا-درمان-می-شود-؟

فهرست مطالب

زود انزالی چیست؟

زود انزالی یا به اصطلاح انگلیسی آن Premature Ejaculation , یکی از اختلالات جنسی است که اکثرا مردها را درگیر میکند . در این حالت مرد, قبل از آنکه شریک جنسی اش ارضا شود , دچار انزال یا خارج شدن اسپرم می شود. طبق مطالعات انجام شده حدود یک سوم از آقایان در طول دوره باروری و رابطه جنسی دچار این عارضه می شوند .

گاهی ممکن است این حالت موقتی بوده و تنها به دلیل پرهیز طولانی مدت از رابطه جنسی بوجود آمده باشد ولی اگر این اختلال ادامه دار و حتی دایمی باشد میتواند تبعات عاطفی و روانی بسیاری از جمله استرس و اضطراب , کم شدن اعتماد به نفس , ناامیدی و افسردگی و در ادامه سرد شدن رابطه عاطفی بین زوجین را به دنبال داشته باشد .

برای تعیین مدت زمان  مناسب رابطه جنسی, مقادیر زیاد و متفاوتی از سوی پژوهشگران این حوزه ارایه شده است که معمولا بین 5 تا 10 دقیقه را شامل میشود ولی با توجه به اینکه رابطه جنسی یک ارتباط دو طرفه است و مهمترین مولفه رابطه موفق, رضایت هر دو طرف می باشد؛ لذا نمیتوان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد و هدف درمانگران همواره بر مبنای ایجاد رضایت برای هر دو طرف رابطه است .

چه عواملی باعث بروز زود انزالی می شود :

  • اضطراب و استرس
  • افسردگی
  • مشکلات عاطفی با شریک جنسی
  • تجربیات محدود جنسی و هیجان بالا
  • ابتلا به برخی بیماری ها از جمله دیابت
  • التهاب و عفونت پروستات و مجاری ادراری
  • اختلالات هورمونی خصوصا هورمون تستوسترون
  • احساس گناه
  • …….

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی دایمی , بر اساس دلیل بروز آن می تواند توسط روان درمانگران مجرب و پزشکان متخصص اورولوژی انجام گیرد ولی اگر زود انزالی موقتی باشد می توان با استفاده از مکمل های گیاهی و یک  سری اقلام دیگر مانند کاندوم، ژل و اسپری تاخیری که به همین منظور تولید شده اند استفاده کرد.

معرفی انواع قرص , کاندوم , ژل و اسپری تاخیری موجود در داروخانه ها

در این مقاله از داروخانه آنلاین بی بی دارو سعی خواهیم کرد که بهترین محصولات موجود در داروخانه را به شما معرفی  کنیم . توصیه ما  همواره این بوده و هست که محصولات سلامت محور را  همیشه از داروخانه های دارای مجوز از سازمان غذا و دارو خریداری کنید تا نگرانی بابت سلامت و استاندارد اقلام خریداری شده نداشته باشید.

 

قرص و کپسول تاخیری

 

قرص و کپسول های تاخیری

داپوکستین

داروهای زیادی ممکن است برای درمان زود انزالی توسط پزشک تجویز شود ولی داروی انتخابی در این موارد، قرص داپوکستین است که در دو دوز 30 و 60 میلی گرم تولید می شود . این دارو با تجویز پزشک واز طریق مراجعه حضوری به داروخانه ها قابل تهیه می باشد. روش مصرف آن هم 1 تا 3 ساعت قبل از رابطه جنسی میل می شود ولی باید دانست در بیمارانی که مشکلات حاد قلبی یا کبدی دارند، منع مصرف دارد.

کپسول زینگالایف

کپسول گیاهی زینگا لایف، مکملی اختصاصی  برای افزایش توان جسمی، تامین ریزمغذی‌های ضروری، تقویت سیستم تولید مثلی مردانه  و کمک به پیشگیری و درمان اختلالات جنسی، مانند: زودانزالی و ناتوانی در نعوظ است.

یکی از شایع‌ترین علل ناباروری در مردان، عدم تامین مناسب ریزمغذی‌های ضروری، برای اسپرماتوژنز و فرآیند تولید اسپرم‌ها در بیضه است.

از ترکیبات موجود در این محصول، می‌توان به عصاره گیاه جینسینگ، که در بهبود گردش خون، و در نتیجه بهبود نعوظ موثر است، گیاه خارخاسک، که در افزایش میل جنسی تاثیر دارد و همچنین عصاره گیاه گزنه که در درمان زودانزالی و اختلال نعوظ کاربرد دارد، اشاره کرد.

کپسول زینگا لایف - Salamat Gostar Artiman Zinga Life

 

قرص ایکس اید گلدن لایف

   قرص های ایکس اید حاوی ترکیبات ویتامین‌های  B2,B3,B6 ،  ویتامین E , روی، منیزیوم,  جینسینگ کره ای,  جینسینگ سیبریایی,  خارخاسک و گیاه کلاه اسقف یا شاخ بز می باشد که سبب افزایش توانایی و قدرت باروری در مردان و زنان می شود.

قرص ایکس اید گلدن لایف 60 عدد

کپسول آرژین مکس فورته آقایان

کپسول آرژین مکس فورته مخصوص آقایان جهت کمک به درمان مشکلات جنسی، بهبود عملکرد جنسی و افزایش میزان باروری توسط پزشکان توصیه و تجویز می‌شود.

مواد موثره شامل ال آرژنین، عصاره گیاه جینسنگ، خارخاسک و زعفران سبب تقویت خونرسانی به اندام مردانه و طولانی شدن نعوظ می شوند.

کپسول آرژین مکس فورته آقایان سیمپلی یو

کاندوم تاخیری

استفاده از کاندوم می تواند سه کارایی مفید برای تاخیر در انزال داشته باشد :

  • با کاهش میزان تحریک آلت تناسلی , باعث افزایش زمان رابطه می گردد .
  • به طور موثری مانع بارداری می شود.
  • از سرایت بیماریهای مقاربتی جلوگیری می کند.

که اطمینان از دو مورد آخر, خود باعث کاهش اضطراب و بهبود مدت زمان رابطه جنسی می شود.

کاندوم های تاخیری که در درون خود دارای ماده روان کننده حاوی بنزوکایین یا لیدوکایین هستند با ایجاد بی حسی موضعی موقت کارایی بسیار خوبی در پیشگیری از انزال زودرس دارند.

به دلیل استفاده از لاتکس در تولید کاندوم , اگر از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در ساخت استفاده نشده باشد ممکن است موجب ایجاد حساسیت شدید یا بروز عفونت در زوجین خصوصا در خانوم ها گردد به همین خاطر حتما باید از مراکز دارای مجوز از وزارت بهداشت مانند داروخانه ها خریداری شود و حتما محصول مورد نظر دارای شماره ثبت اداره تجهیزات پزشکی باشد.

 

کاندوم تاخیری

ژل های تاخیری 

ژل تاخیری یا ژل بی حس کننده یک فرآورده دارویی و بهداشتی است که با داشتن پایه محلول در آب و همچنین ماده بی حس کننده لیدوکایین یا بنزوکایین می تواند کیفیت یک رابطه جنسی را افزایش دهد. بهتر است این  ژل ها نیم ساعت قبل از رابطه جنسی بر روی آلت مردانه مالیده شود و قبل از رابطه با آب بشویید چون باقی  ماندن آن باعث ایجاد بی حسی در زن شده و مانع ارضای جنسی می گردد.

ژل های دیگری هم  در داروخانه ها موجود هستند که  فاقد ماده بی حسی و خاصیت تاخیری هستند . این ژل ها بیشتر برای ایجاد خاصیت روان کنندگی, باکتری و قارچ کشی و یا برای ایجاد بوی مطبوع در دستگاه تناسلی استفاده می شوند.

ژل و اسپری تاخیری

اسپری تاخیری 

اسپری ها تاخیری با داشتن حدود 10 درصد لیدوکایین بیشترین اثر بی حس کنندگی را نسبت به ژل ها و کاندوم های تاخیری دارند. این اسپری ها نیز بهتر است مانند ژل های تاخیری نیم ساعت قبل از رابطه جنسی به زیر کلاهک آلت مردانه اسپری گردد و قبل از رابطه شسته شود .

سخن پایانی

در پایان می توان گفت که  درمان زود انزالی در آقایان با روش های مختلف امکان پذیر است و بهتر است اگر این اختلال بصورت دایمی در شما وجود دارد و موجب نارضایتی شریک جنسی شما شده است، قبل از هر اقدامی با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید تا بهترین گزینه برای درمان را به شما معرفی کنند.

توصیه ما در تیم علمی بی بی دارو این است که به هیچ عنوان از داروهای بدون مجوز وزارت بهداشت مانند قرص تاخیری وگادول یا قرص تاخیری Kingdol  به دلیل دارا بودن ماده مخدر ترامادول استفاده ننمایید که در آینده اسیر عوارض جانبی جسمی و روحی مصرف این قبیل مواد نشوید . هدف ما افزایش آگاهی و سلامت و رضایت همه شما همراهان داروخانه آنلاین بی بی دارو می باشد . لطفا با درج سوالات و نظرات خود ما را در ادامه دادن این  راه یاری فرمایید.

4 دیدگاه در “زود انزالی چیست و آیا درمان می شود ؟

  1. علی گفت:

    با سلام
    آیا ترامادول دارای اثر تاخیری هست یا نه ؟

    1. درود بر شما
      جواب این سوال مثبت هست ولی با توجه به عوارض جانبی بسیار زیاد و طولانی مدت ترامادول ، استفاده خودسرانه از این دارو به هیچ عنوان توصیه نمیشه.

  2. منصور گفت:

    سلام و عرض ادب
    آیا لازمه درمان زود انزالی حتما تحت نظر پزشک متخصص باشه ؟
    و اگر جواب مثبت ه , بهتر ه به کدوم متخصص مراجعه بشه ؟

    1. درود بر شما
      حتما اگر درمان تحت نظر پزشک متخصص انجام بشه ، خیلی موثر تر و زود بازده تر خواهد بود .
      برای مشاوره و درمان ، متخصصین اورولوژی ( کلیه و مجاری ادراری ) و در مواردی روانپزشکان گزینه های اصلی خواهند بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *