وبلاگ

آیا مولتی ویتامین باعث افزایش وزن در دوران بارداری می شود؟

مولتی ویتامین در بارداری

فهرست مطالب

اهمیت مصرف مولتی ویتامین در بارداری برای رشد بهتر جنین را نمی شود انکار کرد. مصرف مولتی ویتامین ها در زنان باردار کمبود انواع ویتامین ها و مواد معدنی را رفع میکند. تغذیه خوب و با کیفیت در دوران بارداری و مصرف به موقع ویتامین ها برای سلامت جنین ضروری است. بدن زن باردار بیشتر از سایر افراد به مواد مغذی از جمله ویتامین های متنوع مانند آهن، کلسیم، فیبر و غیره نیاز دارد.

اغلب خانم های باردار نگران موضوع چاق شدن در دوران بارداری با مصرف مولتی ویتامین ها هستند. در این مقاله تصمیم ما این است به سوال ” آیا مولتی ویتامین باعث افزایش وزن در دوران بارداری می شود، پاسخ دهیم”. اگر شما نیز تصمیم به بارداری دارید یا در دوران بارداری هستید پیشنهاد می کنم حتما مقاله را تا انتها دنبال کنید.

مولتی ویتامین مینرال در بارداری

قرص مولتی ویتامین در بارداری یکی از نیازهای اساسی خانم های در این دوران است. این مکمل ها امکان تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی را در کنار تغذیه سالم فراهم می کند. اغلب تجویز این داروها توسط پزشک متخصص زنان و زایمان انجام می شود.

قرص مولتی ویتامین مینرال در بارداری نیازهای بدن خانم ها در دوران حاملگی را مهیا می کند. از مواد موجود در این مکمل می توان به، اسید فولیک، ویتامین D، کلسیم، ویتامین C، آهن و غیره اشاره کرد. این مولتی ویتامین های منحصر به فرد به خانم های باردار کمک می کنند تا مواد مغذی بارداری سالم را به آسانی دریافت کنند.

غذا در بارداری

طریقه مصرف مولتی ویتامین مینرال در بارداری

یکی از دلمشغولی های خانم ها در دوران حاملگی، چگونگی استفاده از مولتی ویتامین در بارداری است که در زیر قصد داریم به آنها اشاره کنیم.

اسید فولیک جزء اولین مواد معدنی است که باید توسط زنان باردار مصرف شود. این ماده بی نظیر از مشکلات مغزی و نخاعی جنین جلوگیری می کند. میزان مصرف آن برای خانم های که در سن بارداری هستند، 400 میکروگرم است.

این ماده معدنی باید قبل از بارداری مصرف آن آغاز شود و تا 12 هفته اول بارداری ادامه پیدا کند. مولتی ویتامین ها برای خانم های بارداری که تغذیه با کیفیت ندارند باید از هفته 12 تا 16 حاملگی آغاز شود.

بهتر است، آغاز مصرف آهن برای زن باردار در اولین ویزیت و در روز به میزان سی میلی گرم باشد. یکی دیگر از مکمل ها که پزشکان مصرف آن را توصیه می کنند، ویتامین D است. این ویتامین برای نوزادان در معرض خطر آسم به میزان 2000 تا 4000 واحد در روز پیشنهاد می شود.

مصرف همزمان قرص آهن و مولتی ویتامین در بارداری

یکی از پرسش های بانوان باردار این است که آیا استفاده از مولتی ویتامین در بارداری به همراه قرص آهن اشکال دارد؟. در پاسخ به این پرسش باید بیان کرد، بهتر است آهن و مولتی ویتامین با هم استفاده نشود تا جذب هر کدام از آنها بهتر صورت گیرد. از دیگر دلایلی که پیشنهاد می شود این دو جدا مصرف شوند، بالا رفتن ویتامین و آهن در بدن زن باردار و ایجاد عوارض جدی پس از مصرف است.

تاثیر مولتی ویتامین بر وزن جنین

با توجه به تحقیقاتی که در حیطه بررسی تاثیر مولتی ویتامین در بارداری انجام شد، مشخص شد، استفاده از مولتی ویتامین از کم وزن بودن نوزاد در زمان تولد، جلوگیری می کند. جالب است بدانید قرص های مولتی ویتامین فاقد کالری هستند؛ لذا افزایش وزن جنین، تنها در جهت رشد و تکامل است. با توجه به پژوهش های محققان مشخص شد که مولتی ویتامین ها با اثرات سوخت و ساز در بدن، از بالا رفتن وزن جلوگیری می کنند.

جالب است بدانید هیچ مدرکی دال بر چاق شدن مادر و نوزاد با مصرف مولتی ویتامین ها وجود ندارد. هدف اصلی مولتی ویتامین ها پر کردن شکاف های تغذیه ای است. از مزایای مصرف ویتامین ها در زمان بارداری می توان به کاهش تهوع، تقویت باروری و کاهش خطرهای ناتوانی های مادرزادی اشاره کرد. برخی خانم ها به علت مصرف انواع ویتامین ها و آهن دچار حالت تهوع می شوند که با تقسیم دوز مصرفی می توان این مشکل را حل کرد.

بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین در بارداری

آگاهی از بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین در بارداری یکی از سوالات پرتکرار بانوان در دوران حاملگی است. با توجه به نظر متخصصان مراقبت های بهداشتی، بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین ها 90 روز قبل از بارداری است.

با مصرف ویتامین ها پیش از بارداری، بدن برای حاملگی آماده می شود زیرا گاهی بارداری به صورت ناخواسته اتفاق می افتد. در صورتی که که از مثبت بودن تست بارداری خود مطمئن شده اید فورا مصرف مولتی ویتامین های مخصوص بارداری را شروع کنید. در زیر تصمیم داریم به معرفی بهترین مولتی ویتامین های بارداری اشاره کنیم.

معرفی قرص پرگناکر اورجینال

مولتی ویتامین در بارداری نقش پررنگی در سلامتی جنین و مادر دارد که یکی از آنها، قرص پرگناکر اورجینال است. محصول مورد نظر حاوی 19 ویتامین ضروری مورد نیاز برای بدن است و جزء محصولات وارداتی جهت تکامل کامل جنین است. جالب است بدانید این محصول به راحتی می تواند مواد معدنی مانند آهن، اسید فولیک و ید بدن را تامین کند.  قرص پرگناکر اورجینال قادر است از تولد نوزاد کم وزن و نارس جلوگیری کند و یک محصول فوق العاده برای خانم های باردار است.

پرگناکر

معرفی کپسول مولتی پریناتال دانا فارما

گاهی یافتن بهترین مولتی ویتامین در بارداری مشکل است زیرا برخی سودجویان محصولات تقلبی را وارد بازار کرده اند اما داروبوم این مشکل را حل کرده است. کپسول مولتی پریناتال دانا فارما از بهترین مولتی ویتامین های ایرانی است که توسط این فروشگاه آنلاین بی نظیر، ارائه می شود. این محصول با قیمت مناسب و کیفیت عالی دارای بهترین ترکیبات برای سلامتی جنین و مادر است.

جالب است بدانید این کپسول منحصر به فرد حاوی 13 ویتامین و ماده معدنی است. در صورت استفاده از محصول از ماه چهارم می توان از انواع ناهنجاری های سیستم عصبی جلوگیری کرد. در این کپسول انواع ویتامین های گروه B، C، A، D ، کلسیم و آهن وجود دارد. اگر شما نیز به دنبال تقویت سیستم ایمنی، سلامت استخوان ها، تامین انرژی و سلامت عمومی جنین و مادر هستید این مکمل را امتحان کنید.

معرفی یک داروخانه آنلاین بی نظیر برای خرید مولتی ویتامین برای بارداری

یافتن بهترین مولتی ویتامین اورجینال یکی از نیازهای اصلی خانم های باردار، برای دست یافتن به سلامتی است. داروخانه آنلاین بی بی دارو این دارو را به صورت اصل و بالاترین کیفیت ارائه می دهد. شما با اطمینان می توانید تمامی داروهای مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت بسته بندی و به صورت کاملا اورجینال با قیمت مناسب تهیه کنید.

نتیجه گیری

مولتی ویتامین در بارداری برای سلامت مادر و جنین در کنار رژیم غذایی یکی از نیازهای اصلی است. بدن مادر باردار به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد تا نوزادی سالم پرورش دهد. مصرف مولتی ویتامین ها بهتر است سه ماه قبل از بارداری آغاز شود. از بهترین مولتی ویتامین های خارجی و ایرانی می توان به قرص پرگناکر اورجینال و کپسول مولتی پریناتال دانا فارما اشاره کرد.

2 دیدگاه در “آیا مولتی ویتامین باعث افزایش وزن در دوران بارداری می شود؟

  1. زهرا گفت:

    با سلام
    بهترین درمان برای کمتر کردن ترک های روی شکم موقع بارداری, چیه ؟

    1. مامان زری گفت:

      روغن بایو اویل بزن عزیزم . من موقع بارداری خصوصا دو ماه آخر استفاده کردم و راضی بودم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *